کد خبر: ۶۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 16
شفا آنلاين:جامعه پزشکی>درمان-رئیس جامعه جراحان ایران گفت: چرا بقیه فسادها را رها کرده روی دستمزد پزشکان زوم کرده‌اید، پزشکی که اجحاف می‌کند، جزو ما نیست، هرگونه درآمد غیرعادی و خارج از قاعده در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برای حرفه ما مشکل‌زاست بنابراین آنجا هم باید سقفی وجود داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاين،ایرج فاضل امروز در سی و نهمین کنگره سالانه جامعه جراحان که در سالن همایش‌های رازی در حال برگزاری است، اظهار داشت: سی و نهمین کنگره جامعه جراحان ایران در حالی شروع می‌شود که جامعه جراحان بیش از یک سوم قرن است که رشد کرده و تبدیل به درختی بارور شده است در طول این مدت گام‌های بلندی برای ارتقای خدمات ارائه شده توسط پزشکان و جراحان برداشته شده است.

وی با اشاره به رشد پزشکی و جراحی در کشور اظهار داشت: امروز به همت شما عزیزان و جراحان سربلند این مملکت می‌توانیم افتخار داشته باشیم که هیچ ایرانی برای عمل جراحی احتیاج ندارد به خارج از کشور برود.

رئیس جامعه جراحان ایران تصریح کرد: ما در حرفه‌ای هستیم که با مقدس‌‌ترین هدف یعنی صیانت از جان فاخرترین موجود هستی که انسان است سر و کار داریم. ما شب و روز فکری جز تسکین جان بیمار نداریم این افتخاری است که نصیب ما شده است خدمات گسترده‌ای سرتاسر مملکت توسط این حرفه والامقام به مردم تقدیم می‌شود.

فاضل گفت: پزشکان و جراحان سال‌های جنگ را از زیر خط آتش تا بیمارستان‌ها پشت‌سر گذاشتند و به رزمندگان و مردم خدمت رساندند. همین امروز اگر جانبازی بیاید از او ویزیت نمی‌گیرم و تا وقتی زنده‌ام این کار را ادامه خواهد داد.


وی افزود: با کمال تأسف امروزه مشکلات زیادی در زمینه پزشکی داریم و شاهد مشکلاتی در این خصوص هستیم. چرا در مملکتی که میزان اختلاس‌ها نجومی است روی دستمزد پزشکان زوم کرده‌اند صریحاً اعلام می‌کنیم ما هرگز اجحاف به بیمار را تأیید نمی‌کنیم جامعه پزشکی این کشور صبورترین جامعه پزشکی در دنیا است و افتخار می‌کنم جزو یکی از این اعضای سربلند هستم.

رئیس جامعه جراحان ایران گفت: این خودآگاهی برای ما لازم است که بدانیم آفت‌های زیادی پزشکی این مملکت را تهدید می‌کند باید این آفت‌ها را شناسایی و در جهت برداشتن آن تلاش کنیم. پزشکی این مملکت مانند باغچه‌ای است که گل‌های زیبا و خوشبویی دارد اما علف‌های هرزی آن را تهدید می‌کند و وظیفه ما این است که هرجا علف هرزی دیدیم آن را دور بیندازیم.

وی با اشاره به حقوق پایمال شده پزشکان اظهار داشت: باید برای حقوق پایمال شده پزشکان از راه‌های مشروع و قانونی تلاش کنیم اما از همه مهمتر این است که ما پزشکان مورد لطف و محبت بیماران خود باشیم و این بزرگترین سرمایه ما است.

فاضل افزود: امروز ما همدردی کمی بین مردم داریم پزشکی که روزی عزیزترین و مهم‌ترین فرد بود و مردم دردهای جسمانی و مشکلات زندگی خود را نزد او می‌آوردند.

وی گفت: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که گاهی مسائل غیر اخلاقی در آن مشاهده می‌شود افزایش جرائم، اعتیاد، تعداد زندانیان، اختلاس‌های نجومی، دروغگویی و ایدز دلیل این است که مشکلاتی هست اما درست است ما بگوییم چون جامعه مشکل دارد پزشکی هم باید سقوط کند.

رئیس جامعه جراحان ایران گفت: ما ادعا می‌کنیم حرفه‌ما با سایر حرفه‌ها فرق می‌کند و ما نمی‌توانیم با این سقوط، سقوط کنیم ما باید به جای همرنگ شدن با جماعت، وجهه پزشکی مملکت را حفظ کنیم تا آبروی و حیثیتی که باید داشته باشیم حفظ شود.

فاضل گفت: اگر پزشک‌نمایی به بیماری احجاف کرده جزو ما نیست منتها پزشکی مملکت سالها است که حق خود را نمی‌گیرد باید با کمک هم این مسائل را حل کنیم.

وی ادامه داد: پدیده بیمه حل کننده این مشکلات است در سایر نقاط دنیا بیمه‌ها تمام هزینه‌ها را تقبل می‌کنند و به موقع می‌پردازند اکنون نه بیماران از وضعیت بیمه‌ها راضی هستند و نه پزشکان.

رئیس جامعه جراحان ایران افزود: اولاً کسی نمی‌داند این پول‌ها کجا هستند و سود اینها را چه کسی برمی‌دارد به نظر می‌رسد نقش بیمه‌ها عوض شده چرا که هر بیمه بانک هم درست کرده و به فکر خودش است.

وی گفت: به جای اینکه ناجوانمردانه به جامعه پزشکی تهمت بزنیم باید این مشکلات را حل کنیم آرزوی ما این است که رابطه مالی ما با بیمار قطع شود. اگر بیمه‌ها کارآمد شوند می‌توانند این کار را انجام دهند بنابراین اولین قدم، درمان بیماری ظاهراً بی‌درمان بیمه‌ها است.

فاضل در باره تفاوت خطای پزشکی با قصور اظهار داشت: در روزهای گذشته رئیس سازمان انرژی اتمی دچار سانحه‌ای شد به ایشان توصیه شده بود 2 سال یکبار کولونوسکوپی شود در عین این بررسی وی دچار پارگی روده بزرگ می‌شود و ظرف یکی دو ساعت تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد همان شب شبکه بی‌بی‌سی گفت ایشان دو بار عمل شده‌اند در حالی که ایشان یک بار عمل شده بودند الحمدالله حال ایشان خوب است و ان‌شاءالله همین روزها هم از بیمارستان مرخص می‌شوند.

رئیس جامعه جراحان ایران اظهار داشت: اگر پزشک افزون بر نیاز جامعه وجود داشته باشد خطرناک است ما با چه حسابی این قدر نیروی انسانی تربیت می‌کنیم اگر ما پزشک بیش از حد نیاز داشته باشیم آزمایش‌های هزینه و هزینه‌‌های جانبی به سیستم درمانی کشور وارد می‌شود. بهتر است به جای کمیت به فکر کیفیت باشیم.

وی افزود: باید برنامه‌ها را طوری تنظیم کنیم که در بیمارستان‌ها آموزش داده شود هرگونه درآمد غیرعادی و خارج از قاعده در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برای حرفه ما مشکل‌زا است بنابراین آنجا هم باید سقفی وجود داشته تا پزشکان علاوه بر عمل جراحی به آموزش هم بپردازند و آموزش فدای تعداد عمل نشود.

به گزارش شفاآنلاین ،در ادامه مراسم افتتاحیه سی و نهمین کنگره جامعه جراحان ایران به پاس خدمات ارزشمند آموزشی، پژوهشی و درمانی سه نفر از استادان پیشکسوت جراحی کشور از آقایان "دکتر علی اصغر خدادوست" چشم پزشک، "دکتر محمد سنادیزاده" جراح کلیه و مجاری ادرار، "دکتربهادراعلمی هرندی" ارتوپد، تجلیل شد.

همچنین جامعه جراحان ایران امسال از دانش آموختگان رتبه اول رشته های مختلف برد تخصصی جراحی 1394، جراحان کوشا در امر آموزشی و علمی شاخه های اهواز، اصفهان، گیلان، مازندران، البرز، مشهد، قزوین، یزد، کرمان و کیش همچنین کنگره "تروما" (قطب تروما و جامعه جراحان) وبیمارستان امام حسین اهواز (بهداری طب رزم) و "بیمارستان مهر"به دلیل همکاری علمی و پژوهشی، تقدیر به عمل آورد.

در این همایش دکتر "بهرام مبشر" دانشمند ایرانی عضو "ناسا" با سخنرانی خود پیرامون رموز خلقت مورد تحسین حاضران قرار گرفت.

سی و نهمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران تا چهارشنبه 30اردیبهشت 94 با بیش از 700 سخنرانی علمی و مشارکت حدود 20 انجمن علمی و تخصصی ادامه دارد.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: