کد خبر: ۶۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 08
شفا آنلاین:سلامت >ویزیت پزشکی> دریافت ویزیت 38 هزار تومانی فوق تخصص نشان می‌دهد که این پزشکان به بیمارستان‌ها و بیماران 80 درصد یارانه می‌دهند.
به گزارش شفا آنلاین - مسعو اسلامی، دبیر انجمن اترواسکلروز  گفت: در تعرفه‌های بستری بیماران با مشکل مواجه هستیم میزان آن در سال 94 افزایش پیدا نکرده است از طرف دیگر بر اساس مصوبه دولت، دستمزد کارکنان افزایش پیدا کرد.

وی افزود: موارد مصرفی بیمارستان‌ها 20 درصد افزایش پیدا کرده است و این مسئله بیمارستان‌ها را با مشکل هزینه روبه رو کرده است. این مسائل در نتیجه بر روی کیفیت کار بیمارستان‌ها تاثیر می‌گذارد و سبب کاهش کیفیت آنها می‌شود.

دبیر انجمن اترواسکلروز ادامه داد: تغییر نکردن تعرفه‌های بستری سبب می‌شود بیمارستان‌ها اجناس ارزان‌تری خریداری کنند و نتوانند ارائه خدمت با کیفیتی بالا را داشته باشند و از طرف دیگر سرویس‌ها و کارهای درمانی جدید در بیمارستان‌ها از بین می‌رود زیرا تنها هدف آنها حفظ بیمارستان است.

قاسمی با اشاره به مشکل دیگر تغییر نیافتن تعرفه‌های بستری عنوان کرد: بیمه‌های تکمیلی نیز همین تعرفه‌های تغییر نیافته بستری را قبول ندارند و بیمارستان‌ها چندین ماه از بیمه‌های تکمیلی طلب کار هستند این میزان به چند میلیارد تومان می‌رسد.

وی تصریح کرد: پزشکان کشور ما در مقایسه با کشورهای همسایه چون پاکستان، عراق، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس هزینه کمتری در درمان‌های سرپایی دریافت می‌کنند، به عنوان مثال ویزیت پزشکان در کشورهای پاکستان و بنگلادش به حدود 50 دلار معادل 160 تا 170 هزار تومان است و امکان تغییر ویزیت پزشکان و رساندن آن به این مبلغ به سرعت امکان‌پذیر نیست.

دبیر انجمن اترواسکلروز عنوان کرد: دریافت تخصص نشان می‌دهد که این پزشکان به بیمارستان‌ها و بیماران 80 درصد سوپسیت می‌دهند بنابراین پزشکی که باید 8 تا 10 مریض را در طول روز معاینه کند به معاینه چندین برابر این تعداد می‌پردازد علاوه برآن هزینه‌های غیرپزشکی چون هزینه‌های پرسنل نیز در اداره مطب وجود دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: