کد خبر: ۶۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 16
شفاآنلاین _سلامت>تناساب اندام>تیمی از دانشمندان با استفاده از نشان‌گرهای شیمیایی در ادرار دیدگاه‌های خود را در مورد اینکه چطور چاقی باعث بروز بیماری‌های مختلف کرده‌اند، نشان دادند.
به گزارش شفاآنلاین ، اضافه‌وزن یا چاقی با خطر بروز بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، دیابت و سرطان همراه است. اما مکانیسم اتصال چربی بدن با بیماری‌های مختلف هنوز به‌طور کامل شناخته شده نیست.


در مطالعه جدید به رهبری امپریال کالج لندن، نشان داده شده که ادرار شامل انواع مواد شیمیایی شناخته شده به‌عنوان متابولیت است و تجزیه و تحلیل آن می‌تواند اطلاعات زیادی را که نشان دهنده ساختار ژنتیکی فرد و سبک زندگی او است، ارائه دهد.


در واقع مقابله با چاقی یک اولویت فوری است و محققان را ملزم به درک بسیار بهتری از چگونگی تأثیر چربی بدن بر ابتلا به سایر بیماری‌ها می‌کند. این یافته‌ها در واقع کمک بسیار بزرگی به محققان است تا رویکردهای جدیدی برای پیشگیری و درمان چاقی و همچنین بیماری‌های مرتبط با آن پیدا کنند.


علاوه بر این تحقیق جدید این امکان را به محققان می‌دهد که با مطالعه روی افراد غیرچاقی که در معرض خطر ابتلا به چاقی هستند، مداخلات پیشگیرانه در مورد این افراد را آغاز کنند.
 
سلامانه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: