کد خبر: ۶۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 31
شفا آنلاین>سلامت>باید به طور منظم هر روز بین ساعات ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر از کرم های ضدآفتابی استفاده کنین که فیلتر های UVA و UVB دارن چون اشعه های مضر خورشید عامل اصلی پیری زودرس پوست هستن
به گزارش شفا آنلاین،مردان در مراقبت از پوستشان بیشتر از زنان مرتکب اشتباه میشن، بیشتر به این خاطر که احساس خوبی راجع به استفاده از محصولات بهداشتی و زیبایی مختلف ندارند. اما اگه دلتون میخواد با پیری زودرس مبارزه کنین و پوست سالم و زیبایی داشته باشین، باید از انجام این اشتباهات دست بردارین.

استفاده نکردن از کرم های ضدآفتاب
باید به طور منظم هر روز بین ساعات ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر از کرم های ضدآفتابی استفاده کنین که فیلتر های UVA و UVB دارن چون اشعه های مضر خورشید عامل اصلی پیری زودرس پوست هستن. نباید فقط وقتی به ساحل میرین ضدآفتاب بزنین، بلکه هر روز بهش نیاز دارین. میتونین از گزینه های طبیعی ضدآفتاب هم استفاده کنین:

  • روغن نارگیل
  • کره گیاهی شی باتر
  • روغن کنجد


استفاده نکردن از کرم های تخصصی ضدپیری
حتما دیدین که توی داروخانه ها کرم های ضدپیری زیادی در دسترس هستن، اما تعداد زیادی از این محصولات هیچ فایده ای برای شما ندارن. به جای خرید اونا باید از کرم های تخصصی ضدپیری استفاده کنین که توسط یه متخصص تجویز شده باشه.

کرم های ضدپیری پر از ویتامین ها (بیشتر از همه ویتامین A ، C و E ) هستن. ویتامین A باعث میشه عمق چین و چروک ها روی پوست کمتر بشن. ویتامین C به تولید کلاژن و گردش خون کمک میکنه، و اسیدهای آلفا هیدروکسی ظاهر پوست رو با حذف سلول های مرده از روی سطح پوست، بهبود میده.

استفاده از محصولات تصادفی روی پوست
مردان به ندرت برای خودشون محصولات مراقبت از پوست میخرن و معمولا از وسایلی که همسر، مادر یا خواهرشون خریداری کردن بدون توجه به نوع خاص پوست خودشون استفاده میکنن. بهتره به برچسب و جزئیات روی این محصولات توجه کنین.

استفاده ناکافی از مرطوب کننده
آقایون باید در روز حداقل یکبار از مرطوب کننده استفاده کنن اما اغلب مرطوب کننده رو مهم در نظر نمیگیرن. مرطوب کننده کار خیلی مهمتری به غیر از حفظ آب پوست داره و اونم اینه که تاثیراتی ضدپیری داره چون پوست رو انعطاف پذیر نگه داشته و قابلیت ارتجاعی اون رو بیشتر میکنه.

اصلاح خشک
کسانی که دیر از خواب بیدار میشن معمولا عادت دارن که اصلاح خشک انجام بدن، اما این عادت بد باعث تحریک، خارش و رشد زیرپوستی موها میشه. یه کرم خوب مخصوص اصلاح بگیرین تا صورتتون از بریدگی و خارش در امان بمونه.


مصرف مواد غذایی ناسالم
این نوع مواد غذایی برای سلامتی مضر هستن چون باعث اضافه وزن و کمبود مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها میشن. آنتی اکسیدان ها موادی هستن که به ترمیم صدمات رادیکال های آزاد که باعث چین و چروک میشن کمک میکنه. به جای این مواد غذایی، میوه و انواع آجیل بخورین.

استرس بیش از اندازه
استرس داشتن برای مدتی طولانی نه تنها برای پوست مشکل ایجاد میکنه بلکه به سلامت عمومی بدن هم صدمه میزنه. استرس طولانی مشکلاتی برای قلب ایجاد میکنه. استرس مزمن منجر به ظاهر شدن خطوطی روی صورت شده و باعث میشه پیرتر از سن واقعیتون به نظر برسین.

ریزش مو و طاسی
مو نقش مهمی رو در ظاهر آقایون داره. ریزش مو باعث میشه مردان پیرتر به نظر برسن، پس اگه ریزش مو یا طاسی منطقه ای دارین، در اولین فرصت پیش یه متخصص پوست و مو برین و درباره پیوند مو یا سلول درمانی ساقه تحقیق کنین. میتونین درمان های خانگی رو هم برای پیشگیری از ریزش مو و طاسی امتحان کنین.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: