کد خبر: ۶۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 19
سخنگوی دولت خبر داد:
شفاآنلاین:جامعه>سیاسی>سخنگوی دولت از ابلاغ رییس جمهوری درباره صرفه جویی 6 هزار میلیارد تومانی اعتبارات جاری خبر داد و گفت: به این ترتیب اعتبارات عمرانی به بیش از 40 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.


به گزارش شفا آنلاین : محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری افزود: این افزایش نشان از عزم دولت برای سرمایه گذاری در طرح های عمرانی دارد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم امسال بخشی از طرح های ناتمام را منطبق تکلیف قانونی و رویکرد دولت به بخش غیر دولتی واگذار کنیم سرعت بیشتری به طرح های عمرانی داده می شود.

وی همچنین دو خبر منتشر شده از رسانه ها را هم تکذیب و تصریح کرد:خبر تغییر استانداران و وزرا به هیچ وجه صحت ندارد و در دستور کار نیست.

سخنگوی دولت دیگر خبر نادرست دیگر را مربوط به حذف 4 میلیون یارانه بگیر دانست و ادامه داد: این خبر صحت ندارد و واقعا چنین اتفاقی نیفتاده است.

معاون رییس جمهور همچنین درباره اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نیز گفت: از جلسه روز گذشته شورای عالی اقتصاد ارایه گزارش یکساله عملکرد دستگاه های اجرایی درباره این سیاست ها آغاز شده است و اولین دستگاهی که گزارش خود را ارائه کرد، وزارت جهاد کشاورزی بود.



** حقوق ملت ایران در مذاکرات تضییع نخواهد شد



سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره دبه کردن آمریکا در مذاکرات اظهارداشت: مذاکرات در حال انجام است و هر یک از طرفین تلاش می کنند که بیشترین منافع را برای ملت خود داشته باشند.

وی افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران نیز با ابتنا به مبانی حقوقی و قانونی تلاش می کند حق مسلم هسته ای را تثبیت کند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: ممکن است یکی ازمقامات آمریکایی در جمع صهیونیست ها قرار بگیرد و برای آرام کردن آنها جملاتی بیان کند . این حرف ها حرف های بی ربطی است و در طول 35 سال بعد از انقلاب زده اند و دیده اند که نظام اسلامی ما هر روز محکم تر و قوی تر در صحنه بین المللی حضور می یابد و تاثیری در حرکت جمهوری اسلامی ایران ندارد.

نوبخت تصریح کرد: مطمئن باشید در توافق جامع نه تنها هیچ یک از حقوق ملت ایران ضایع نخواهد شد بلکه حقوق تضییع شده و تحریم های ظالمانه هم برداشته خواهد شد و به حقوقی که الان در حصر قرار گرفته است دسترسی خواهیم یافت.

وی تاکید کرد: چارچوبی که رهبر معظم انقلاب برای مذاکرات نشان دادند برای دولت، هم بسیار محترم و هم عقلانی است و مورد توجه خواهد بود و بر اساس آن عمل می شود.



** پرداخت یارانه نان ادامه دارد



سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره برخی نانوایی ها که نان را با قیمت بسیار بالایی به بهانه آزادپز بودن عرضه می کنند ، گفت: تمام فعالیت های ما برای این است که مردم مشکل نداشته باشند. آزادپزی برخی از نانوایی ها نیز در همین راستا بوده است.

نوبخت با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه نان همچنان ادامه دارد ، اظهار داشت: 20 درصد از ظرفیت نانوایی های شهر آزادپز شده اند اما در عین حال ممکن است تخلفاتی هم صورت گیرد که دستگاه های نظارتی باید بیش از پیش بر عملکرد نانوایی ها نظارت کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به وظایف نظارتی این سازمان اضافه کرد: یکی از وظایفی که بر عهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار گرفته نظارت بر عملکرد همه دستگاه های اجرایی است و باید گزارش نظارتی را به هیات وزیران ارائه دهد.

نوبخت در ادامه از خبرنگاری که این سوال را مطرح کرده بود درخواست کرد تا مصادیق مورد سوال را در پایان جلسه به او ارائه کند.

سخنگوی دولت همچنین درباره سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی گفت: این سفر راه آورد ارزشمندی برای مردم استان آذربایجان شرقی است و از جمله آن ها اختصاص صد در صدی 960 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی استان است که رییس جمهوری دستور آن را داده اند.

وی با بیان اینکه سفر به آذربایجان شرقی همچون سفر به سایر استان ها است و رییس جمهوری با دست پر به دیدار مردم می رود ،افزود: رییس جمهوری با مردم شریف استان آذربایجان شرقی که همواره به غیرت و تدین زبانزد هستند ملاقات خواهد کرد.

نوبخت در عین حال تصریح کرد: رییس جمهوری درباره رویداد ورزشی در تبریز نیز دستور رسیدگی داده است و قطعا اگر حقی تضییع شده باشد فروگذار نخواهد کرد.



** قطع موبابل در تبریز



سخنگوی دولت درباره قطع اینترنت و موبایل در زمان مسابقه فوتبال تبریز هم اظهار داشت: الان من چنین چیزی را تایید نمی کنم، قطع اینترنت چه ارتباطی با دو تیمی دارد که وسط میدان مسابقه می دهند، آنها باید سرنوشت بازی را با گل های زده یا خورده تعیین کنند.

وی با این حال تاکید کرد: رییس جمهوری دستور پیگیری داده اند و این موضوع در دست بررسی است.



** ممنوع التصویری رییس جمهور پیشین



نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رییس جمهوری درباره ممنوع التصویری رییس جمهور پیشین به قوه قضاییه نامه ای نوشته اند گفت: در جلسه هیات وزیران رییس جمهوری دستور پیگیری این مسئله را دادند اما اینکه نامه ای به قوه قضاییه نوشته شده باشد من اطلاعی ندارم.

وی درباره گزارش بند 350 زندان اوین نیز اظهار داشت: وزارتخانه هایی که مامور تهیه این گزارش بودند، گزارش خود را به هیات وزیران ارائه کردند.

سخنگوی دولت درباره رابطه نرخ سود بانکی و بازار سرمایه نیز این گونه توضیح داد که این دو بازار از قواعد خاصی تبعیت می کنند ضمن آنکه می توانند اثراتی بر هم داشته باشند، با توجه به این موارد شورای پول و اعتبار نرخ های جدیدی را برای تسهیلات و سپرده انتخاب کرد.

نوبخت با بیان اینکه از نظر دولت کاهش نرخ سود بانکی در بازار بورس تاثیر منفی نخواهد داشت افزود: تاثیرات ایجاد شده در بازار بورس تحت تاثیر عوامل سیاسی و روانی است و اگر انتظار این باشد که بانک ها در بورس حضور یافته و آن را متعادل کنند نظر درستی نیست و حتی بانک ها باید از بنگاه داری هم فاصله بگیرند.

وی اظهار امیدواری کرد وزارت اقتصاد و دارایی در مورد این بازار بررسی خواهند کرد و برای رونق آن تلاش می کنند.

** ستاد انتخابات رییس جمهوری فعال نیست

نوبخت در پاسخ به این سوال که شنیده شده است ستادهای انتخاباتی رییس جمهوری برای مجلس فعال می شوند گفت: این چنین نیست، این ستادها مردمی بوده، در مقطعی شکل گرفت و پس از انتخابات چیزی به نام ستاد رییس جمهوری مطرح نیست.

سخنگوی دولت ادامه داد: اعضای آن ستادها علاقه مند هستند که در موضوعات انتخاباتی اظهار نظر کنند اما هیچ ماموریتی از سوی رییس جمهوری برای ورود این ستادها به انتخابات داده نشده است.

ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: