کد خبر: ۶۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 01
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص تغذیه گفت: تغییر وضعیت تغذیه و استفاده از یک رژیم خاص غذایی که حاوی میوه، ماهی،‌ لبنیات کم‌چرب و سبزیجات باشد سهم بسزایی در کاهش سکته مغزی دارد.
به گزارش شفا آنلاین - مریم جیدبی متخصص تغذیه  گفت: تغذیه نامناسب و وضعیت بد غذایی یکی از عوامل مهم در سکته مغزی افراد به حساب می آید، همچنین کشورهایی که غذاهای نامناسب و پرچرب مصرف می‌کنند آمار سکته‌ی مغزی بیشتری دارند. 

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از سکته‌ی مغزی توصیه می‌شود تا حد ممکن گوشت قرمز، کره، خامه، چربی‌های حیوانی و غیره را مصرف نکنید و این رژیم غذایی خاص را برای جلوگیری از سکته‌ی مغزی رعایت کنید. 

وی اذعان داشت: افراد باید از چربی‌های غیر اشباع، ماهی‌ها، روغن ماهی و نانو غلات استفاده کنند.

وی راجع‌ به رابطه‌ی فشار خون و سکته مغزی گفت: اگر کسی مشکل فشار خون دارد توصیه اکید می‌شود در برنامه‌ی غذایی خود تجدید نظر کند زیرا فشار خون اگر مستقیم روی سکته مغزی دارد و از طرف دیگر چاقی و کمبود تحرک جسمانی از عواملی است که منجر به سکته مغزی می شود. 

وی در مورد تغذیه‌ای برای پیشگیری از سکته مغزی اذعان داشت: استفاده از گروه‌های اصلی مواد غذایی که پروتئین مناسب دارند،‌ میوه و سبزیجات، لبنیات کم چرب همچنین ورزش منظم و استفاده از آرامش روانی در زندگی روزمره به پیشگیری از سکته مغزی کمک می‌کند. 

وی گفت: اگر کسی مایل است در برنامه غذایی پیشگیری از سکته‌ گوشت را بگنجاند توصیه می‌شود گوشت سفید را به جای گوشت قرمز استفاده کند. 

وی در پایان اظهار داشت: اگر ایرانی‌ها سبک تغذیه خود را تغییر دهند و از رژیمی برای جلوگیری از سکته  استفاده کنند احتمال بروز سکته‌ی مغزی بسیار کاهش می یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: