کد خبر: ۶۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 02
مهندس حسن زاده بیان کرد :
شفاآنلاین:اقتصاد>بیمه و بانک>از ظرفیت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه خدمات پست بانک ایران به ویژه در زمینه برنامه های توسعه ای به خوبی استفاده می کنیم.
به گزارش شفا آنلاین : مهندس حسن زاده رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این بانک در جلسه شورای اداری مدیریت شعب استان کرمان که با حضور جمعی از مدیران ستادی و مسئولان و کارکنان این استان برگزار شد ضمن بیان مطلب فوق گفت: رسالت پست بانک ایران خرده بانکداری و حضور در مناطق محروم است و مسئولان توقع حضور ویژه این بانک در شهرها را ندارند.
وی با بیان اینکه مدیریت بر یک نهاد اقتصادی نیاز به حساب و کتاب دقیقی دارد تصریح کرد: انجام کارهای بانک براساس برنامه ریزی و نظام مند موجب درآمدزائی بیشتر شده و به تبع آن بهره وری افزایش یافته و امور رفاهی کارکنان هم بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد.
حسن زاده بر یکپارچه سازی نرم افزارهای بانک جهت ارائه خدمات سریعتر به هموطنان تأکید کرد و اظهارداشت: سرمایه اصلی ما نیروی انسانی است و اگرتلاش بیشتری داشته باشیم قطعاً درپایان سال وضعیت بهتری خواهیم داشت.
داود کریمی مدیرامور سازمان و برنامه ریزی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت عملکرد شعب، دفاتر، دستگاه های ATM،POS وPinpad، وضعیت نیروی انسانی و سایر شاخص های استان کرمان عنوان کرد: راه اندازی باشگاه مشتریان، ساماندهی شعب، ایجاد باجه های جدید، فروش اموال و املاک تملیکی، مکانیزه کردن درجه بندی شعب، آموزش رؤسای شعب و کارگزاران، خرید تجهیزات سخت افزاری، توسعه و ارتقاء شعب و دفاتر، اجرای طرح جامع IT، یکپارچه سازی نرم افزاها و تقویت نظارت سیستمی از مهمترین برنامه های بانک در سال جاری می باشد.
داود قزلباش مدیرامور اعتباری و سرمایه گذاری هم در ادامه این جلسه گفت: در حوزه اعتبارات اقدامات خوبی توسط استان کرمان صورت گرفته و منابع و مصارف آن درحدمطلوب می باشد.
وی با ارائه گزارشی از وضعیت تسهیلات، منابع به صندوق قرض الحسنه، منابع و تسهیلات صندوق توسعه ملی و چکهای صادره و عودتی، بر رعایت بهداشت اعتباری تأکید کرد و افزود: محل ایجاد درآمد بانک شعبه ها هستند و در حوزه اعتبارات EPS برای پست بانک ایران بسیار مهم و حیاتی است که بایستی تلاش و کوشش خود را در این زمینه بیشتر کنیم.
محمود شیردل مدیر امور شعب و مناطق نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شعب و دفاترخدمات بانکی گفت: به دنبال کیفی سازی دفاتر هستیم چون ظرفیت و ساختار پست بانک ایران خدماتی است. البته در این راه هدف اصلی ما تأمین منافع اجتماعی و رفع مشکلات مردم در نقاط محروم و روستائی است.
وی درادامه توصیه های لازم درخصوص شفاف سازی آمارها و نظارت دقیق بر عملکرد دفاتر را به رؤسای شعب ارائه کرد.
حسن شجاعی رئیس اداره کل بازرسی و حسابرسی هم در این جلسه بر استفاده از روش های پیشگیرانه، نظارتی و کنترلی در همه شعب و دفاتر تأکید کرد و گفت: کارها باید به صورت اصولی و براساس شرح وظایف انجام شود و در این راستا لازم است اول احتیاط بعد اعتماد کنیم.
وی بر ترویج بخشنامه خوانی و ارائه آموزش مستمر تأکید کرد و اظهارداشت: رؤسای شعب باید شکارچی لحظه ها باشند و بر دفاتر نظارت دقیق و مستمر داشته باشند.
سید رحمان حسین پور رئیس اداره کل حوزه مدیریت و روابط عمومی هم در این جلسه ضمن ارائه گزارش های لازم بر ایجاد همدلی و گسترش همکاری برای اعتلای بانک تأکید نمود.
علیرضا مختاری مدیرشعب پست بانک استان کرمان در ابتدای در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد شعب و دفاترخدمات بانکی به تشریح فعالیت های عمده استان پرداخت و گفت: افتتاح حساب صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی، گسترش همکاریها با آب و فاضلاب، افزایش منابع استان و افتتاح 5 باجه در ادارات و نواحی پستی از مهمترین آن می باشد.
وی در ادامه گزارشی از وضعیت عملکرد پست بانک استان در سال 93 از جمله؛ روند جذب سپرده، ترکیب منابع، منابع صندوق قرض الحسنه، روند مازاد نقدینگی، ترکیب مصارف، درآمد و هزینه و مطالبات معوق ارائه کرد.
همچنین در ادامه این جلسه محمدعلی باقری رئیس شعبه رفسنجان به‌عنوان نماینده شعب استان به همراه مسعود مرادی رئیس دایره دفاترخدمات بانکی استان به عنوان نماینده واحدهای ستادی، ضمن بیان دیدگاه و پیشنهادها، مشکلات مربوطه را نیز مطرح نمودند که درپایان توضیحات لازم از سوی مدیران مربوطه به آنان ارائه گردید.
گفتنی است: رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل به اتفاق هیأت همراه از واحدهای ستادی، شعب مرکزی و قدس کرمان و دفتر خدمات بانکی شرف آباد بازدید و گفتگوی صمیمی با کارکنان آن داشتند که طی آن عادل رزازپور کارگزار دفترمذکور ضمن تشریح خدمات قابل ارائه در این دفتر، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات دفتر را ارائه کرد.
شایان ذکر است: در همین راستا دفترخدمات بانکی روستای فرح‌آباد شهرستان کرمان نیز با حضورمحمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، مسئولان پست بانک ایران، مقامات محلی، مدیران و اهالی روستا افتتاح و به بهره برداری رسید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: