کد خبر: ۶۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 17
متخصص خون و سرطان در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین:
شفاآنلاین- متخصص خون و سرطان با بیان اینکه خوشبختانه در کشور به لحاظ برخورداری ازتکنولوژی ها و توانمندی اطباء،در درمان سرطان از توانمندی خیلی خوبی برخوردارهستیم گفت: در درمان این قبیل بیماری ها، جراح ها، رادیو تراپیست ها و مدیکال انکولوژیست ها نقش اساسی ایفا می کنند.

دکتر اسدالله موسوی متخصص خون و سرطان در گفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین درباره درمان سرطان ها اظهار کرد: برای درمان سرطان های مختلف علاوه بر جراح های ورزیده، متخصصان پرتودرمانی نیز دخالت مهمی دارند و همچنین ازتوانایی خوبی در این زمینه برخوردارند.

فوق تخصص خون و سرطان اضافه کرد:خوشبختانه دارو هایی که برای درمان سرطان به کار می روند نیزدر کشور به راحتی و با سهولت در اختیار بیماران قرار می گیرد. و خوشبختانه مراکز درمان رادیوتراپی در سراسر کشور گسترش پیدا کرده و جراحانی که بر روی سرطان کار می کنند پس از فارغ التحصیلی از توانمندی های خوبی برای ارائه درمان در اقصی نقاط کشور دارند.

دکتر موسوی از حمایت بیمه ها برای درمان افراد مبتلا به سرطان های مختلف خبر داد و خاطر نشان کرد: درصد کمی از هزینه های درمان سرطان به عهده بیمار و خانواده اش است .و وزارت بهداشت و درمان، آموزش پزشکی و همین طور بیمه هایی که وابسته به دولت هستند درصد بالایی از هزینه های بیماران سرطانی را متقبل می شوند و تنها درصد کمی از هزینه های درمان بر عهده بیمار و خانواده اش قرار می گیرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ما در کشور با سونامی سرطان روبه خواهیم شد بیان کرد: استفاده از عنوان سونامی سرطان غیر علمی است و ما باید به طور مستند افزایش فوق العاده میزان پیدایش سرطان را ثابت کنیم تا بتوانیم از این اصطلاح استفاده کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: