کد خبر: ۶۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 02
گزارش اختصاصی شفا آنلاین:
شفا آنلاین- زن باردار که پس از سکته حاد قلبی، دچار ایست قلبی شده بود باتلاش شبانه تیم پزشکی وپس از احیای قلبی، ریوی در یکی از بیمارستان های تهران نجات یافت.
مسئول بخش سی سی یو بیمارستان پارسیان درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن تشریح ماجرا گفت:چند شب قبل زن جوانی که سومین ماه بارداری اش را سپری می کرد با درد شدید در قفسه سینه به بیمارستان منتقل شد.بلافاصله پس ازبررسی های لازم و تشخیص سکته حاد قلبی وی بستری شد.

وی افزود :همزمان نیز اقدامات اولیه اورژانسی آغاز شد.اما بیمارحدود ساعت 11 و نیم شب دچار ایست قلبی تنفسی شد،که بلافاصله تیمی ازپزشکان وپرستاران، احیای قلبی ریوی را برای نجات وی انجام دادند که خوشبختانه بیمار به زندگی بازگشت.

مسئول بخش سی سی یو تصریح کرد: بعد از این که عملیات احیا انجام شد همزمان با حضور پزشک معالج، وی به صورت اورژانسی حدود ساعت یک نیمه شب تحت آنژیوگرافی اورژانسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این خانم در ماه سوم حاملگی اش بوده و فرزند چهارمش را حامله بوده که البته ناخواسته هم نبوده است.بااین وجود پس ازنجات اش و انجام سونوگرافی، مشخص شد که قلب جنین هم تشکیل نشده بوده است.حال آنکه هیچ کس این موضوع درآن شرایط اورژانسی اطلاع نداشته و به همین خاطرزن جوان به عنوان زن باردار احیای قلبی، ریوی شده است.البته هنوزهم جنین داخل شکم بوده و سقط نشده است.

وی به شفا آنلاین گفت: جنین زمانی که قلب نداشته باشد باید سقط شود اما آنچه سونوگرافی بیمار نشان می دهد این است که این موضوع ربطی به سکته قلبی بیمار و احیای قلبی ندارد یعنی قبل از این اتفاقات قلب جنین اصلأ تشکیل نشده بوده است.

سرپرستار سی سی یو بیمارستان پارسیان در خصوص زمان ترخیص این بیمار گفت: در حال حاضر به دلیل حساسیت و شرایطی که وی دارد فعلأ تحت مراقبت های ویژه است تا وضعیت اش از نظر عمومی ثابت شود. بنابراین پس ازبهبود کامل درباره ترخیص اش تصمیم گرفته می شود .اما خوشبختانه به طور کلی حال عمومی خوبی دارد ومشکل خاصی هم نیست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: