کد خبر: ۶۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 20
شفا آنلاين:سلامت>بهداشت فردی-قسمت هايي از بدن از جمله زير بغل وپشت گردن محل مناسبي براي رشد باکتري و ايجاد عفونت است. زيرا علاوه بر مرطوب کردن، گرماي مناسبي دارد و در صورت تجمع باکتري ها و رعايت نکردن بهداشت فردي بوي نامطبوعي ايجاد مي کند.

به گزارش شفا آنلاين،به همين علت است که بسياري از افراد از خوشبو کننده و دئودورانت استفاده مي کنند. اما گاهي استفاده از دئودورانت ها و تراشيدن مو، مي تواند در اين ناحيه جوش هاي ريز ايجاد کند.

اين جوش هاي ريز مي تواند به شکل هاي مختلف از جمله لکه هاي ملتهب، جوش و برآمدگي هاي ريز قرمز بروز کند و باعث درد و خارش شود . اما در ادامه به بيان مطالبي درباره جوش ها مي پردازيم.

عرق جوش هاي ريز ناشي از حرارت

التهاب دردناک بر اثر مسدود شدن مجراي عرق به عرق جوش منجر مي‌شود. مجراهاي مسدود عرق مي تواند به علت فرو رفتن موها در پوست، انسداد منافذ و عوامل ديگر به وجود بيايد؛ با مشخص کردن علت عرق سوزي مي توان از بروز آن جلوگيري کرد. با پوشيدن لباس هاي گشاد، قرار نگرفتن در گرما و رطوبت و استفاده نکردن از کرم و پودرهاي مسدود کننده منافذ از عرق سوز شدن پيشگيري کنيد.

سايش

پوست زير بغل و ران بيشترين اصطکاک را دارد و اين امر باعث ساييدگي پوست مي شود.

اصطکاک و رطوبت باعث التهاب پوست مي شود. در نتيجه باکتري ها و قارچ ها بدون هيچ سختي به پوست نفوذ پيدا مي کند. با پوشيدن لباس هاي گشاد و خشک و خنک نگه داشتن زير بغل مانع از اين ساييدگي شويد.

تيغ

پوست زير بغل بسيار حساس است و استفاده مکرر از تيغ مي تواند باعث آزردگي پوست شود. استفاده مکرر از تيغ باعث تيرگي زير بغل مي شود.

ماده حساسيت زا

اگر پوست شما حساس است، از محصولات بهداشتي حاوي عطرو مواد شيميايي کمتر استفاده کنيد.

تسکين

اگر آزردگي پوست پشت گردن و زير بغل باعث ناراحتي و درد مي شود، از کرم ضدجوش استفاده کنيد. مي توانيد با تجويز پزشک از لوسيون هاي کالامين هم استفاده کنيد.





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: