کد خبر: ۶۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 28
یک روانشناس در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- یک روانشناس گفت: در مرحله تن آگاهی نباید به سوالات کودک درباره دستگاه تناسلی اش برچسب زد.

محمدصابری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: زمانی که فرزند به مرحله تن آگاهی می رسد و از مادرش با اشاره به گوش، بینی، چشم و... می پرسد که این چیست، مادر خیلی راحت می گوید چشم یا بینی و... است.

وی ادامه داد: حال زمانی که به دستگاه تناسلی اش اشاره می کند مادر پشت دستش می زند که این حرف بد، زشت و عیب است پس بلافاصله اینجا اولین جرقه های ذهن بچه به وجود می آید که چرا مادرم چنین واکنشی نشان داد؟

وی تأکید کرد: در مرحله تن آگاهی نباید به سوالات جنسی کودک برچسب بزنیم، بلکه رفتارمان باید طبیعی باشد. حال در صورتی که رفتار کودک همراه با سوالات نا به جای زیاد تداوم می یابد حتمأ باید با یک متخصص نیز مشورت کرد.

صابری اظهار کرد: سنین 3 تا 4 سالگی مرحله تن آگاهی است که کودک از اندام تناسلی اش نیز سوال می پرسد.پس مادر می تواند به این سوالات کودک خیلی زیبا و طبیعی پاسخ دهد که این یک عضو از بدن تو است(در هر خانواده برای آن نامی می گذراند).

وی بیان کرد: در واقع اینجا تأکید می شود که این یک عضو اختصاصی است که جز بابا، مامان و مراقبین و پزشک کسی حق دست زدن به آن را ندارد.

این روانشناس درباره تبعات واکنش بد نشان دادن مادر نسبت به کنجکاوی های جنسی کودک هشدار داد واظهارکرد: در حقیقت این کار مادر می تواند کودک را به سمت رفتارهای پرخطرجنسی نیز سوق ده. حال اگر مادر بگوید که این زشت، کثیف و بودار است در نقش و هویت جنسی اش به شدت اثرات بدی برجا خواهد گذاشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: