کد خبر: ۶۵۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 12
وزیربهداشت اعلام کرد:
شفاآنلاین :سلامت >اجتماعی >وزیر بهداشت گفت: بنا بود همه ما دست به دست هم دهیم و کشور را آباد کنیم و قرار نبود آمار حاشیه‌نشینی را زیاد کنیم و یک میلیون و ۲۰۰ هزار حاشیه‌نشین در مشهد داشته باشیم.

به گزارش شفاآنلاین ،دکتر سیدحسن هاشمی شب گذشته در مراسم بزرگداشت جهادگر شهید سیدمحمدتقی رضوی، اظهار داشت: از 35 سال پیش با شهید رضوی آشنا شدم و این اولین سخنرانی من در وصف این شهید والامقام است.

وی افزود: شهید ساجدی یار و همراه شهید رضوی بود و برای او نقش استاد و شاگردی داشت.

وزیر بهداشت بیان کرد: در زمان جنگ از تربت‌حیدریه به فاصله 4 روز به سوسنگرد اعزام شدیم و بسیاری از همرزمان من در آن گروه اعزامی که اولین گروه اعزام‌شوندگان بود به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

دکتر هاشمی گفت: شهید رضوی خود را از گروه ما مخفی کرده بود و به گروه شهید چمران پیوسته بود و در شرایط سختی بودیم و دشمن به 15 کیلومتری اهواز رسیده بود و احتمال سقوط این شهر وجود داشت و مقام معظم رهبری پیشنهاد احداث پلی از اندیمشک به اهواز را دادند که شهید طرحچی مسئول این طرح شد.

وی تأکید کرد: شروع همکاری شهید رضوی از همان جاده اندیمشک به اهواز آغاز شد که بنا بود 20 روزه انجام شود که با واقعه هویزه پیش آمد و این جاده حلقه وجهی میان شهیدان طرحچی و رضوی بود و بعدها این همکاری بیشتر شد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: شهید رضوی در جنگ رشد کرد و قرارگاه کربلا و پشتیبانی سپاه خراسان را بر عهده داشت و نقش معاونت را در قرارگاه خاتم‌الأنبیاء ایفا کرد و تا سال 66 که به درجه رفیع شهادت نائل آمد در همانجا بود.

دکتر هاشمی تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی یکی از بهترین دعاها را برای شهید رضوی داشت و شهدا به عهد خود با خدا وفا کردند و شهادت بهترین پاداش آنها از سوی خداوند منان بود.

وی بیان کرد:‌ مشکل ما اخلاق است و بداخلاقی‌ها سبب شد همانطور که شایسته است نتوانیم کشورمان را به دنیا معرفی کنیم و همه را به جز خود متهم کردیم؛ حتی با وجود آنکه امام خمینی (ره) راه را نشان داده بودند و خطر تفرقه‌افکنی را گوشزد کرده بودند اما توجه‌ای نشد.

وزیر بهداشت گفت: بنا بود همه ما دست به دست هم دهیم و کشور را آباد کنیم و قرار نبود آمار حاشیه‌نشینی را زیاد کنیم و یک میلیون و 200 هزار حاشیه‌نشین در مشهد داشته باشیم.

دکتر هاشمی اذعان داشت: عده‌ای معتقد بودند جهاد یک وزارتخانه شود و عده‌ای دیگر معتقد بودند باید نهادی انقلابی باشد و نهایتاً به وزارتخانه جهاد کشاورزی تبدیل شد و مجلس هم نسبت به ادغام مجموعه‌ها و تشکل‌ها اقدام کرده بود.

وی گفت: متأسفانه چیزی به جز محبوس کردن مردم شاهد نیستیم و مدام با پیام‌های منفی آیه‌های یأس و نا امیدی فرستاده می‌شود که باید همدلی و اتحاد بیشتری در جهت رفع مشکلات مردم داشته باشیم.

وزیر بهداشت عنوان کرد: شهید رضوی باور کرده بود که وعده خدا حق است و ما متأسفانه به خودمان به نسبت نصرت الهی بیشتر متکی هستیم و این انقلاب به برکت شهدا و خانواده‌های محترم آنها پایدار بوده و اگر مقام معظم رهبری را باور داشته باشیم قطعاً اتحاد هم است و اگر نتوانیم متحد باشیم نمی‌توانیم به محرومین خدمت کنیم.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: مشکل بیکاری و اعتیاد در کشور بسیار جدی است و باید در مسیر معیشت مردم و رفع گرفتاری آنها کار کنیم و کمر همت را ببندیم و امام خمینی (ره) و شهدای عزیز چیزی جز این انتظار ندارند.

وی گفت: توصیه شهید رضوی رسیدگی به مظلومان بود و امروز وظیفه اصلی ما هم همین است و رئیس‌جمهور هم از خدا، خواسته‌ای جز رفع مشکل مردم ندارد و بیشتر از بدگمانی به همدیگر باید آمریکا، اسرائیل و داعش را ببینیم و علیه دشمن باشیم نه آنکه بخواهیم سبب دلسردی در جامعه خویش شویم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند هر کسی به وظیفه‌اش عمل کند در پیشگاه خداوند متعال مهجور است.تسنیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: