کد خبر: ۶۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 22
شفا آنلاین>سلامت>مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی با اشاره به اینکه بحث سختی کار ماماها از معضلاتی است که سال‌ها به دنبال آن هستیم، گفت: خوشبختانه تمام مراحل آن در سیستم وزارت بهداشت انجام شده و در مرحله‌ای است که دولت و مجلس باید آن را بررسی کند و در صورت تامین بودجه عملیاتی می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،نجمه تهرانیان مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی  با اشاره به دغدغه‌های جامعه مامایی کشور، گفت: مشکل عقد قرارداد ماماها با سازمان‌های بیمه‌گر سال‌هاست که وجود دارد و اخیرا پیشرفت‌های خوبی در جهت تحقق آن انجام شده است.

وی افزود: با پیاده کردن تعرفه‌های خدمات مامایی در کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات قدم موثری در این راستا برداشته شد و امیدواریم به زودی شاهد عقد قرارداد با بیمه‌ها باشیم.

وی همچنین در خصوص تعداد ماماهای فعال در نظام سلامت تصریح کرد: جهت ساماندهی آمار ماماها و نحوه توزیع آنها دستور ایجاد سامانه مامایی توسط وزیر بهداشت داده شده است. همچنین سایت مامایی نیز برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم ارتباط منسجمی با همکاران ماما داشته باشیم که آدرس آن www.mama.behdasht.gov.ir است.

تهرانیان به تحول در خدمات زایمان طبیعی با ایجاد دکترای مامایی اشاره کرد و اذعان داشت: با پذیرش دانشجو در مقطع دکترای مامایی، دانشجویان به صورت رزیدنت در اتاق‌های زایمان مستقر هستند و ارتباط مستقیم آنها با مسایل زایمان تحولی در زایمان طبیعی ایجاد خواهد کرد.

مشاور وزیر در امورمامایی با اشاره به نقش مهم ماما در ارتقای سطح سلامت زنان و دختران و ترویج زایمان طبیعی در کشور ابراز داشت‌: باید کارهای ریشه‌ای در این زمینه صورت گیرد و در سطوح پایین سنی و در سطح آموزش و پرورش این فرهنگسازی برای دختران آغاز شود که امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش بتوانیم این کار را انجام دهیم.

وی طرح‌های عملیاتی مشترک با دانشگاه‌های مناطق محروم از جمله بندرعباس در زمینه دریافت مواد مغذی و پیامدهای آن در بارداری و نوزادی و تدوین مطالب آموزشی جهت ترویج زایمان طبیعی در جوانان را از دیگر برنامه‌ها در حوزه مامایی دانست.

تهرانیان خاطرنشان کرد: اگر مراقبت بعد از زایمان به ماما سپرده شود با توجه به تسلطی که دارند، می‌توانند نقش حیاتی در این زمینه داشته و پزشک را به موقع از خطر آگاه کنند. همچنین برای ارتقای دانش ماماها تا‌کنون نزدیک به 50 برنامه آموزش مداوم در قالب برنامه کوتاه و بلند مدت برای تقویت ابعاد بالینی در این رشته برنامه‌ریزی و تصویب شده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زهره پورقیصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
0
باسلام وخسته نباشید.لطفا سایت ارسال مشکلات مامایی رابرام ارسال کنید.متشکرم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: