کد خبر: ۶۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 28
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مشکلات بهداشت دهان و دندان در کودکان اظهار داشت: شاخص پوسیدگی دندان در کودکان ایرانی 2 است و این موضوع زنگ خطری برای سلامت دهان و دندان ایرانیان به حساب می‌آید.
به گزارش شفا آنلاین - عبدالرحمان رستمیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان  با اشاره به وضعیت نامناسب بهداشت دهان و دندان در کشور اظهار داشت: هر کودک ایرانی حداقل 2 دندان پوسیده در دهان دارد که نشان دهنده رشد شاخص پوسیدگی در بین کودکان است و باید وزارت بهداشت در خصوص ترویج فرهنگ بهداشت دهان و دندان برنامه‌ای جامع عملیاتی کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیمه‌ها در پوشش خدمات دندانپزشکی سلیقه‌ای عمل می‌کنند به نظر می‌رسد افزایش سطح مواد بهداشتی در این زمینه اثر گذارتر باشد.

وی با بیان اینکه پوسیدگی دندان با رعایت نکات بهداشتی قابل کنترل و پیشگیری است، ادامه داد: در بحث دندانپزشکی نیز درمان گوی سبقت را پیشی گرفته است و به جای رعایت اصول بهداشتی تمام برنامه‌ها در بخش درمان لحاظ می‌شوند.

وی افزود: با توجه به بالا بودن هزینه‌های درمان در بخش دندانپزشکی به نظر می‌رسد توجه به اصول بهداشتی در کودکی و رعایت سلامت بهداشتی دندانها راهکار مناسبی است که در طرح سلامت دهان و دندان باید مورد پیگیری قرار گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: