کد خبر: ۶۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 29
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص زیبایی با اشاره به چین و چروک اعضای تاتو شده صورت افزود: احتمال ابتلا به هپاتیت C و ایدز در کسانی که تاتو و خالکوبی می‌کنند بالا است.

به گزارش شفا آنلاین-دکتر احمد قنبری روش تاتو و خالکوبی را روش نادرستی دانست و اظهار کرد: تاتو روش تهاجمی است که مورد تایید هیچ یک از متخصصان پوست و مو و زیبایی نیست و در طب جایگاهی ندارد اما امروزه متاسفانه طرفداران زیادی به خصوص در افراد مشهور پیدا کرده است.

وی افزود: رنگ‌هایی که از طریق تاتو وارد بدن می شوند رنگ‌‌‌های شیمیایی هستند که باعث مسمومیت سلولی می‌شوند، به خصوص تاتو در ناحیه ابرو و پلک و لب که بسیار پرعارضه هستند.

این عضو آکادمی طب زیبایی آمریکا تاتو را روش خطرناک برای ریزش ابرو و مژه دانست و افزود: تاتو در ناحیه ابرو باعث ریزش ابرو و در ناحیه خط چشم باعث ریزش مو می شود، همچنین تاتو در ناحیه لب باعث افزایش چین‌های دور لب می‌شود.

قنبری با اشاره به آماری از انجمن هپاتیت ایران مبنی بر خطرناک بودن تاتو گفت: انجمن هپاتیت ایران اعلام کرد کسانی که تاتو می‌کنند نُه برابر ریسک هپاتیت C در آن‌ها بیشتر است و این یکی از خطرناک‌ترین انواع هپاتیت است که منجر به سرطان می‌شود.

این عضو انجمن لیزر ایران ریسک بیماری ایدز در برخی مراکز غیر قانونی که اقدام به تاتو می کنند را بالا دانست و افزود: در برخی مراکز سودجویانی هستند که از رنگ مشترک با سوزن برای تاتو کردن اقدام می‌کنند که ریسک ابتلا به بیماری ایدز دور از انتظار نیست.

خالکوبی بدون عارضه وجود ندارد

قنبری عاقبت خالکوبی را پشیمانی این افراد دانست و گفت: طبق آماری که در دنیا گرفته شده است بیش از 90 درصد افرادی که تاتو یا خالکوبی می‌کنند پس از مدتی پشیمان می‌شوند و این‌که هیچ روشی برای از بین بردن خالکوبی بدن که بدون عارضه باشد وجود ندارد.

این عضو جامعه جراحان ایران اقدام خودسرانه برخی افراد برای از بین بردن تاتو و خالکوبی اشتباه دانست و افزود: برخی‌ها خودسرانه به مراکزی برای پاک کردن تاتو مراجعه می‌کنند که به جای خالکوبی و تاتو، گوشت اضافی یا کلویید به وجود می‌آید.

قنبری ادامه داد: در بین خانم‌ها اغلب در سنین بالا تاتوی انجام می‌شود و در آقایان هم به طور معمول دوران جوانی به خصوص در دوران خدمت سربازی افراد اقدام به خالکوبی می‌کنند.

وی اقدام برخی ورزشکاران معروف به خالکوبی در بدن را اشتباه دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه در برنامه‌های ورزشی برخی ورزشکاران شناخته شده جهان را مشاهده می‌کنیم که روی بدنشان پر از خالکوبی و تاتو است که الگوی بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال هم هستند، رسانه‌ها نقش بسیار مهمی برای مبارزه با این اقدام اشتباه را دارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: