کد خبر: ۶۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 23
شفا آنلاين:طب سنتی>درمان-معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از راهکارهای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از خدمات طب سنتی را بهره گیری از ظرفیت و توان 70 هزار پزشک عمومی دانست و گفت: با تحقق این راهکار می توان خدمات طب سنتی را به صورت گسترده تر در اختیار مردم قرار داد.
دکتر محمود خدادوست افزود: لازم است برای این افراد دوره های آموزشی و آزمون هایی تعریف شود تا آنان پس از گذراندن این مراحل بتوانند بخشی از خدمات طب سنتی را ارایه کنند.

وی اظهار کرد: با ساماندهی و شناسنامه دار شدن این افراد می توان بخشی از نیازهای عمومی مردم به طب سنتی را پاسخ صحیح و مناسب داد و رضایت آنان را در این زمینه جلب کرد.

معاون طب سنتی افزود: در حال حاضر حدود 10 هزار پزشک به ارایه خدمات طب سنتی مشغول هستند که ساماندهی آنان در اولویت برنامه های این معاونت است.

خدادوست بر لزوم شناسایی ظرفیت ها و ارایه خدمات طب سنتی به صورت قانونمند تاکید کرد و گفت: در صورتی که اینگونه اقدامات با کنترل و نظارت دقیق وزارت بهداشت انجام شود، شاهد تحول چشمگیر در حوزه طب سنتی خواهیم بود.

معاون طب سنتی، تعداد پزشکان در کشور را بیش از 120 هزار نفر اعلام کرد و گفت: توزیع این افراد در سراسر کشور به صورت متوازن صورت نگرفته است و همه مناطق کشور به یک اندازه از ظرفیت آنها استفاده نمی کنند.

خدادوست افزود: برای ارایه خدمات طب سنتی به تعداد قابل توجهی دستیار در این حوزه نیاز داریم که به صورت متوازن در سطح کشور توزیع شوند.

یکی از اولویت های وزارت بهداشت نهادینه شدن طب سنتی در کشور است بر این اساس تلاش شده با اتحاذ راهکارهای مناسب، گام های خوبی در این زمینه برداشته شود.

از این رو، تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور از سال 1386 در رشته طب سنتی اقدام به پذیرش دستیار طب سنتی کرده اند تا خدمات بهتری به مردم ارایه کنند.


ایرنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: