کد خبر: ۶۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 03
شفا آنلاين:سلامت>بیماری ها-عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: عدم ‌آگاهی از بیماری آسم در بیماران، فاکتورهای محیطی و سیستم درمانی باعث افزایش این بیماری شده بنابراین بکارگیری دستورالعمل‌های لازم برای پزشکان عمومی قدم اول در کنترل آن است.

به گزارش شفا آنلاين،سیدعلیرضا مهدویانی امروز در نشست خبری به مناسبت برگزاری هجدهمین مراسم روز جهانی آسم، گفت: بر اساس عزم و اراده جهانی یک روز به عنوان روز جهانی اسم نامگذاری شده که هدف آن آموزش و آگاهی دادن به خانواده‌ها، پزشکان و مسئولان کشورهاست.

وی ادامه داد: انجمن آسم و آلرژی ایران نیز با همکاری وزارت بهداشت مبادرت به برگزاری همایشی به مناسبت روز جهانی آسم طی سال‌های گذشته داشته‌ است و امسال نیز در تاریخ 15 و 16 اردیبهشت این همایش برگزار خواهد شد.

مهدویانی گفت: به مناسبت برگزاری این همایش با معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، اداره سلامت شهرداری، اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت همکاری‌های لازم انجام شده و اطلاع‌رسانی از طریق نصب بنر و نمایش تیزر در ایستگاه‌های مترو و برگزاری مسابقه نقاشی در بین دانش‌آموزان ادامه خواهد داشت.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در مورد بیماری آسم درمان مؤثری برای آن وجود دارد که با تشخیص صحیح و درمان دارویی می‌توان به کنترل ‌آن رسید و زندگی پویایی را برای بیماران رقم زد.

وی افزود: هنوز کودکانی نمی‌توانند به دلیل ابتلا به آسم در مدارس حاضر باشند خیلی‌ها دچار خدمات اورژانسی و بستری می‌شوند که باید برای کنترل این بیماری قدم‌های جدی‌تر برداشته شود.

مهدویانی گفت: عدم آگاهی بیمار، فاکتورهای محیطی و سیستم درمانی از علل مربوط به افزایش بیماری آسم هستند که به نظر می‌‌رسد بکارگیری دستورالعمل‌های لازم در سیستم‌های بهداشتی، آموزش پزشک به ویژه پزشکان عمومی قدم اول در کنترل کشوری و جهانی آسم است.



فارس




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: