کد خبر: ۶۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 09
رئیس انجمن رادیولوژی ایران در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: متخصصین زنان وزایمان با رعایت قوانینی مجاز به انجام سونوگرافی درمطب هستند.

دکتر جلال جلال شکوهی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد:ما اعتقاد داریم علم برای همه است اما حدود 8 تا10 سال پیش این موضوع در معاونت درمان وزارت بهداشت مطرح شد و به دلیل این که انجام سونوگرافی رشته تخصصی متخصصین زنان نیست 4 ممنوعیت برای آنها نیز گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع آنها نباید در مطب ها و سر نسخه هایشان بنوسیند که سونوگرافی انجام می شود. زیرا گزارش دادن سونوگرافی کار رادیولوژیست است.نکته بعد این که متخصصین زنان نباید برای این کار وجهی هم دریافت کنند .زیرا در غیر این صورت موجب تشویق می شود که از پزشک زنان دیگر هم بیمار بپذیرند یعنی خودارجایی انجام نگیرد. این درحالی استکه هر کسی برای تشخیص خودش باید سونوگرافی انجام دهد نه به درخواست فردی دیگر.

جلال شکوهی ادامه داد: در چنین شرایطی که خودارجایی رخ می دهد برای کشور و بیمه ها بد است.چراکه رادیولوژیست ها هیچ وقت نمی توانند از خودشان برای عکس گرفتن از بیمار درخواست دهند زیرا پزشکان دیگر از ما درخواست می کنند.اما متخصص زنان با نشستن در مطب  فکر می کند که باید سونوگرافی انجام دهد طوری که زنان حامله می گویند ما پس از هر بار مراجعه به صورت روتین باید سونوگرافی جنین آن هم با پرداخت هزینه انجام دهیم.

وی با اشاره به این که  اگر متخصصین زنان شروط مذکور را رعایت کنند ما برای انجام سونوگرافی در مطب آنها مشکلی نداریم.

وی درادامه به شفا آنلاین گفت: من چندین بار با متخصصین زنان در دادگاه برخورد داشته ام که نه تنها از جنین بلکه از کبد هم سونوگرافی کرده اند و رئیس انجمن آنها در دادگاه گفت که بله تخلف صورت گرفته و نباید از کبد سونوگرافی انجام می دادند.

به گفته رئیس انجمن رادیولوژی ایران، عدم رعایت 4 امر مذکور موجب ایجاد خودارجایی و افزایش تعداد سونوگرافی در کشور می شود.از طرفی دیگر به دنبال انجام سونوگرافی در مطب ها مبلغ بیشتری از بیماران دریافت می شود به گونه ای که شنیده ایم این مبلغ تا 250 هزار تومان هم بوده است.در حالی که ما مجبور به رعایت تعرفه ها و عقد قرارداد با بیمه ها هستیم و ما یک پنجم آنها را هم از بیمار دریافت نمی کنیم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
1
0
در تمام دنيا بهترين سونوگرافي هاي زنان توسط متخصصين زنان انجام ميشود .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: