کد خبر: ۶۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 22
شفا آنلاین>سلامت>برخلاف تصورات، لازمه داشتن پوستی سالم و زیبا، استفاده از کرم‌های مختلف نیست بلکه باید دنبال راهکارهای عملی و اثربخش رفت که دوام و تأثیر طولانی‌تری دارند.
به گزارش شفا آنلاین،مهرداد افشاریان، متخصص پوست و مو  تصریح کرد: می‌توان این‌طور گفت که هرگونه که زندگی کنید، غذا بخورید و رفتار کنید، اثراتش بر روی پوست بدن به ویژه پوست صورت نمایان خواهد شد.

وی با بیان اینکه نباید دنبال هر راه و اقدامی جهت زیبایی پوست بود، افزود: برخی از راهکارها اگرچه در کوتاه مدت پوستی زیبا به انسان می‌دهند، اما پس از گذشت زمان کوتاهی پوست به حالت اول خود بازمی‌گردد و در مواردی پوست بدن دچار مشکلات بیشتری نیز می‌شود.

افشاریان با اشاره به تصورات موجود در خصوص شادابی و زیبایی پوست، تأکید کرد: بر خلاف تصورات موجود استفاده از کرم‌های مختلف که به ویژه در سنین پایین مورد استفاده قرار می‌گیرد، جوابگوی داشتن پوستی سالم و زیبا نیست و باید دنبال راهکارهای عملی و اثربخش که دوام و تأثیر طولانی‌تری دارند، بود.

وی گفت: کرم‌ها و فرآورده‌های بهداشتی مشابه، تنها برای مدت زمان کوتاهی تأثیر دارند و پس از گذشت چند روز، اثربخشی خود را ازدست می‌دهند.

افشاریان افزود: تغذیه مناسب و اصولی، ورزش کافی، خواب مناسب و کافی، پرهیز از استعمال دخانیات و موادمخدر و مقابله با فشارهای روحی و روانی، از مهمترین اقدامات جهت داشتن پوستی سالم، شاداب و زیبا است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: