کد خبر: ۶۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۰ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 05
شفا آنلاین>سلامت>معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی با اشاره به دلیل واگذاری بوردهای تخصصی رشته‌های پزشکی به رشته‌های مشابه با آن رشته گفت: زمانیکه کمبودی در زمینه دکترای رشته پزشکی وجود دارد، بورد تخصصی آن رشته به رشته‌های مشابه واگذار می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی  با اشاره به واگذاری بوردهای تخصصی رشته‌های پزشکی گفت: نظر سازمان نظام پزشکی این است که بوردهای تخصصی رشته‌های پزشکی به متخصصین همان رشته واگذار شود. این مسئله سازمان نظام پزشکی حمایت می‌کند.

وی افزود: گاهی بوردهای تخصصی رشته پزشکی به رشته‌های مشابه آن رشته واگذار می‌شود و این مسئله زمانی اتفاق می‌افتد که کمبودی در زمینه دکتری رشته مورد نظر وجود دارد.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی واگذاری بوردهای تخصصی رشته‌های پزشکی را به متخصصین همان رشته توصیه می‌کند.
به دلیل آن که این افراد تسلط بیشتری بر رشته خود دارند و به اصطلاح واردتر هستند. درمورد بورد تخصصی اپتومتریست‌ها مشارکت چشم پزشک‌ها را نیز می‌طلبد اما در مجموع موافق واگذاری بورد تخصصی به متخصصین همان رشته پزشکی هستیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: