کد خبر: ۶۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 11
نماینده سازمان انتقال خون فرانسه :
شفاآنلاین:سلامت>بهداشت و درمان>مسوول بخش تحقیقات پزشکی سازمان انتقال خون فرانسه تاکید کرد: اجرای منظم طرح پزشک خانواده نیاز مبرم سیستم پزشکی ، پیراپزشکی و ساماندهی وضعیت نظام ارجاع در ایران است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سوزانه حجت عصاری روز دوشنبه درحاشیه برگزاری کنگره بین المللی خون در یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: یکی از معضلات و ضعف های اساسی در حوزه پزشکی و درمانی در ایران تمرکز بر روی تنها برخی شاخه های پزشکی است.

وی تصریح کرد: این امر باعث شده تا برخی از پزشکان در رشته های مختلف دیگر حتی به حاشیه رانده شوند و نظام ارجاعی به صورت منظم و ساماندهی شده شکل نگیرد.

دکتر حجت عصاری یادآور شد: با اجرای دقیق طرح نظام پزشک خانواده سطح درمان شکل فراگیرتری به خود می گیرد و حتی عدالت در درمان برای لایه های میانی جامعه و اقشار کم درآمد نیز تحقق می یابد.

این متخصص بیماری های خونی اهل ایران و مسوول تحقیقات پزشکی سازمان انتقال خون فرانسه تاکید کرد: البته فرهنگ سازی و اعتماد سازی همراه با اجرای این طرح امری ضروری و اجتناب ناپذیر محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت های علم پزشکی ایران صاحبنظران و جامعه پزشکی جهان بویژه کشور فرانسه را به حیرت واداشته است، افزود: امروزه سطح درمان انواع بیماری ها و صنعت دارویی در ایران به رغم تحریم ها و فشارهای اقتصادی از بسیاری از کشورهای جهان برتر است.

دکتر سوزانه حجت عصاری از دیگر راهکارهای اساسی تقویت و ارتقا جایگاه علم پزشکی در ایران را هماهنگ سازی بین سیستم های مختلف پزشکی، پاراپزشکی و پیراپزشکی اعلام کرد.

وی ابراز داشت: باید بین جامعه پزشکی در بخش دولتی و خصوصی، سیستم پرستاری، آزمایشگاهی و حتی بیمه ای هماهنگی و تعامل مثبت وجود داشته باشد.

دکتر سوزانه حجت از هماهنگی و تشکیل انجمن های مختلف علمی و پزشکی بین گروه های پزشکی ایرانیان مقیم فرانسه خبر داد وگفت: انجمن های خیریه ، بیماری های خاص و زنجیره امید از مهمترین این انجمن ها هستند.

وی ابراز داشت: سازمان انتقال خون فرانسه اگر چه در سال 2000 فعالیت خود را آغاز کرد و قدمت کمتری نسبت به انتقال خون ایران دارد اما اکنون ارتباط مطلوب و مثبتی بویژه در زمینه آموزش و تحقیقات بین دو کشور برقرار است.

کنگره بین المللی خون، بیماری ها و کاربردهای بالینی آن از امروز و به مدت چهار روز در یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد در حال برگزاری است.

بیش از 60 انجمن و موسسه علمی و پزشکی از 14 کشور جهان در این کنگره حضور دارند.

برخی از شخصیت های جامعه پزشکی ، اندیشمندان و متخصصان علم پزشکی در ایران نیز در این کنگره شرکت کرده اند.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: