کد خبر: ۶۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 22
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی با اشاره به ابتلای بیشتر خانم‌ها به آرتروز اولیه زانو گفت: نوع فعالیت‌ خانم‌ها سبب می‌شود تا به آرتروز اولیه زانو مبتلا شوند.
به گزارش شفا آنلاین،محمد اکبری، ارتوپد و عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی  با اشاره به علل متعدد بروز آرتروز زانو اظهار کرد: بروز آرتروز اولیه زانو به طور معمول به سن، اختلالات و ضربه‌هایی که در طی زندگی به مفصل فرد وارد می‌شود، بستگی دارد البته جنسیت فرد نیز در بروز آرتروز زانو تاثیر می‌گذارد. 

وی افزود: آرتروز اولیه زانو به طور معمول در خانم‌ها بیشتر از آقایان دیده می‌شود. این بیماری به خصوص پس از یائسگی در فرد بروز می‌کند، ساختار متفاوت بدنی آقایان و خانم‌ها مانند تفاوت در عرض لگن و نوع فعالیت بدنی خانم‌ها سبب می‌شود تا آرتروز اولیه زانو بیشتر در خانم‌ها مشاهده شود.

این عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی ادامه داد: افزایش عرض لگن خانم‌ها سبب می‌شود در هنگام ایستادن نیرو به سمت داخلی مفصل زانو وارد شود و این مسئله زانوی پرانتزی را برای فرد ایجاد می‌کند. باریک شدن مفصل زانو به سمت داخل که در اثر زانوی پرانتزی به وجود آمده آرتروز زانو را برای خانم به وجود می‌آورد. 

این ارتوپد با اشاره به میزان شیوع آرتروز زانو تصریح کرد: شیوع آرتروز مفصل زانو هم اکنون نسبت به نیم قرن گذشته تغییر نکرده و کاهش نیافته است میزان شیوع این بیماری نسبت به قبل یکسان مانده است. 

وی اظهار داشت: آرتروز ناحیه کمر و مفصل ران از آرتروزهایی مستند که بیشتر در آقایان وجود دارد و افراد این جنس به این نوع آرتروزها بیشتر مبتلا می‌شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: