کد خبر: ۶۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 03
یادداشت
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >مرحوم ناصر حجازي خاطره‌­اي بسيار بازگو شده از جام جهاني 78 دارد كه در بازي اول ايران در جام جهاني مقابل هلند، وقتي توپ را مهار مي­‌كرده، تمامي مدافعان ايران از ترس لو دادن توپ و تبعات آن پشت خود را به وي کرده و اصولا هيچ كدام تمايلي به كسب توپ نداشته‌­اند و حجازي هم با يك شوت توپ را به جريان مي انداخته است و نتيجه اين وضعيت هم كه در خاطر همه هست ...

به گزارش شفاآنلاین ،وضعيت فعلي جامعه پزشكان ايراني بي شباهت به مدافعان تيم ملي در آن جام جهاني نيست.. اين روزها ليست بلند بالايي از قوانين دولتي، قضايي و عرفي به منگنه كردن ذهن و روان پزشكان پرداخته‌­اند.

اينكه اين هجمه عجيب همه جانبه به سپيد پوشان به صورت تصادفي همزماني پيدا كرده است يا آنكه تفكري تخريبي پشت آن است مهم نيست، مهم آن است كه بار رواني ايجاد شده در شرايط فعلي چنان سهمگين  است كه عملا هيچ پزشك عاقل و عاشقي هم تاب و توان مقابله با آن را ندارد...
هيستري ايجاد شده جمعي در به زير كشيدن سپيد پوشان كه در سيما و سايت‌هاي مختلف خبري شاهد آن هستيم (كه با توهم بالا بردن كيفيت درمان تشديد شده است) بسيار زودتر از حد تصور منجر به اختلال جدي در روند درمان بيماران خواهد شد، چرا كه تصميم گيري درست در اين شغل به آرامش روان نياز دارد و در هياهوي كركننده فعلي بهترين تصميم، دور كردن هرچه سريع‌تر توپ از خود در سيستم معيوب است، تا مبادا آوار شرايط نابسامان درمان كشور با فوت بيماري  بر سر پزشك فرود آيد.
در شرايط فعلي بزرگترين نگراني من به عنوان يك شهروند آن است كه روزي (كه دير هم نيست) خانواده و دوستانم به ياري همكاران خسته و دلسردم احتياج داشته باشند ولي اينان در پي مدت­ها هياهوي كركننده جامعه هيجان زده، قابليت‌هاي عيسي وار خود را از كف داده باشند.
اتفاقي در همين نزديكي كه ممكن است براي هركدام از افرادي كه در شخم زدن ذهن پزشكان سهيم هستند، رخ دهد.


اميد رضايي

فوق تخصص خون و سرطان بالغين


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: