کد خبر: ۶۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 23
دکتر محمد قربانی، جراح مغز و اعصاب و فوق تخصص آندوسکوپی مغزدرگفتگو باشفاآنلاین تشریح کرد:
شفاآنلاین :سلامت >اجتماعی >جامعه پزشکی >آندوسکوپ میله ای است که دو لنز در دو طرف آن قرار دارد و نیز دارای یک منبع نور و یک دوربین است. در این وسیله نور از طریق تلسکوپ به داخل حفره های مغزی هدایت می شود و با کمک دوربین فضای داخل مغز قابل مشاهده می شود.

یکی از بیماری های قابل درمان به روش آندوسکوپی، هیدروسفالی است.

هیدروسفالی به معنای تجمع مایع مغزی- نخاعی در فضاهای داخل و خارج مغز است. به این ترتیب که مایع در بطن های مرکزی مغز تولید و در سطوح خارجی مغز جذب می گردد.

وقتی به هر دلیلی این تعادل بر هم بخورد، یعنی تولید مایع زیاد یا جذب آن مختل شود، مایع داخل جمجمه باقی می ماند و اگر بیمار نوزاد باشد، به دلیل آن که استخوان جمجمه هنوز سفت نشده، اندازه دور سر افزایش می یابد و در بزرگسالان نیز که جمجه شکل ثابت خود را یافته است، افزایش مایع باعث بالا رفتن فشار داخل مغز شده و عوارضی مانند سردردهای پیش رونده، تهوع و استفراغ، اختلالات بینایی، انحراف چشم و نیز ضعف در اندام ها ایجاد می کند.

دکتر محمد قربانی با اشاره به شیوه های سنتی درمان هیدروسفالی و مقایسه آن با شیوه جراحی آندوسکوپی به شفاآنلاین ؛ اظهار می کند:

روش سنتی درمان هیدروسفالی بدین گونه است که با عمل جراحی در سر بیمار وسیله ای به نام شنت تعبیه می شود تا مایع اضافه مغزی- نخاعی را خارج کند. شنت وسیله ای است مانند شیلنگ که یک سر آن داخل مغز و درجایی که آب مغز زیاد تولید می شود قرار می گیرد و سر دیگر آن از زیر پوست عبور کرده و داخل حفره شکم وارد می شود تا بدین طریق مایع اضافه داخل شکم تخلیه و جذب شود. برای شنت گذاری نیاز است که جراحی باز صورت گیرد و از طرفی برخی از بیماران ممکن است به شنت که جنس آن از سیلیکون است، حساسیت داشته باشند. اما در آندوسکوپی بی آنکه نیاز به باز کردن قسمت های وسیعی از سر باشد با عبور لوله آندوسکوپ به درون سر و گشودن مسیرهای فرعی امکان دسترسی مایع اضافی به مکان هایی که امکان جذب آن وجود دارد فراهم می شود و دیگر نیازی به شنت گذاری وجود ندارد.

این فوق تخصص نورواینترونشن و نوروآندوسکوپی، درمان بیماری های کیست مغزی را نیز با آندوسکوپی میسر می داند و می گوید: دور مغز انسان را پرده هایی احاطه کرده که این پرده ها معمولا در دوران جنینی تشکیل می شود. اگر بین لایه های آن مایع نفوذ کند و حبس شود، تشکیل کیست می دهد. شیوه سنتی درمان این کیست ها هم به این طریق است که جمجمه باز شده و کیست برداشته می شود یا آن که داخل آن شنت تعبیه می شود که این بیماری نیز با استفاده از آندوسکوپی قابل درمان است؛ بدین ترتیب که جدار کیست ها گشوده شده و باعث برقراری فشار طبیعی بر حفره های مغز می شود.

قربانی همچنین جراحی تومورهای داخل بطن های مغزی و تومورهای هیپوفیز را نیز با آندوسکوپی امکان پذیر می داند و می افزاید: می توان با آندوسکوپ تومورهای تشکیل شده در داخل بطن مغز را برداشت یا آن که نمونه برداری کرد. افزون بر آن توده هایی نیز وجود دارد که کف جمجمه و در ناحیه هیپوفیز قرار دارد که تومورهای هیپوفیز نامیده می شود. برای برداشتن این تومورها نیز می توان با آندوسکوپ از راه بینی وارد ناحیه مورد نظر شد و تومورها را برداشت.

دکترقربانی در خصوص تفاوت آندوسکوپی با جراحی باز با تاکید بر آن که آندوسکوپی شیوه ای کم تهاجمی است، می افزاید: در جراحی باز لازم است که بیمار به مدت طولانی بستری شود و هنگام عمل نیز وسعت بیشتری از ناحیه سر شکافته شود و مراقبت های بعد از عمل نیز به همان نسبت افزایش می یابد اما با استفاده از آندوسکوپی مدت بستری بیمار کوتاه شده و جراحات ناشی از عمل نیز بسیار کم است و از طرفی نیاز به تعبیه جسم خارجی برای درمان برخی از بیماری ها در این شیوه برطرف می شود.

‫آندوسکوپ مغز‬‎ ile ilgili görsel sonucu

نفر اول آزمون بورد کشوری جراحی مغز و اعصاب سال 1387 عوارض آندوسکوپی را نیز در مقایسه با جراحی باز کمتر توصیف می کند و در خصوص عوارض این جراحی اظهار می کند: هرچند که این شیوه جراحی کم تهاجمی است اما در این جراحی نیز ممکن است سوراخی که برای عبور آندوسکوپ ایجاد شده، عفونی شود یا خونریزی کند. همچنین در این شیوه احتمال آسیب رسیدن به بافت ها وجود دارد اما میزان آسیب ها بسیار کمتر از نوع جراحی باز است زیرا مسیری که آندوسکوپ از آن عبور می کند حدود 4 تا 5 میلیمتر است در حالی که در جراحی باز حداقل 3 تا 4 سانتیمتر از ناحیه مورد نظر شکافته می شود.

جراحی آندوسکوپی مغز در ایران بسیار جوان بوده و تنها حدود ده سال است که این شیوه جراحی در چند بیمارستان ایران دنبال می شود و پزشکانی که به صورت حرفه ای با این شیوه عمل می کنند شاید از تعداد انگشتان دست تجاور نکند. اما در این مدت محدود پزشکان ایرانی توانسته اند تکنیک های جدیدی را در زمینه این شیوه جراحی ارائه دهند.

قربانی می افزاید: شاید دستگاه آندوسکوپی از سال 1995 در ایران وجود داشت ولی به صورت متروک در اتاق های عمل باقی مانده و از رده خارج شده بود و کاربرد آن دردوره های آموزشی پزشکان نیز برای فراگیری آندوسکوپی، به تعویق می افتاد.

وی با تاکید بر آن که آندوسکوپی مغز در ایران مطابق با آخرین معیارهای علمی دنیا پیش می رود، می افزاید: دستگاهی که در حال حاضر از آن در بیمارستان فیروزگر استفاده می کنیم آخرین نسلی است که در دنیا وجود دارد و خوشبختانه این امکان برایم فراهم شد تا در فرانسه تحت نظر پروفسوری دوره آموزش آندوسکوپی را سپری کنم که وی جدیدترین دستگاه نوروآندوسکوپی را طراحی کرده است. پروفسور «فیلیپ دک» که رئیس بخش جراحی مغز و اعصاب در بیمارستانی در پاریس است، دستگاهی به نام سیستم «دک» را ارائه داده و من توانستم نحوه کار با این دستگاه را از ایشان فراگیرم و این افتخار را داشته باشم که همراه با او عمل کنم.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان آن که سیستم «دک» توسط نمایندگی وارد ایران شده است، می افزاید: پس از پایان دوره آموزشی و برگشت به ایران توانستیم در جراحی آندوسکوپی تکنیک هایی را ارائه دهیم که در دنیا جدید است و نتایج خوبی نیز به همراه داشته که انشاءا... به نام کشورمان به ثبت خواهد رسید.

قربانی با بیان آنکه زمینه های گسترش تکنیک آندوسکوپی در کشور ما وجود دارد، می افزاید: ضروری است که مراکز درمانی بیشتری از این تکنیک استفاده کنند و خوشبختانه بخش آموزشی ما به گونه ای است که رزیدنت ها به طور کامل با این شیوه آشنا می شوند اما لازم است که نگاه جدی تری به آن شود زیرا چشم انداز جراحی های آندوسکوپی در دنیا به سمت جراحی های روبوتیک پیش می رود که همراه با دقت بیشتری است. هرچند که این نوع جراحی در دنیا هنوز گسترش نیافته و تنها در برخی از مراکز درمانی به صورت محدود انجام می شود، اما به لحاظ دانش این امکان وجود دارد که کشور ما نیز همگام با دانش روز، پیش رفته و در این زمینه نیز پزشکانی تربیت شود که امکان جراحی روبوتیک به ویژه آندوسکوپی روبوتیک برایشان فراهم شود؛ همان طور که من نیز دوره این نوع جراحی را سپری کرده ام و آمادگی آن را دارم که این جراحی را در داخل کشور انجام دهم اما ضروری است که دستگاه های آن وارد شود و هرچند که شنیده می شود دانشکده های مهندسی در تلاش برای طراحی این نوع دستگاه هستند که مایه مباهات در سطح ملی و بین المللی است.

آشنایی با شیوه های گوناگون درمانی هر چند که شاید از نظر تخصصی برای مردم ضروری نباشد زیرا انتظار بر این است که بیماران توسط پزشکان برای بهره مندی از شیوه های گوناگون درمانی هدایت شوند اما در مجموع داشتن آگاهی و اطلاعات از شیوه های نوین درمانی می تواند در تقویت امید برای بهبودی و نیز کاهش اضطراب و هراس بیمار موثر باشد.

قربانی با بیان آن که در عصر اطلاعات و دسترسی به اینترنت بسیاری از بیماران با شیوه های گوناگون درمانی آشنا هستند و نسبت به گذشته با اطلاعات بهتری به پزشک مراجعه می کنند، می افزاید: یک بیمار داشتم که از افغانستان برای درمان بیماری هیدروسفالی مراجعه کرده بود. پدر این بیمار هنگام جستجو در اینترنت برای درمان مناسب پسرش که قرار بود برای او از شنت استفاده شود، با روش آندوسکوپی مغز در ایران آشنا شده بود و با گرفتن ویزا پسرش را برای درمان به این جا آورده بود که به حمدا... با موفقیت جراحی شد.

قربانی در خصوص ضرورت تشکیل انجمن آندوسکوپی اظهار می کند: با چند تن از همکاران درصدد هستیم که این انجمن را راه اندازی کنیم اما متاسفانه موانع و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد اما راه اندازی انجمن می تواند در پیشبرد تحقیقات علمی، پژوهشی و آموزشی موثر باشد.

هزینه های درمان به شیوه های نوین اغلب باید گران تر از هزینه های شیوه های سنتی باشد زیرا قیمت دستگاه هایی نظیر آندوسکوپی بسیار گران بوده و استفاده از آن نیازمند صرف زمان برای ادامه تحصیلات تکمیلی جهت پزشکان متخصص می باشد.

قربانی می افزاید: با وجود صرف زمان و هزینه برای انجام این نوع جراحی های آندوسکوپی، هزینه های درمانی در مقایسه با روش های جراحی باز، بالا نیست و بسیاری از هزینه ها تحت پوشش بیمه ها قرار دارد.
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۶
زکیه رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
1
0
سلام آقای قربانی خواهش میکنم جواب بدین من پدری57ساله دارم که مبتلابه مننژیت سلی بودالان دوره یکساله درمانش روگذرونده ام آر آیی که ازسر گرفتیم هیدروسفالی متوسط رونشون داده به نظرشما برای درمان چه روشی مناسبه.؟
مدیر پایگاه باسلام
این موضوع نیازمند بررسی ها ی دقیق بالینی و آزمایشگاهی و انواع گرافی های مربوطه است بنابراین حتما باپزشک متخصص مغزواعصاب مشورت نمایید
حسین خویی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
0
جناب دکتر قربانی تبریک می گویم به متخصصینی مثل شما که افتخار کشور ما هستیدازتون تقاضا دارم مجهزترین مرکز و بیمارستانی که برای جراحی تومور آکوستیک نروما در تهران وجود دارد معرفی فرمایید
با سپاس بی پایان از جنابعالی
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
0
سلام اقای دکتر خسته نباشید. سلام آقای دکتربرادرم درسن17سالگی هیدروسفالی بودندسال88شانت گذاشتندیکسال بعدگرفت عمل کردندوراه شانتوبازکردند.مهرسال92دوباره هیدروسفال شدند وشانتش هم کار نمیکرد که بامصرف استازولامیدخوب شدندروزی4عدد.اما به دلیل مصرف بیش ازحدود2ماه،بطنهاش جمع شدندوفشارسرش اومدپایین که دکترهاگفتن سرخودش داره جذب میکنه وشانتوگره میزنیم واگرآب جمع نشد شانت بیرون میاریم.24اردیبهشت که دوباره سردردش شدیدشد وما فکرمیکردیم مربوط به فشارپایین سرش باشه بعدازسی تی اسکن گفتند دوباره هیدروسفال شده وگفتن بایدشانت تمیز یاعوض بشه اما به اصرارخودمان بستریش کردندوهر6ساعت دوتاقرص استازولامیدبهش دادندکه بعدازخوردن8تاقرص دوباره به حالت اول برگشت از نظرسطح هوشیاری.فروردین94 عملش کردند ودوباره پمپ شانت عوض کردند.تا هشت ماه خوب بودند الان مدام سردرد دارند سی تی اسکن هم گرفته میگن مایع طبیعی هست و شانت کار میکنه. اما هم سردردش دایمیه و هم چشمهاش درد میکنه.باراول که بیماریشون تشخیص دادن اصلاسردرد نداشتندفقط درسش ضعیف شدوچشمهاش انحراف پیداکرد.تشنج هم نداشت.واقعا خسته کننده هست بیش از چهل تا سی تی اسکن انجام داده تا حالا.سردردهم از بعد از عمل دوم همیشگی شده.میشه شما به روش اندوسکوپی عملش می کنید؟چه مدت طول میکشه تا خوب بشه؟خواهش میکنم کمکمان کنید.ممنون
حبیبه رایضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
0
با سلام خدمت جناب آقای دکتر قربانی
من پدرم 72 ساله هستند مبتلا به بیماری عصب سه قلو فک هستند . جدیدا با قرص هایی که میخورن بهتر نمی شوند . می خواستم بدونم چطور می شود شما رو ملاقات کرد و شما در کدام بیمارستان فعالیت دارید . خواهش می کنم پاسخ دهید انشا ا... دست شفا بخش شما باعث درمان پدرم شود . با تشکر
عبدولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
0
سلام آقای دکتر،دست شماراازراه دورمیبوسم بخاطرنجات جان مامانم،ببخشيد آقای دکترمامانم بعدازسکته مغزی چن ماهی است که قرص سرتالین 50میخوره،میگم اشکالی نداره که دیگه قطعشون کنیم، ممنون میشم جوابمون بدین.
مدیر پایگاه باسلام
مادرتان باید تحت نظر متخصص مغزواعصاب باشند وایشان تصمیم بگیرند که دارو قطع شود یانه؟
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
0
سلام ببخشید چرا جواب سوال من را ندادید؟
مدیر پایگاه باسلام
سوال شما چه بوده است؟
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
0
باسلامسلام اقای دکتر خسته نباشید. سلام آقای دکتربرادرم درسن17سالگی هیدروسفالی بودندسال88شانت گذاشتندیکسال بعدگرفت عمل کردندوراه شانتوبازکردند.مهرسال92دوباره هیدروسفال شدند وشانتش هم کار نمیکرد که بامصرف استازولامیدخوب شدندروزی4عدد.اما به دلیل مصرف بیش ازحدود2ماه،بطنهاش جمع شدندوفشارسرش اومدپایین که دکترهاگفتن سرخودش داره جذب میکنه وشانتوگره میزنیم واگرآب جمع نشد شانت بیرون میاریم.24اردیبهشت که دوباره سردردش شدیدشد وما فکرمیکردیم مربوط به فشارپایین سرش باشه بعدازسی تی اسکن گفتند دوباره هیدروسفال شده وگفتن بایدشانت تمیز یاعوض بشه اما به اصرارخودمان بستریش کردندوهر6ساعت دوتاقرص استازولامیدبهش دادندکه بعدازخوردن8تاقرص دوباره به حالت اول برگشت از نظرسطح هوشیاری.فروردین94 عملش کردند ودوباره پمپ شانت عوض کردند.تا هشت ماه خوب بودند الان مدام سردرد دارند سی تی اسکن هم گرفته میگن مایع طبیعی هست و شانت کار میکنه. اما هم سردردش دایمیه و هم چشمهاش درد میکنه.باراول که بیماریشون تشخیص دادن اصلاسردرد نداشتندفقط درسش ضعیف شدوچشمهاش انحراف پیداکرد.تشنج هم نداشت.واقعا خسته کننده هست بیش از چهل تا سی تی اسکن انجام داده تا حالا.سردردهم از بعد از عمل دوم همیشگی شده.میشه شما به روش اندوسکوپی عملش می کنید؟چه مدت طول میکشه تا خوب بشه؟خواهش میکنم کمکمان کنید.ممنون سوال من این بوده ببخشیدطولانی هست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
0
آقای دکتر سلام خانمم سه سال است که بدلیل تصادف ضربه مغزی شده و بخشی از سر پرپرشده و بدلیل مشکلات قلبی و تعویض دریچه مارشال و داشتن پیسمیکرهنوز راه نیافتاده و راه بردنش همراه با اعتراض و اخیرا که از سرش عکس گرفتیم و متخصص اعلام کرده که در سر آب جمع شده آیا میشود از روش آندوسکوپ استفاده کرد اگر تلفنی داده شود تا بیشتر توضیح دهیم متشکرم
مدیر پایگاه باسلام
شما باید به متخصص مغزواعصاب مراجعه نمایید تا بررسی های تخصصی انجام شود.درصورت  تمایل می توانید به بیمارستان های حضرت رسول اکرم ص درتهران ویا سایربیمارستان های تخصصی مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
0
باسلام وعرض ادب حضورپربرکت جناب دکترقربانی.مادرم دربیمارستان فیروزکربخاطرتومورهیپوفیزم تحت نظرجنابعالی بوده وروزدوشنبه تعین وقت برای عمل جراحی بااندوسکوپی فرمودید.اجرشماراازراه دور به خداوندبزرک واگزارنمودم.که انشاالله بادعای ما مرحمتی درشان خودعطافرماید
قاسم شاه علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
باسلام. پسر بنده حدود 4 ماه پیش در اثر تصادف به سرش آسیب شدیدی وارد شده و چندین بار عمل شده است. در حال حاضر نیز شنت دارد. اما پزشک مربوطه تشخیص داده که باید آندوسکوپی مغز انجام گیرد. آیا با انجام این عمل مجدد شرایط بیمار بازگشت ندارد؟ و در شرایط بیمار تغییری حاصل می گردد؟
مدیر پایگاه باسلام
ضمن آرزوس سلامت برای فرزند شما باید به استحضار برسانیم متاسفانه بدون دسترسی به پرونده فرزند شما و بررسی های بالینی لازم نمی توان نظرداد.اما توصیه اکید ما اینستکه حتما با نظر متخصصین باتجربه درمان را پیگیری کنیدوانشالله به نتایح مطلوب هم برسید
دولت ابادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
0
0
باسلام آرزویی طول عمر برای دکترقربانی از زحمات جنابعالی ار عمل تومور هیپوفیز مادرم که درروز دوشنبه دربیمارستان فیروزکرتقبل فرمودید تشکر دارم..اقای دکتر چند درصدازتومورایشان برداشته شده وایاعوارضی از عمل درایشان وجوددارد.وچندروزدربخش asuبستری خواهدشد...باتشکرازبزرکواری وراهنمایشما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
0
0
اقای دکتر مادردرقلب همه ماجادارد.بخاطرزحمات شما قلبم ر ابرایت تقدیم میکنم وا راه دور دستت رامی بوسم
اسعدکهزادی سنندج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
0
0
سلام دکتر من از دور دستت را میبوسم که دستهای تو به اذن الهی من شفا داده و بی نهایت سپاسگزارم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
سلام.پسرم براثردیر به دنیا آمدن خونریزی مغزی کرد و15 روز بعد دچار هیدروسفالی شدوشنت گذاشتندودر5سالگی بخاطرتمرکز کم روان پزشک داروهایی تجویز کرد که براثرآن تشنج کرد وتابه حال هم تشنج خفیفی دارد.وشربت خارجی والپراد سدیم مصرف می کند.آیا امکان دارد که شنت را برداشته وباآندوسکوپی مغزهیدرو سفالی اش درمان شود وفعالیت مغزش روز به روز خوب شود؟
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
0
سلام من به علت پرت شدن از صخرخ دچار هیدروسفالی شدم و شنت گذاری کردم که من رو از نظر روانی ازار میده....اقای دکتر ایا راهی وجود داره که من بخواهم ان را بردارم یا خیر؟لطفا راهنمایی کنید من خدمت برسم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
0
0
سلام آقای دکتر مامانم کیست خوش خيم در سر داره و 8ماه پیش در اثر افتادن ضربه به سر کیست بزرگتر شده و دچار هیدروسفالی شده اختلال در راه رفتن و بی اختیاری ادرار داره آیا با اندوسکوپی درمان ميشه خیلی ممنون
ناصری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
0
0
سلام آقای دکتر مامانم کیست خوش خيم در سر داره و 8ماه پیش در اثر افتادن ضربه به سر کیست بزرگتر شده و دچار هیدروسفالی شده اختلال در راه رفتن و بی اختیاری ادرار داره آیا با اندوسکوپی درمان ميشه خیلی ممنون
مدیر پایگاه باسلام
این موضوع نیازمند بررسی های دقیق است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
سلام عرض ادب جناب دکتر خواهر من انوريسم مغزی دارن و طبق آمار شما پزشک حاص
مرسلي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
0
0
سلام دكتر جان . آرزوي موفقيت و بهروزي براي شما و خانواده محترمتان دارم
(سوال حياطي براي بنده و خانواده ام خواهشا در صورت امكان پاسخ دهيد. خيلي ممنون)
دكتر جان امكان دارد بيمار هيدروسفالي با مصرف داروي (استازولاميد) زير نظردكتر متخصص بهبود يابد-- نظر حضرتعالي در خصوص LP براي بهبود اين بيماري چيه ؟
ناصری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
0
با سلام و خسته نباشید خدمت جناب اقای دکتر قربانی عزیز از دور دستهای مهربانتون را به خاطر نورواندوسکوپی مادرم در بیمارستان پارس میبوسم و از خداوند متعال خواستار طول عمر و سلامتی بیشتر برای خود و خانواده تان را دارم
معصومه ابراهیمسلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
0
سلام وعرض احترام من دوسال پیش هیپوفیزم را در بیمارستان فیروزگر با دستان توامند دکتر قربانی اندوسکوپی کردم .ودیدم را دوباره بدست اوردم دستان دکتر عزیزم رامی بوسم ودوستتان دارم همیشه برایتان دعا میکنم
محسن ازاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
1
سلام اقاي دكتر من يك كودك 12ماهه دارم كه الان تو بيمارستان امام حسين تهران بستريه هيدروسفال داره يك بار شنت كذاشتيم عفونت كرد درش اوردن اندوسكوبي كرديم جواب نداد دوباره شنت كذاشتيم اب و خالى نكرد الان هم ميكن قارج كرفته ديكه اب نداره جكار براس ميشه كرد
سینا اخش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
0
سلام اقای دکتر پسری دارم 13 ساله مبتلا به سیندروم بنا به گفته متخصص مغز دور مغز ایشان کیست ابکی وجود دارد و رشد قد این پسر کم است راه درمان کیست چی هست متشکرم جواب دهی
حاتمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
0
0
باسلام وخسته نباشید اقای دکتر نوزاد ۴۰ روزه دارم که از هفته ۳۳بارداری معلوم شد هیدرو سفاله دکترا میگن باید عمل بشه شما راهنماییم میکنین کجا ببرمش برا عمل وپیش کدام دکتر.
مدیر پایگاه باسلام
توصیه ما اینستکه ازپزشکان ونظرات بیمارستان های طبی کودکان بهره مند شوید
جمال صالحی بانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
0
باعرض سلام وخسته نباشید خدمت دکتر محمد قربانی،دکترجان برای شما آرزوی طول عمر و موفقیت از خدای بزرگ و مهربان دارم که با یاری خدا توانستید عمل جراحی دیسک گردن مرا به خوبی عمل کردید که ناشی از تنگی کانال نخاع گردنی بود باز هم برای شما ارزوی سلامتی دارم خداحافظ
فهيمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
0
0
سلام آقای دکتر مامان من55 سالشه که حدود 2ماهی ميشه که باي سرما خوردگی دچار هر دردی شد که بارفتن به دکتر های عمومی ومتخصص گوارش کمی بهتر شد ولی اوایل بیماریش بود که گفت تار میبینم که بارفتن پیش چندین متخصص چشم وعکس وازمایشات سالم بود تا این که ام آر ای داد معلوم شد توی سرش آب جمع شده الانم ام آر ای تزریقی داد باز همون رو نشون داد متخصص مغز واعصاب به جراح معرفيش کرده به نظر شما باید عل شه یا با دارو بهتر ميشه تورو خدا جوابمو بدین ممنون
ناصری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
0
با عرض سلام اقای دکتر قربانی فرشته مادرم پاهایت را میبوسم به خاطر نورو اندوسکوپی مادرم تو را تحسین میکنم ای عزیزی که مایه افتخاری بعد از خدا میپرستمت که مادرم را به من بخشیدی خداوند پشت وپناهت باشد و طول عمر باعزت را از خداوند برایتان خواستارم دوستت دارم فرشته ام
ناصری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
0
بهترین جراح مغز واعصاب ایران دکتر قربانی عزیز واقعا عالییییییییی
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
0
0
سلام آقای دکتر
پسر 5 ساله ای دارم که به پشت سرش ضربه خورده و جمجمه اش شکسته شده بود شنت گذاشتن براش چند روز تو کما بود ، خونریزی هم کرده بود عملش با موفقیت انجام شد و الان هوشیاریش هم بدست اورده و حالش خوبه ، آیا این شنت در آینده مشکل ساز خواهد بود و عوارض دارد .؟ تو رو خدا راهنماییم کنید ؟ ممنون
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
0
0
صدایتان ارام بخش لحضه های بی تاب.
دستهایتان شفا بخش جسم بیمار.
صدای قدمهایتان روشنایی بخش شبهای تار
درود برشما انسان بزرگوار..
فیروزه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
0
0
سلام اقای دکتر من دختر ۱۲ماهه ایی دارم که هیدروسفالی بود در یک ماهگی شنت گذاشتیم در شش ماهگی بخاطر گرفتگی دوباره عمل شد الان دوباره یه خورده روی دستگاهش ورم داره البته بعد از چهار ماه به نظر شمااندوسکوپی جواب میدهد؟
پرتو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
0
0
سلام آقای دکتر خسته نباشید
تبریک میگم به خاطر این موفقیت بزرگ و از خدا میخوام که بیشتر از همیشه موفق و تندرست باشید
مادر من ۴۷ ساله هستند وهیدروسفالی شدید دارن . با توجه به ام آر آی و سی تی اسکن با کنتراستی که همکارم واسشون انجام دادند دکتر گفتن که یه ضایعه کوچیک داخل بطن سوم مغز دارن؛ واز طرفی برای مشاوره چشم بردیم تشخیص ادم پاپی دادند.
دکتر معالجشون اندوسکوپی رو پیشنهاد دادن به نظر شما با این روش این بیماری درمان میشه؟
اگه امکانش باشه یکم راهنماییم کنید بنده خودم رادیولوژیست هستم اما تا به حال راجب این تکنولوژی چیزی نشنیدم کا الان با خوندن مطالب مربوطه از شدت ذوق گریه کردم
انشالله همیشه تنتون سالم باشه
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
0
سلام آقای دکتر.خسته نباشید.پدرم 60 ساله هستن و الان حدود 6 سال است که دچار سردرد خوشه ای بسیار شدید شدن.و هر جا که میرویم دکتر،میگن که عصب سه قلو گیر افتاده.و توی این مدته 6 سال هر دارویی که توی دنیا بوده مصرف کرده ولی نتیجه ای نیافته.آقای دکتر ،شما رو به خدا کمک کنید،خیلی دردش شدیده. بگین که چکار کنیم.آیا جراحی رضایت بخش هست یا نه؟
خواهش میکنم جواب بدید.
فرحناز بهبودي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
0
0
مادر ١٢ سال قبل به دليل هيدروسفالي شنت كار گذاشته شد
كه در حال حاضر به دليل كهنگي هر از گاهي دچار گرفتگيهاي كوچك و بزرگ ميلود سؤال من اين است ميشود از روش اندوسكوپي مغز استفاده كرد بجاي شنت؟
سیاوش خدایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
0
0
با سلام و ادب
احترام خواهرزاده ۱۲ ساله ای دارم که حضرتعالی محبت فرمودید در بیمارستان فیروزگر جراحی نمودید ایشا تومور در کیاسما داشتند و دچار تاری دید شدید شده بود که به لطف خدا و محبت شما بعد از عمل فعلا از تاریکی در اومده و روشن شده....ایا با پرتو درمانی که فرموده بودید امید هست که بخشی از بیناییش را بدست بیاورد؟
سپاسگزارم
فهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
0
0
سلام آقای دکترخواهرزاده 12سالم تو نوزادی شنت گذاشته الان پمپش خراب شده دوباره باید شنتش عوض شه اگربخواد اندوسکوپی نجام بده که واسه همیشه خوب بشه باید دقیقاچکارکنه کجا بستری شه چون باخرابی شنتش مدام تشنج میکنه خواهشا زودجواب بدین
فهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
0
0
سلام آقای دکترخواهرزاده 12سالم تو نوزادی شنت گذاشته الان پمپش خراب شده دوباره باید شنتش عوض شه اگربخواد اندوسکوپی نجام بده که واسه همیشه خوب بشه باید دقیقاچکارکنه کجا بستری شه چون باخرابی شنتش مدام تشنج میکنه خواهشا زودجواب بدین
شعله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
0
با سلام
ضمن تشکر از شما
آقای دکتر شما بردار بنده را در بیمارستان فیروزگر روز شنبه عمل آندوسکپی مغز کردید.
ممکن است ازتون خواهش کنم در مورد مراقبت های و وضعیت مریض بعد از عمل تا بهبودی هم مقاله ای ارسال کنید؟ راستش ایشون الان بعد از عمل هنوز مقداری مشکل چشمی دارند و الان کنترل ادرار ندارند و خیلی سخت حرف میزنن و کمی تعادل ندارند.
البته که عمل مغز عمل سنگینی است و تا زمان بهبودی طولانی ولی ما بسیار نگرانیم به علت بی اطلاعی نسبت به این که تا کجا این علائم طبیعیه. یا چطور در منزل ازشون مراقبت کنیم.. خواهش میکنم پاسخ بدید...
هاجر کلانکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
0
0
اقای دکتر قربانی سلام همسرم 53 سال دارد که 4سال پیش در آثرتصادف ضربه مغزی شد و یک ماه در کما واز آن در بیمارستان فجر از ناحیه سر جراحی بخشی از جمجمه پروتز شد و تاکنون بدلیل تجمع مایع دچار اختلال در نشستن و راه رفتن همراه با درد در یکطرف بدن و احساس سنگینی در سر میباشد در ضمن قبل از این سانحه بیماری قلبی داشتند درچه میترا ل تعویض وپیس میکر داشتند ووارفارین مصرف می کنند لذا برای رضای خدا به این خواهرتان کمک و وی را از درد جانکاه نجات دهید اجر شما با خالق یکتا مردی خسته وفرزندانی مضطرب و دعا گوی شما خدمتگزاران بابا خانی 09126212352
مهدی یزدان پناه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
0
با سلام و احترام حضور جناب آقای دکتر ، پسر 10 ساله من در سن 7 سالگی به دلیل هیدروسفالی در مرکز طبی مودکان توسط دکتر نجات عمل اندوسکوپی مغز شد و تا کنون خوب بود اما هفته پیش احساس سردرد شدید باعث تا مجددا MRI انجام دهیم که متوجه شدیم مسیر بین بطن ها مسدود شده است و متاسفانه دکتر نجات هم خارج از کشور هستند لطفا بفرمایید آیا نیاز به عمل مجدد اندوسکپی است یا شنت باید استفاده شود. با سپاس
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
0
سلم آقای دکترقربانی،پدرم 76 سالشه و اخیرا مشکلات حرکتی پیدا کرده و به زحمت راه میره و کارهاش رو انجام میده،حتی حرف زدنش هم کند شده و حافظه کوتاه مدتش هم آسیب دیده-از سرش MRI گرفتند و گفتند آب مغزش زیاد شده و باید شانت بگذارند.سوال من اینه که میشه با آندوسکوپی ایشون را معالجه کرد؟ ازتون ممنونم
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
0
سلام اقای دکترقربانی خسته نباشیدپسرهفت ساله ای دارم که بطن های سرش بزرگ شده اگه خاطرتان باشدمارااقای دکترتوسلی ازبیمارستان طبی کودکان معرفی کردن که باباش عکس ام ارای پسرم رانزدشما اوردن ایاسرپسرمن راهم میخواهیداندوسکوپی کنیدیاعمل باتشکر
حفاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
0
0
سلام عرض می کنم خدمت شما جناب دکتر قربانی ، از خداوند متعال آرزوی سلامتی و موفقیت در تمام مراحل زندگی مخصوصا زمینه کاری برا شما آررومندم .من زندگی مادرم را اول از خدا وبعد از علم و دانش شما گرفتم. شما افتخار ایران اسلامی هستید.ما با تمام وجود به شما می بالیم.
حفاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
0
0
سلام عرض می کنم خدمت شما جناب دکتر قربانی ، از خداوند متعال آرزوی سلامتی و موفقیت در تمام مراحل زندگی مخصوصا زمینه کاری برا شما آررومندم .من زندگی مادرم را اول از خدا وبعد از علم و دانش شما گرفتم. شما افتخار ایران اسلامی هستید.ما با تمام وجود به شما می بالیم.
حفاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
0
0
سلام جناب دکتر قربانی ،تیر 95 مادرم توسط شما تحت عمل جراحی مغز قرار گرفتن که من جا داره از زحمات جنابعالی تقدیر و تشکر رو داشته باشم و آروزی موفقیت در تمام مراحل زندگی مخصوصا درجات علمی رو داشته باشم . شما افتحار ایران اسلامی هستین . مابا تمام وجود به شما می بالیم.
عطایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
سلام من پدرم 78سالشه یکماهه تشخیص دادن هیدرپسفالی داره سه تا بطن مغز گرفته دارو جواب نداده ال پی هم کردن یه کم بهتر شده میخاستم بپرسم تو تبریز دکتری هستش که این روش رو.انجام بده اگه نیس تهران کجا بایستی مراجعه کنیم.ممنون
جهاندار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
0
با سلام
آرزوي سلامتي براي شما
آقايي 54 ساله هستم كه حدود بيست سال پيش بعلت سردرد به دكتر مراجعه نموده كه بعد از mri گفتن مغزت آب آورده حالا بعد از اين مدت سردرد هاي طولاني دارم كه مجددا به پزشك مراجعه و دوباره mri گرفتم كه نتيجه آن به پيوست ميباشد خواهشنداست در صورت امكان نتيجه را به زبان فارسي بيان بفرمائيد و راه درمان نيز اگر با دارو ويا جراحي ذكر بفرمائيد قبلا از توجه جنابعالي سپاس گذارم - جهاندار
BRAIN M.R.I
Without iv contrast
Protocols: multiplanar images at different mri sequences.
Brain mri reveals:
Few small highintensity foci on t2,pd & flair images in subcortical peri & paraventricular white matter , related to ischemic changes.
Mild enlargement of cerebral ventricles is noted
Mild mucosal thickening is seen in left frontal sinus.

No evidence of space occupying lesion in supra and infratentorial structure is detected.
Cerebral ventricles and major intracranial vascular structure are normal.
Sellar and parasellar regions,orbits,optic nevers and 7/8 never complexes are normal.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
0
0
سلام آقای دکتر قربانی هر کسی توی دنیا عزیزی داره خدا عزیزتو براتون نگه داره شما رو به خدا جواب بدین من پسرم چهارده ماهست ام ار ای داده میگن یه توده تو سرشه باید عمل شه شما رو به خدا یه نوبت بهم بدین شما هم معاینش کنین بگین چیکار کنم نزارین پسرم بمیره اگه میتونین کاری براش بکنین شمارو بخ امام رضا قسم میدم
یلدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
سلام من ۲۹ سالم هست عمل زیبایی بینی انجام دادم و پزشک زحمت کشیدن جمجم را سوراخ کردند۵ سال هیچ پزشکی تشخیص ندادند ابریزش از بینی داشتم فقط خدا با من یار بود بیماریاهای دیگه مثل مننژیت نگرفتم ،اندوسکوپی انجام دادم توی شهرستان کلا ۱۵ روز از عملم میگذره ولی معدم همه چیز را بر میگردونه و بعد از عمل استخوان بالا اوردم ؟ کردم جواب نداند که چی هست بازم ابریزش از بینی دارم نمیدونم چکار کنم راهنمایی میفرمایید تشکر
شادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
عمل ارنولد کیاری هم میشه با این روش؟ تو ایران امکانش هس؟
Roghi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
0
0
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت دکتر عزیز . بنده از هفت سالکی سردرد میگرن به گفته دکترها دارم و الان که 34 سال دارم سردردهام نه تنها هنوز ادامه داره بلکه دیگه 24 ساعته شده هر چی دکتر و دوا و درمون بهم گفتن امتحان کردم اما هیچ تاثیری نداشته تا دلتون بخواد انواع داروها رو که تجویز شده مصرف کردم اما هیچ تاثیری نداشته حتی یک بار اقای دکتری بهم پیشنهاد دادن که بچه دار بشم شاید بهتر بشه اما الان که یه بچه 4 ساله ام دارم اما از همون لحظه تولد بچم سردردام ادامه داره طوری که دیگه الان واقعا زندگیمو مختل کرده نه میتونم به کارم برسم نه به بچم و نه خونوادم تو اداره همش خجالت میکشم از اینکه مدام مریضم. یکی از همشهری ها اومده بودن خدمتتون و شما رگ گردنشو اونطوری که خودش میگفت جراحی کردین و الان حالش بهتره. برا من هم میشه از این روش استفاده کنید. دیگه خسته شدم
Roghi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
0
0
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت دکتر عزیز . بنده از هفت سالکی سردرد میگرن به گفته دکترها دارم و الان که 34 سال دارم سردردهام نه تنها هنوز ادامه داره بلکه دیگه 24 ساعته شده هر چی دکتر و دوا و درمون بهم گفتن امتحان کردم اما هیچ تاثیری نداشته تا دلتون بخواد انواع داروها رو که تجویز شده مصرف کردم اما هیچ تاثیری نداشته حتی یک بار اقای دکتری بهم پیشنهاد دادن که بچه دار بشم شاید بهتر بشه اما الان که یه بچه 4 ساله ام دارم اما از همون لحظه تولد بچم سردردام ادامه داره طوری که دیگه الان واقعا زندگیمو مختل کرده نه میتونم به کارم برسم نه به بچم و نه خونوادم تو اداره همش خجالت میکشم از اینکه مدام مریضم. یکی از همشهری ها اومده بودن خدمتتون و شما رگ گردنشو اونطوری که خودش میگفت جراحی کردین و الان حالش بهتره. برا من هم میشه از این روش استفاده کنید. دیگه خسته شدم
امیر حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
0
0
سلام خسته نباشین
ایا بیماری ارنولد کیاری هم با جراحی اندوسکوپی قابل درمان هست؟
چنین عملی در تبریز هم وجود داره؟
امیر حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
0
0
سلام خسته نباشین
ایا بیماری ارنولد کیاری هم با جراحی اندوسکوپی قابل درمان هست؟
چنین عملی در تبریز هم وجود داره؟
erfan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
0
با عرض سلام خدمت آقای دکتر نوزادی ۵ماهه دارم که دراثر خونریزی مغزی هیدروسفال شده وبرای انجام عمل آندوسکوپی به تهران اومدیم.نظربعضی پزشکان همکار شمابرگذاشتن شنت بوده میخواستم بپرسم چرا نمیشه آندوسکوپی انجام داد آیا امکانش هست بتونیم بدون جراحی مشکل روبرطرف کنیم وبراش آندوسکوبی انجام بدن؟
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
0
سلام اقای دکتر قربانی من ۳۲ روزه متوجه شدم هیدروسفالی دارم دکتر میگن باید شنت بگذارم یا اندوسکوپ کنم به نظر شما کدام روش بهتر است من ۲۹ سال دارم
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
سلام
پسر من ۵ ماه داره ملاج در بسته شده حالا باید عمل کنند برای باز کردن حفره هایی شنیدم در شیراز دکتری عمل از طریق اندوسکپی انجام داده نظر شما چی هست
امیرحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
0
0
با عرض سلام وادب خدمت اقای دکتر من در سن ۱۸ سالگی در هنگام درس خواندن برای کنکور دچار سردرد شدید ودوبینی وبعد به یکبار دچار تهوواستفراغ وبی اشتهایی شدم با مراجعه به دکتر وسی تس اسکن گفتند مغز شما اب اورد وشنت گذاری کردند وبعد گفتند هیدروسفالی مادرزادی بود بعد دچار سردرد شدم که روزی یک عدد قرص استالازومید به من دادند وسردرد من خوب شد حالامی خواستم ببینم میشد شنت را برداشت واز راه اندوسکوپی عمل کرد تا از دست این شنت لعنتی راحت بشم شما رابه خدا راهنمایی کنید من بی صبرانه منتظر جواب شما هستم
مدیر پایگاه
باسلام
پاسخ به این سوال نیازمند تشکیل کمیسیون پزشکی تخصصی می باشد
اما بهتراست ابتدا برای بررسی وضعیت تان به یک جراح  دیگرمغزواعصاب مراجعه کنید ونظرایشان را جویا شوید
فایزه ریگی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
0
0
اقای دکتر قربانی من دختری 21ساله هستم خیلی سردردم حالت تهوع دارم رفتم دکتر گفتن سمت چپ سرم کیست هسته که جای حساسه برای شما نامه داد مادرزاهدان میشینیم اومدن تهران پرسیدن گفتن هزینه خیلی داره من اونقدر ندارم دفترچه بیمه سلامت دارم حالا چکارکنم خواهش میکنم جواب بدین
مظفر مظفری نیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
0
سلام آقای دکتر بنده حدود ۷ ماه پیش اندوسکپی کردم تا حالا خوب بودم سردرد شروع شده آیا نیاز به تکرار اندسکپی هست یا نه
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست به پزشک تان مراجعه کنید تا معاینه شوید
محمد مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
0
0
سلام آقای دکتر میخواستم بدونم برای آندوسکوپی برای هیدروسفالی باید چند روز در بیمارستان بستری بود و هزینه اش چقدر است
ممنون
اکرم خاکپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
0
سلام پرکن رد بعلت هیدروژن سفالی دو سال پیش جراحی کردید و پارسال هم ایست قلبی داشتن الان مثل قبل شده و باز مغزش آب آب آورده با اندود سکوپی درمان میشه ممنون از راهنماییتون
محمد حسین بهمنی
|
Korea, Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
0
سلام پسرم ۵ ساله بود که هیدروسفالی شد به واسطه تومور مغزی که مدولابلاستما عمل شد تومور برداشته شد هیدروسفالی خوب شد پرتو و شیمی شد الان قطع درمان شده ۸ سالشه ام ار جدید دادیم نوشته بطن مغزی خفیف بزرگ شده چیکار باید کرد
سمانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
0
0
سلام آقای دکتر قربانی ضمن خسته نباشید جراحی کرانیوسینستوز پس سر به روش اندوسکوپی انجام میدید؟برای بچه ۷ ماهه. واگه جواب منفی هست اطلاع دارید کجای ایران این عمل به شیوه اندوسکوپی انجام میشه؟
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
سلام آقای دکتر عرض ادب. آقای دکتر من یک بجه هیدروسفالی دارم الان حدودا3ماهه است .با چشم های گریان اسکن و سونوگرافیشو میارم خدمتتون...اینا دو قلو هستن یکیشون سالمه و مادرشون هم افسرده شده.از یه روستای دور افتاده . میام خدمتتون امید اول و آخرم خداست ودستهای مبارک تان.نه آدرس بلدم نه شماره گرفته ام. منمو یه قلب امیدوار یه دریای به نام تهران.میگردم تا پیداتون کنم.دستم بگیرید...به حق علی اصغر حسین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
0
0
سلام عرض ادب خسته نباشی خدمت ءقای دکتر قربانی آقای دکتر من ی دختر بچه ی ساله دارم ک در سن هفت ماهگی دچار عفونت ریه و تشنج ایست قلبی باعث شد ک ن گردن ایگه ن پاهانه ایزنه دکتر متخصص مغز اعصاب اصفهان میگن مغزش آسیب دیده ببخشید آقای دکتر خواستم نظر شمارا هم بدونم اگه دستور می فرمایید بیارمش خدمتتون خواهشاً جواب بدین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: