کد خبر: ۶۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 14
شفا آنلاین:هورمون رشد سوما سلامت ورزشکارانی را که راه چند ساله را می‌خواهند یک شبه طی کنند تهدید می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،سوما هورمون رشد است که از مخفف سوماتروپین گرفته شده است این هورمون از کوچکی تا بلوغ در بدن افراد وجود دارد و ترشح آن برای رشد اعضا بدن ضروری است.

اگر فردی با اختلالات این هورمون رو به رو شود رشد طبیعی نخواهد داشت و پزشکان غدد با تزریق این هورمون باعث تحریک و رشد عضلات بدن فرد می‌شوند و تراکم استخوان‌ها را بالا می‌برند.

در همین راستا رامین طباطبایی دبیر ستاد مبارزه با دو پینگ در خصوص مصرف ورزشکاران از هورمون سوما می‌گویند: «مشکل از اینجا شروع می‌شود که هورمون سوما تروپین بعد از بلوغ فرد و بدون تجویز پزشک تزریق می‌شود.»

لازم به ذکر است که عوارضی مثل کلفتی جدار قلب و بافتها و حجیم شدن عضلات قلب به همراه نارسایی کلیه و کبد، مشکلاتی را برای مصرف کنندگان در پی دارد.

باید یاد آورد شد مصرف هورمون سوما با ایجاد بزرگ شدن تمام اعضاء بدن، بیماری‌هایی مانند قند، فشار خون، سرطان‌ها که به استخوان و خون مربوط است و مشکلات مغزی در پی بزرگ شدن رگ‌های مغز و غیره را به همراه دارد.

گفتنی است، که ورزشکاران که به هر قیمتی از این هورمون استفاده می‌کنند عوارض آن را هشت الی ده سال بعد از کنار گذاشتن دوران ورزشی خود باید تحمل کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: