کد خبر: ۶۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 15
شفا آنلاين:سلامت>زیبایی-جوش‌های سر سیاه نوع خفیف آکنه هستند که معمولاً با درمان‌های دارویی و در مدت زمانی کوتاهی قابل رفع است.

به گزارش شفا آنلاين،رامین طاهری متخصص پوست و مو با اشاره به دلایل ایجاد جوش‌های سرسیاه روی پوست افراد گفت: آکنه به جوش‌هایی اطلاع می‌شود به‌صورت التهابی و قرمزرنگ بر روی پوست صورت و یا بالاتنه فرد ایجاد می‌شود اما نوع خفیف‌تر آن، جوش‌های سرسیاه و یا سرسفیدی هستند که به‌صورت غیر التهابی روی پوست ایجاد می‌شود و منظره ناخوشایندی روی پوست به وجود می‌آورد.


وی بابیان اینکه این جوش‌ها که به‌عنوان جوش‌های زیرپوستی هم شناخته می‌شوند گاهی به‌صورت مرواریدهای ریز سفیدرنگ و گاهی به‌صورت سرسیاه روی پوست ظاهر می‌شوند، اظهار داشت: این‌ها منافذ بسته‌شده غدد چربی است که در برخی موارد که تعداد آن‌ها زیاد است ظاهر پوست را ناخوشایند می‌کند.


این عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با رد تأثیرگذاری رژیم غذایی بر ایجاد جوش‌های سرسیاه، ادامه داد: معمولاً رژیم غذایی نمی‌تواند عامل ایجاد این جوش‌ها باشد مگر اینکه رژیم غذایی فرد حاوی مقادیر بسیار بالایی از کربوهیدرات باشد که در این صورت باید این رژیم اصلاح شود اما معمولاً برای درمان جوش‌های سرسیاه محدودیتی در رژیم غذایی فرد ایجاد نمی‌شود.


وی با بیان اینکه نباید این جوش‌ها را دستکاری کرد، گفت: دست کاری جوش‌های سرسیاه و سر سفید و تلاش برای از بین بردن آن‌ها با فشار وارد کردن بر آن معمولاً باعث ایجاد لک‌هایی بر روی پوست می‌شود و جای این جوش‌ها بر روی پوست صورت می‌ماند. به همین دلیل توصیه می‌شود کسانی که با این مشکل مواجه‌اند به‌هیچ‌وجه آن‌ها را دستکاری نکنند.


طاهری با تاکید بر لزوم بررسی علل ایجاد جوش‌های سرسیاه و سرسفید بر روی پوست توسط پزشک متخصص، افزود: پس از بررسی این دلایل معمولاً با درمان‌های دارویی که یک ماه تا یک ماه و نیم به طول می‌انجامد، امکان از بین بردن این جوش‌ها فراهم می‌شود بدون اینکه لک و یا ظاهر نامطلوبی برای پوست بیمار ایجاد شود.



سلامانه




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: