کد خبر: ۶۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 08
فوق تخصص جراحی شانه و زانودر گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین:
شفاآنلاین- فوق تخصص جراحی شانه و زانو با بیان اینکه تزریق سلول های بنیادی PRP و ژل نمی توانند جایگزین پروتز شوند گفت: در بعضی مواقع کارهایی در این رابطه انجام می شود تا زمان نیاز به تعویض مفصل به تاخیر بیافتد.

دکتر حمیدرضا اصلانی فوق تخصص جراحی شانه و زانو درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره عوارض پروتز مصنوعی اظهار کرد: شل شدن پروتز و شانس عفونت ازعوارضی است که ممکن است پس از تعویض پروتز مصنوعی به وجود بیاید .به همین خاطر ارتوپدها مانند دندان پزشکان که دندان اصلی را به جای دندان مصنوعی ترجیح می دهند ارتوپدها نیز سعی می کنند تا جایی که ممکن است بیمار با زانوی خودش زندگی کند.

وی ادامه داد: به هر میزان که سن بیمار بالاتر برود بالطبع مدت زمانی که پا در پروتز بماند کمتر خواهد بود و فعالیت بدنی اش کمتر می شود .همچنین پروتز های بهتری به بازار می آید به همین خاطر ارتوپدها صرفا تلاش در خرید زمان دارند.

‫دکترحمیدرضا اصلانی‬‎ ile ilgili görsel sonucu

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش زانو و طب ورزشی اضافه کرد: شانه یک استثنا به حساب می آید که همیشه سعی می شود تا قبل از خراب شدن تاندوم های مفصل، پروتز گذاشته شود. در غیر این صورت باید به سراغ پروتز های دیگری برویم که بسیار گران هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: