کد خبر: ۶۳۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 28
شفا آنلاين:پزشکی>دانستنی ها- کودک دو ساله‌ای دارم که مدتی است رنگ دندان‌هایش رو به زردی رفته است، می‌خواستم سؤال کنم که آیا لازم است در این سن هم کودکان را برای چکاپ به دندانپزشکی برد؟

به گزارش شفا آنلاين،بهترین سن برای چکاپ دندان‌های کودکان، 6 ماه بعد از رویش نخستین دندان است تا از توصیه‌های بهداشتی و تغذیه‌ای پزشک بهره‌مند شده، با روش‌های صحیح مسواک زدن و زمان استفاده از خمیردندان و همچنین نخ دندان مطلع شوید و پس از آن نیز بهتر است کودکان هر 6 ماه یک بار تحت نظر دندانپزشک اطفال باشند تا اگر دندان‌های کودک دچار مشکل شد، پزشک بتواند اقدامات لازم را بموقع انجام دهد. البته رنگ زرد دندان‌های کودکان ممکن است در مواردی به دلیل تشکیل نشدن مینای دندان باشد که تشخیص صحیح آن فقط توسط دندانپزشک انجام می‌شود.


در برخی از کودکان هم پوسیدگی به دلیل سندروم شبانه یا همان شیرخوردن شب هنگام کودکان به وجود می‌آید؛ علت این دست پوسیدگی‌ها این است که «یون آهن» با «یون کلسیم» واکنش داده و پیوندی قوی ایجاد می‌کند که اثر آن با مسواک از بین نمی‌رود و حتماً باید با دستگاه‌های مخصوصی در دندانپزشکی‌ها رفع شود. در این حالت در نهایت نیم تا یک میلی متر از مینای دندان برداشته می‌شود و به جای آن یک لایه از «کامپوزیت» جایگزین می‌شود. بنابراین بهتر است در اسرع وقت کودک خود را نزد دندانپزشک اطفال ببرید تا علت تغییر رنگ دندان زودتر مشخص شده و درمان لازم انجام شود.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: