کد خبر: ۶۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 19
رئیس بیمارستان کسری در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس بیمارستان کسری گفت: اگر جامعه به پزشک نیازی ندارد پس در دانشگاه های علوم پزشکی را ببندند.چراکه برخی روزنامه ها ورسانه ها ازطرفی وصداوسیما دربرخی مواقع پزشکان را اذیت می کنند.حال سوال اینجاست آیا تلویزیون ورسانه ها ضد پزشکان اند؟

دکتر سیدحسین حقیقی آزاد در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: برای انجام یک کار فنی مانند کارهای ساختمانی، یا تعمیرات ماشین و... پول های آنچنانی دریافت می کنند اگر هم کسی حرفی بزند، می گویند که کار انجام داده ایم. اما اگر پزشکان حرف بزنند مردم می گویند هر کاری بکنیم که پولمان به حلق آنها نرود.

وی ادامه داد: اگر جامعه ،پزشک نمی خواهد،پس اعلام کنند که پزشکان بروند کار دیگری انجام دهند.این درحالی استکه هم اکنون تعرفه های ویزیت پزشکان متخصص کشورهای مجاور در مقایسه با ایران غیر قابل تصور است. درچنین شرایطی تلویزیون از یک طرف ما را اذیت می کند، برخی روزنامه ها ورسانه ها هم از طرفی دیگر.

وی اظهار کرد: اگر این جامعه به پزشک نیازی ندارد خوب در دانشگاه های علوم پزشکی را ببندند.ضمن اینکه به تازگی شنیده ام که دکتر هاشمی - وزیر بهداشت-  دستور داده که از گسترش بی رویه دانشکده های علوم پزشکی جلوگیری شود که البته معقول هم است، زیرا عرضه و تقاضا باید برابر باشد.

متخصص زنان و زایمان بیان کرد: اگر در کشور ما  اتفاقی از نظر درمان رخ دهد به شدت با ما برخورد می شود.پس سوال اینجاست آیا بین بیمه ای که ما هستیم و دیه ای که  برای فوت هر بیمار حساب کرده تناسبی وجود دارد؟ مگر ما چقدر می گیریم که بتوانیم آن دیه را بپردازیم؟ چرا مهندسین، وکلا و... هر کاری می کنند مسئله نیست اما هر کاری که پزشکان انجام می دهند زیر سوال است؟


وی اذعان کرد: برای تعادل اقتصادی در مملکت باید تمام اقشار از آن تعادل بهره مند شوند وهیچ فرقی هم نباشد. همه با هم حلقه های زنجیر مستحکم جامعه را ایجاد کنیم، حال هر چه این زنجیر شفاف تر، صیقل داده تر و براق تر باشد ما جامعه متبلورتری خواهیم داشت. می گویند که پزشکان دارای آی کیو های بالایی هستند ما نمی گوییم آی کیوی بالایی داریم، ما مانند بقیه هستیم پس با هم مانند بقیه رفتار کنند.ضمنا به خاطر این که به دولت فشار وارد نشود سازمان های بیمه گذار،باید بیمه گذاری صحیحی انجام دهند.

حقیقی آزاد اظهار کرد: اگر جامعه پزشکی باید فعالیت مستمر،ممتد و بهینه ساز داشته باشد پس باید پاسخ به آنها هم بهینه ساز باشد.ازاینرو انتظار است که پزشک دارای رفتار خوب، آراسته و...باشد اما اگر اعصاب راحتی نداشته باشد، پس آیا این انتظار به جاست؟

به گفته رئیس بیمارستان کسری، تنها کاری که برای حل معضلات،دغدغه ها؛ نگرانی ها و گله مندی ها باید انجام داد؛ داشتن سازمان بیمه ای خوبی است. برای این که به مردم فشار واردنشود با بیمه گذاری خوب، بیمار و پزشک هر دو راحت وراضی هستند و کسی هم ناراحت نمی شود.

وی تأکید کرد: زیر میزی برای چه به وجود می آید؟ چرا در گذشته زیر میزی وجود نداشت؟ اگر در تمام جوامع کنونی بشری در دنیا جوامعی از نظر سلامت شکوفا هستند بی تردید به این خاطر است که بیمه های خوبی دارند.

حقیقی آزاد خاطرنشان کرد: اگر تعادل وجود داشته باشد، هیچ گله مندی وجود ندارد، روابط حسنه می شود، دغدغه ها و حالت های تنفر از بین می رود. پزشک به عنوان پزشک افکارش را مستحکم می کند نه این که بیمار را به عنوان کالا ببیند تا از آن پول اضافه بگیرد. در قاموس پزشکی چنین چیزی نیست. پزشک تربیت شده که درد بیمار را بشنود و آن را درمان کند. پزشک باید صبور، متحمل و خوددار باشد اما به شرط این که پشتوانه خوبی هم داشته باشد.

وی یادآور شد: آیا تلویزیون بر ضد پزشکان است؟ پخش سریال هایی مانند"درحاشیه"درست است؟ در چنین شرایطی انتظار پاسخ خوب از سوی پزشکان وجود دارد؟

وی هشدار داد: اگر بین دخل و در آمد  تعادل نباشد مسائلی مانند زیر میزی ایجاد می شود. زیرا هر کسی ازجمله پزشکان هم می خواهند که زندگی کنند.

عضو دائم جامعه جراحان ایران به شفا آنلاین گفت: مسئله تنها تعرفه نیست، تعرفه بخشی از مشکل است. مسائل سلامتی دیگری هم وجود دارد و آن این که جامعه ما در چه راهی ( در حال حاضر و آینده)در حال گام برداشتن است؟ پزشکان می گویند به اندازه حق امان به ما بدهید، بیشتر هم نه.

وی اظهار کرد: آرزومندم با توجه به آگاهی و بیداری جامعه ما نسبت به مسئله سلامت و پزشکی، تمام نقاط سست و ضعیف از بین برود و ما دارای ستون های قوی در ساختار سلامت جامعه امان نیز باشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: