کد خبر: ۶۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 11
برنده جايزه انجمن چشم پزشكي آمريكادر گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین- فوق تخصص شبکیه، وضعیت جراحی چشم در ایران را خوب و مانند سایر کشورهای پیشرفته دانست و درعین حال هشدار داد: متأسفانه برخی از چشم پزشکان به دلیل واقعی نشدن تعرفه ها و مناسب، انگیزه اشان را برای جراحی از دست داده اند.

دکتر مسعود سهیلیان در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهار کرد:بی تردید دستمزدهای جراحی چشم در ایران نسبت به کشورهای اروپایی و امریکایی خیلی پائین تر است و حتی قابل مقایسه نیست. به ویژه در بخش چشم و رشته جراحی شبکیه، واقعیت امراینستکه  تعرفه ها بدون وجود هرنوع تعادل، خیلی پائین است.


فوق تخصص شبکیه ادامه داد: بخش عمده هزینه های ناشی ازعمل های جراحی در کشورهای اروپایی و امریکایی توسط بیمه ها پرداخت می شود و بیمار سهم کمتری دارد. اما در کشور ما بیشترین سهم را بیماران پرداخت می کنند و بیمه ها مقابل پزشکان سنگ می اندازند و تعرفه ها  هم پائین است. به گونه ای که انگیزه جراحی برای پزشکان از جمله جراحان چشم نیز از بین رفته است.

برنده جايزه انجمن چشم پزشكي آمريكا هشدار داد: اولین خطر چنین امری این است که سطح علمی پزشکی کاهش می یابد.ضمن اینکه در صورت عدم انجام عمل های جراحی سخت وپرریسک، به طور قطع بیماران متضرر خواهند شد.

سهیلیان تأکید کرد: به طور کلی ابتدا تعرفه ها باید واقعی شود و پرداخت کننده هزینه درمان باید بیمه ها باشند نه پزشکان.حال آنکه در حال حاضر دولت از جیب پزشکان و افرادی که در کار پزشکی اند می زند و می خواهد که مردم را راضی نگه دارد در حالی که باید بیمه ها را مجبور به حمایت کنند نه پزشکان را.

این چشم پزشک همچنین توصیه کرد: راهکار این نیست که پزشکان را با تعرفه های اجباری مجبور به سرویس دهی خوب کنیم آن هم از نوع خوب. در واقع پزشکان دلشان می خواهد به بیمارانشان بهترین سرویس را ارائه دهند و رابطه انسانی و خوبی هم با آنها داشته باشند.اما این روش های جدید که پزشکان را مجبور به انجام کارهایی می کند که دلشان نمی خواهد، باعث افت شدید سطح علمی کشور و ارائه خدمات خواهد شد البته آن هم به زودی و نه در آینده ای خیلی دور!

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: