کد خبر: ۶۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 12
متخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- متخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار، انزال زودرس را یکی از اختلالات شایع جنسی در ایران و جهان دانست و به بیان نحوه درمان این مشکل پرداخت.

دکتر کیوان رادخواه در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: انزال زودرس یعنی زمانی که مرد،نمی خواهد انزال شود.این درحالی است که در اغلب موارد افرادی که زیر یک دقیقه انزال می شوند، گرفتارانزال زودرس می باشند.

علل زود انزالی چیست؟

وی ادامه داد: گاهی اوقات دلیل انزال زودرس بخاطر حساسیت بیشتر ناحیه تناسلی فرد نسبت به افراد دیگر است، یعنی پایانه های عصبی پوست آلت بیشتر است و بالطبع به میزان زیادتری هم تحریک می شود.

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان های سیستم اداری و تناسلی ،عامل دیگر انزال زودرس را مربوط به شرایط روحی بیمار دانست و افزود: برخی از لحاظ روحی زودتر تحت تأثیر تحریکات جنسی قرار می گیرند و نسبت به افراد فاقد مبتلا به این مشکل بیشتر تحریک و زودتر انزال می شوند که البته امکان دارد بیمارگونه نباشد.

وی ادامه داد: انزال زودرس به موارد متعددی ارتباط دارد، برای نمونه اگر مردی تواتر بین نزدیکی اش طولانی باشد زودتر انزال می شود.

وی اظهار کرد: افرادی که قصد جلوگیری از حاملگی دارند باید از کاندوم استفاده کنند زیرا منجر به کاهش برخورد پایانه های عصبی مردان با جدار مجرای زنانگی می شود بنابراین توصیه ما بر استفاده از کاندوم های ضخیم است.

‫زودانزالی‬‎ ile ilgili görsel sonucu

رادخواه راه های درمان انزال زودرس را افزایش دادن تواتر در طول هفته، استفاده از کاندوم، تغییر موقعیت و حالت رابطه جنسی و درمان های دارویی و به صورت موضعی خوراکی دانست.

وی خاطرنشان کرد: البته پزشکان در نهایت از مجموع درمان ها استفاده می کنند، زیرا هیچ یک از آنها زمان نزدیکی را خیلی افزایش نمی دهد. به همین دلیل ما برای آنها از درمان های ترکیبی استفاده می کنیم که در اغلب مواقع درمان برای فرد قابل قبول و درمان مناسبی است و به ندرت پیش میاد که کسی به این درمان ها پاسخ مناسب ندهد.

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار هشدار داد: در صورتی که شریک جنسی فردی به دلیل زودانزالی اش از وی راضی نباشد این امر هم مانند ناتوانایی جنسی تبعات جدی در پی دارد که قدر مسلم در روابط عاطفی و زناشویی آنها خلل ایجاد خواهد کرد، بنابراین زودانزال ها باید به فکر درمان باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: