کد خبر: ۶۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 02
شفا آنلاین>سلامت>در جوامع پرهیاهوی امروزی در تعدادی افراد رفتارهای پرخاشگرانه و ستیزه‌جو مشاهده می‌شود و برخی از مردم عصبی بوده و برسر هر موضوع پیش پا افتاده‌ای غوغا به پا می کند.
به گزارش شفا آنلاین - عوامل بسیاری سبب ساز بروز مشکلات عصبی در بین افراد است که این عوامل باعث افزایش تعداد عصبی‌ها در سطح خانواده و جامعه می شود. 

افراد عصبی
در بیشتر مواقع از خود رفتارهای غیر منطقی بروز می دهند  و در واقع نمی‌توانند تصمیمات و برنامه ای درست را در زندگی خود پیاده کنند.

بسیاری از این افراد دارای هوش و استعداد بالایی هستند اما به علت نداشتن تمرکز و ناتوانی در کنترل اعصاب خود ، نمی‌توانند از این توانایی ها بهره کافی را ببرند. 

*عصبی‌ها چگونه‌اند؟ 

آدم های عصبی را همیشه نمی‌توان به لحاظ ظاهری از دیگر افراد متمایز کرد. 

زیرا ممکن است شخصیت خود را در زیر پوششی تقلبی مخفی کنند و سعی کنند که در مقابل دیگران رفتاری مناسب داشته باشند. 

اما بیشتر افراد عصبی دارای ویژگی منحصر به فرد و مخصوص به خود هستند. 

این افراد در بیشتر موارد از خود کم ‌بینی رنج می‌برند و وجود خود را پر از نقص و ایراد می‌دانند و اغلب اوقات در  حال سرزنش کردن خود هستند. 

بیشتر این افراد در مواجه با اشخاص دیگر، رفتارهای تهاجمی دارند و با نفرت و دشمنی با دیگران برخورد می‌کنند. 

افراد عصبی معمولا از واقعیت فرار می کنند و به خود دروغ می‌گویند. همچنین آنها نسبت به رفتار دیگران دچار حساسیت‌های بی‌مورد و نابجا هستند. 

دکتر محسن راز افشار روانپزشک ،‌در این‌باره می‌گوید: افراد عصبی به طور کلی از رفتارهای غیر عادی و ناهنجار رنج می‌برند و اغلب این افراد پرخاشگر و ناراحت هستند و توانایی درست فکر کردن را ندارند. 

*چه چیزی باعث عصبی شدن می‌شود؟ 

فرد عصبی نمی‌تواند هیجانات و عواطف و نیازهای خود را کنترل  و مدیریت کند. 

عصبی‌ها، هنگامی که در معرض خطر قرار می‌گیرند و احساس عدم آرامش می‌کنند یا اینکه در معرض گرسنگی، تشنگی، آلودگی هوا ،‌گرمای شدید ، کمبود خواب و .... واقع شوند میزان تنش های عصبیشان تشدید و غیر قابل کنترل می‌شود. 

*رفتار غیر عادی عصبی‌ مزاج‌ها 

انسان‌های عصبی اغلب رفتارهای غیر ارادی دارند و بدون خواست خود موجب بروز ناهنجاری‌هایی می‌شوند که باعث بروز مشکلاتی برای اطرافیان خود می‌شود. 

در واقع اطرافیان این افراد باید خیلی قوی و پر تحمل باشند تا بتوانند در مقابل رفتارهای هیجانی این افراد دوام بیاورند. 

*راهی برای آرامش 

رفتار انسان‌های عصبی یک نوع رفتار بیمارگونه است و درمان آن یک شبه ممکن نیست. 

خشم و عصبانیت کنترل نشده‌ای که به صورت آنی بروز می‌کند دلایلی دارد که برای حل آن نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی هم در زندگی خود این افراد و هم در جامعه هستیم. 

مهمترین راهکاری که در جامعه می‌توان برای کم کردن نشانه‌های عصبی پیشنهاد کرد همکاری نهاهای مربوطه با پزشکان، روانشاسان و متخصصان و استفاده از نظرات آنان برای ایجاد فضایی است که افراد عصبی بتوانند به درمان و بهبود مشکلات خود بپردازند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: