کد خبر: ۶۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 21
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>40 درصد از مردم در طول زمستان کم خونی دارند که بهتر است بجای مصرف قرص‌های ویتامین از سبزیجات، میوه ها و مواد غذایی طبیعی استفاده کنند.
به گزارش شفا آنلاین ، براساس آخرین یافته‌های علمی بسیاری از مردم قرص‌های ویتامین را به عنوان منبع استفاده می‌کنند، اما اخیرا مدارک نشان می‌دهد که قرص‌های ویتامین باعث افزایش ریسک بیماری در افراد می‌شود.

از جمله ویتامین‌های مورد نیاز برای بدن شامل آهن می‌باشد که می‌تواند مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها را افزایش دهد و سلنیم نیز مانند آهن می‌تواند مقاومت بدن را در برابر ویروس‌ها افزایش دهد.

مطابق با رژیم غذایی ملی 46 درصد از دخترانی که بین 11 تا 18 سال سن دارند آهن کمی به بدن آنها می‌رسد و حداقل میزان سلنیم را دریافت می‌کنند.

طبق تحقیقات صورت گرفته ویتامین D در روغن‌ ماهی که به مقدار زیادی وجود دارد برای درخشش و زیبایی پوست نیز ضروری است.

طبق این تحقیقات 40 درصد از افراد در فصل زمستان دچار کم خونی می‌شوند، بنابراین درصورت وجود کمبود ویتامین بهترین راه استفاده از مواد غذایی مکمل است نه قرص‌های ویتامین.

براساس آخرین تحقیقات صبحانه شانس خوبی برای بدست آوردن کلسیم مورد نیاز بدن است؛ در یک صبحانه کامل می‌توان یک کاسه‌ی فرنی که از 200 میلی گرم شیرگاو تهیه شده استفاده کرد تا بتوان یک سوم از انرژی مورد نیاز روزانه را تامین کرد.

شیر منبع مهم ویتامین B2 است که برای پوست و چشم اهمیت زیادی دارد. هم چنین فرنی ساخته شده از شیر و میوه جات یک پنجم منیزیم روزانه را برای داشتن عضلات سالم تامین می‌کند.

براساس این تحقیقات تمشک حدود 15 درصد از ویتامین C موردنیاز برای داشتن پوست و سیستم ایمنی سالم را تامین می‌کند همچنین توت‌های دیگر مثل توت فرنگی نیز انرژی موردنیاز را تامین می‌کند ولی تمشک به دلیل داشتن مقادیر زیادی از ویتامین E که خاصیت انتی اکسیدان دارند از بدن محافظت می‌کنند.

آکاژو بهترین راه برای بدست آوردن آهن در طول روز است. همچنین موز منبع خوبی برای منیزیم است که برای اعصاب و عضلات سالم ضروری هستند علاوه بر آن ویتامین B6 اجازه‌ی ذخیره کردن و استفاده کردن از انرژی‌ حاصل از پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها به بدن می‌دهد.

براساس نتایج حاصل از این تحقیقات مرغ و گوشت تامین کننده‌ی ویتامین‌های تیامین(B1) و نیاسین (B3) هستند همچنین گوجه فرنگی و هویج نیز منابع خوبی از ویتامین A هستند، یک هویج متوسط کل نیاز روزانه را می‌تواند تامین کند.

نان پخته شده در روغن‌ آفتاب گردان ویتامین E مورد نیاز بدن را تامین می‌کند، سیب نیز می‌تواند پتاسیم و ویتامین B و C را هم تامین کند و برای رفع کلسیم موردنیاز هم می‌توان از ماست استفاده کرد زیرا کلسیم برای تنظیم سوخت و ساز بدن توسط تیروئید ضروری است.
برچسب ها: ویتامین ، آهن ، مقاومت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: