کد خبر: ۶۲۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 20
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
شفاآنلاین:چند تن ازمتخصصین جامعه پزشکی ومشاوران افتخاری شفاآنلاین به سوالات متداول کاربران ومردم که با پایگاه خبری شفاآنلاین درمیان گذاشته شده بود پاسخ دادند>

سوال:

سلام.۴۲سالمه من هر ماه نزدیک پریود و در اواسط سیکل یعنی موقع تخمک گذاری شدیدا حالم بد میشه.افت فشار،افت قند،بی حوصلگی شدید،عصبانییت.لطفا مرا راهنمایی کنید.با تشکر

پاسخ: دکتر شهره بهروزی/جراح و متخصص زنان و زایمان

مخاطب گرامی این علائم از نشانه های تخمک گذاری در اواسط سیکل می باشد که می تواند طیف گسترده ای داشته باشد. در صورتی که بدن شما 2 روز قبل از آغاز این علائم به قرص های مُسکن پاسخ مثبت نداد بهترین راه درمان شما استفاده از قرص هایO.C.P( مانند قرص ال دی) است که باید بعد از روز پنجم پریود به مدت 21 روز مصرف نمائید.

سوال:

با سلام وخسته نباشید. پدر من 8 سال پیش قلبشو به دلیل گرفتگی سه تا از رگهای قلبش عمل باز کردن وچون پدر من سیگار رو از اون موقع ترم نکردن الان بعد این چند سال مدت یه ساله که بدنش اب اورده بود که دکتر قلب و ریه بردیم گفتن ریش اب اورده و قلبش بزرگ شده ،الان باچند تا آمپول ورم دست و پا و صورتش خوابیده ولی شکمش هنوز بزرگه با این حال باز سیگار میکشه سوالم این بود خدمدتون که چه آینده ای در انتظارش است؟ ممنون.

پاسخ: دکتر مصطفی بیات/فوق تخصص قلب و عروق

مخاطب عزیز اوضاع بیمار شما اصلأ مساعد نیست. با ادامه یافتن این اوضاع بیمار جان خود را از دست خواهد داد، زیرا درجه انقباض قلب کاهش می یابد و در نهایت منجر به ایست قلبی خواهد شد.

البته قطع سریع استعمال سیگار مقداری کمک کننده است، این بیمار باید داروهایش را به موقع مصرف کند و به صورت مرتب و مداوم تحت نظر پزشک باشد تا در صورت نیاز در قلب وی از باتری استفاده نماید اما قطع مصرف سیگار به شدت توصیه می شود.

سوال:

راه طبیعی درمان عفونت واژن چیست؟و  برای دوشیزگانی که با این مشکل مواجه هستند و نمی توانند از روش هایی که به صورت داخلی استفاده میشه کمک بگیرند چه راهی وجود دارد؟

پاسخ: دکتر شهره بهروزی/ جراح و متخصص زنان و زایمان

مخاطب گرامی ابتدا باید نوع عفونت با تشخیص پزشک مشخص شود زیرا بسته به نوع عفونت درمان هم متفاوت است. بنابراین تنها با مشخص بودن نوع آن می توان آنتی بیوتیک مربوطه را تجویز کرد.اما به طور کلی استفاده از ژل بهداشتی بانوان هفته ای 3 مرتبه مفید است.

سوال:

پسرم ۱۲ سال دارد وقتی به خواب عمیق فرو میرود شدیدا دندان قروچه می کند به طوری که مرا از خواب بیدار میکند لطفا بگویید چه اگر کنم؟

پاسخ: دکتر پریسا مهراشتیاق/ دندانپزشک کودک و نوجوان

مخاطب گرامی دندان قروچه علل بسیار متفاوتی دارد که تمامی آنها نیازمند بررسی است. ابتدا برای بررسی وضعیت کم خونی کودک باید آزمایش کامل خون و آزمایش انگل هم انجام شود. وجود دندان های پوسیده هم می تواند عامل بروز دندان قروچه باشد. حال در صورت بررسی تمام موارد و درمان دندانی در دهان، همچنان مشکل دندان قروچه نیز ادامه یافت احتمالأ مربوط به قضیه روحی کودک می شود زیرا کودکان درون گرا استرس های خود را بروز نمی دهند و شب هنگام از این طریق نیز تخلیه می شوند.

دندان قروچه های شدید موجب سایش دندان ها می شود بنابراین لازم است شب هنگام از نایت گایت استفاده شود تا اثرات سوء مصرف بر دهان نیز نگذارد.

سوال:

دکتر سلام .من چندی پیش بوتاکس زدم و بعد از 1 هفته پلکم افتاد و بدنم شل شده بود و بسیار کم توان شده بودم الان بعد از 2 ماه دارم خوب میشم از چند دکتر پرسیدم گفتند میتواند از بوتاکس باشه ولی دکتر خودم قبول نمی کنه.

پاسخ: دکتر زهره نیکبخت/ متخصص پوست و لیزردرمانی

مخاطب عزیز تنها بوتاکس تأیید شده در کشور ما که به صورت دولتی هم وارد می شود و جنبه درمانی هم دارد دیسپورت است و تاکنون عارضه ای برجا نگذاشته است. اما در صورتی که این بوتاکس تأیید شده هم توسط افراد غیر متخصص و مبتدی تزریق شود،می تواند افتادگی پلک را در پی داشته باشد.

از طرفی دیگر متأسفانه بوتاکس های چینی و تقلبی عوارض بسیار زیادی از جمله شل شدگی عضلات را برای بیمار برجا خواهد گذاشت.

در رابطه با مشکلی که برای شما پیش آمده شاید پزشک معالج از شما درباره سابقه بیماری سوالی نپرسیده، برای نمونه در صورتی که فردی مبتلا به ضعف عضلانی یا دارای سابقه ام اس و... باشد به هیچ عنوان نباید از بوتاکس استفاده نماید زیرا به طور قطع با مشکلات جدی مواجه خواهد داشت.

به طور کلی افتادگی پلک می تواند به دلیل استفاده از داروهای غیراستاندارد و تزریق نا به جا باشد، در صورتی که پزشک هنگام تزریق بوتاکس دقت کافی نداشته باشد، حتی با کوچک ترین جا به جایی هنگام تزریق افتادگی رخ خواهد داد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
0
0
سللام خانم دکتر نیکبخت با تشکر از پاسخ شما درباره بوتاکس اتفاقا من سابقه ثعف عضلانی دارم البته قبلا هم زده بودم ولی چیزی نشده بود مطمن هستم که ایندفعه از بوتاکس چینی استفاده کردند چون پول زیادی نگرفتندفقط میخوام بدتنم این ضعف عضلانی که برام پیش اومده کاملا بر طرف میشه؟الان دقیقا دوماه شده بهتر شدم ولی مثل قبل نیستم خیلی نگرانم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: