کد خبر: ۶۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 26
مدیرعامل تامین اجتماعی تاکید کرد:
شفاآنلاین :اجتماعی >کارواموراجتماعی >مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: تعامل مناسب با صاحبان اصلی این سازمان باعث افزایش اعتماد شرکای اجتماعی شده است و امروز با قاطعیت می‌توانیم بگوییم که فعالیت اقتصادی تأمین اجتماعی کاملا سالم و شفاف است و مافیای اقتصادی در این سازمان وجود ندارد.
فعالیت اقتصادی تأمین اجتماعی کاملا سالم و شفاف است

به گزارش شفاآنلاین از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش در نشست با تشکل های کارفرمایی با بیان این مطلب، افزود: قانون مداری، برنامه محوری، پاسخگویی و پاکدستی چهار شعاری است که از ابتدای ورودم به سازمان سرلوحه تمام امور قرار گرفته و خوشبختانه شفافیت حلّال بسیاری از مشکلات است.

دکترنوربخش امنیت فکری نیروی مولد کشور را مهمترین دغدغه سازمان تأمین اجتماعی دانست و گفت: اصل ایجاد سازمان تأمین اجتماعی، امنیت شغلی کارگران و آینده نیروی کار بوده است.

وی با بیان اینکه استفاده از فن‌آوری اطلاعات در سازمان تأمین اجتماعی در حال پیشرفت است، افزود: کارهایی که در زمینه IT در سازمان در حال انجام است را با دقت پیگیری می‌کنم و با ارایه خدمات به صورت الکترونیک بسیاری از هم پوشانی ها، تخلفات و مشکلات موجود حل خواهد شد.

دکتر نوربخش اظهار داشت: ساختار تشکیلاتی و اداری سازمان تأمین اجتماعی نیازمند اصلاح است و متأسفانه ساختار فعلی این سازمان دچار اشکالاتی است که برای اصلاح این ساختار اقدام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این سازمان از دوران طلایی خود در مبحث  ITعقب مانده است اما با کارهایی که انجام داده ایم در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار کارفرما لیست بیمه خود را از طریق اینترنت پرداخت می کنند و این گام خوبی برای سازمان تأمین اجتماعی در بحث فن آوری اطلاعات و ارایه خدمات غیر حضوری است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با عملکرد خوب واحدهای مختلف سازمان تأمین اجتماعی 20 درصد پرونده های شکایت از این سازمان کاهش پیدا کرده و دیوان عدالت اداری این سازمان را به عنوان دستگاه برتر پاسخگو انتخاب کرد که این عنوان برای ما بسیار ارزشمند است.

وی افزود: ایجاد دبیرخانه شرکای اجتماعی یکی از مواردی است که پیگیر ایجاد آن هستم تا بتوانیم تعاملات و تبادل نظر مثبت و سازنده ای با شرکای اجتماعی داشته باشیم.

دکتر نوربخش اظهار داشت: ملاک ما در سازمان تأمین اجتماعی قانون است و معتقدم زمانی که تمام امور به صورت قانونی در حال انجام است باید روند کاری و حتی مسایل مالی را به صورت شفاف در اختیار افکار عمومی قرار بدهیم.

وی تصریح کرد: در سال 93 بودجه سازمان تأمین اجتماعی 46 هزار میلیارد تومان بود که سهم دولت از این بودجه 9 هزار میلیارد بوده و مابقی آن از محل درآمدهای حق بیمه و سود قابل برداشت و تقسیم بنگاه های اقتصادی سازمان بدست آمده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه افزایش 25 درصدی مستمری ها در سال 93 گام بزرگی برای تأمین معیشت بازنشستگان بود، افزود: با این کار تا حدودی توانستیم جبران مافات کرده و عقب ماندگی های افزایش مستمری در 10 سال گذشته را جبران کنیم. پرداخت مستمری بازنشستگان این سازمان حتی یک روز هم تأخیر نداشته و منابع آن به خوبی تأمین شده است.

 دکتر نوربخش همراهی کامل سازمان تأمین اجتماعی در اجرای طرح تحول نظام سلامت را از دیگر اقدامات انجام شده برای بهبود خدمت رسانی به بیمه شدگان برشمرد و گفت: اجرای طرح تحول سلامت اتفاق مهمی در سال گذشته بود. هرچند مشکلات این حوزه هنوز به طور کامل رفع نشده است اما کار بزرگی انجام شد.

وی تصریح کرد: هزینه پرداخت از جیب مردم در سال 92 بر اساس اعلام وزیر بهداشت وقت 50 درصد بود و متأسفانه نظام سلامت شرایط نامناسبی داشت و با توجه به این وضع دولت تدبیر و امید درمان را جزو اولویت های خود قرار داد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در سال گذشته انضباط نسبی در بخش درمان کشور ایجاد شده است، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی نیز با انجام به موقع تعهدات خود در قبال مراکز درمانی طرف قرارداد و همچنین هماهنگی در ارائه خدمات درمانی به افزایش انضباط و ارتقاء خدمات درمانی در کشور کمک کرد. در سال گذشته افزایش منابع و مصارف را هم زمان داشتیم اما با وجود این شرایط توانستیم رضایت بیمه شدگان را کسب کنیم.

دکتر نوربخش با اشاره به اینکه در سال 93 مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم بر اقتصاد کشور و سازمان تأمین اجتماعی اثر گذار بوده است، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی اثرات منفی بر درآمد سازمان تأمین اجتماعی داشت و  دریافت منابع حق بیمه سازمان با مشکلاتی همراه بود.

وی گفت: با وجود فشارهای اقتصادی، عیدی مستمر بگیران را در هفته آخر بهمن پرداخت کردیم و بدهی 9 تا 10 ماهه مراکز طرف قرارداد به 3 ماه مهلت قانونی کاهش یافته است. علی رغم مشکلات مالی در بخش درمان از کیفیت خدمات ارایه شده کاسته نشده و سعی کردیم با تجهیز مراکز درمانی، خدمات را با کیفیت بهتری ارایه کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی توجه ویژه به موضوع برنامه ریزی علمی را از راهبردهای مدیریتی این سازمان برشمرد و اظهار داشت:  بخشی از برنامه راهبردی سازمان تأمین اجتماعی توسط هیأت امناء این سازمان تصویب شده و منتظر تصویب کامل این برنامه هستیم. سازمان تأمین اجتماعی همچنین در کمیته تدوین برنامه ششم توسعه حضور دارد و منافع بیمه شدگان و کارگران برای ما در این برنامه بسیار حایز اهمیت است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: