کد خبر: ۶۲۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 16
شفا آنلاین>سلامت>اثر ضد مالاریایی عصاره اندام هوایی گیاه چویل در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بررسی شد.
به گزارش شفا آنلاین - رئیس دانشکده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز گفت: مهناز کاظمی پژوهشگر این دانشکده با راهنمایی استادان ابراهیم سجادی و نادر پسته چیان این تحقیق را بر روی موش سوری و در مقایسه با اثر آن با کلروکین بررسی کرده است. 

آقای مینائیان افزود: در نتایج حاصل شده از تحقیق مشخص شد گیاه چویل اثر ضد مالاریایی دارد و می‌توان به عنوان یک منبع جدید ضد مالاریا استفاده کرد. 

مهناز کاظمی پژوهشگر این طرح پژوهشی هم گفت: گیاه چویل با نام علمی Ferulago angulata (Schlecht) Boiss است که از زمان‌های قدیم به صورت سنتی به عنوان مسکن، هضم کننده در درمان کرم‌های روده مصرف می‌شد. 

وی افزود: مالاریا یکی از بیماری‌های شایع عفونی است که با گونه‌های مختلف پلاسمودیوم ایجاد می‌شود و سالانه منجر به مرگ تعداد بسیاری از مبتلایان می‌شود. 

مهناز کاظمی گفت: افزایش مقاومت به داروهای ضد مالاریای موجود و اثرات ضد لیشمانیایی مشاهده شده از برخی کومارین‌های گیاه چویل موجب شد تا در این مطالعه برای یافتن ترکیبات موثر و مقرون به صرفه با منشاء طبیعی به بررسی اثرات ضد مالاریایی عصاره گیاه چویل و کومارین سوبروزین اپوکساید حاصل از آن پرداخته شود. 

لیشمانیا بیماری انگلی است که با انگل‌های تک یاخته‌ای از جنس لیشمانیا ایجاد می‌شوند. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: