کد خبر: ۶۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 30
شفا آنلاین:دکتر قانعی با اشاره به شیوع منطقه‌ای بیمار سالک، از موفقیت چشمگیر ایران در خصوص آزمایش واکسن سالک بر روی حیوانات خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر مصطفی قانعی رئیس انستیتو پاستور کشور  با اشاره به تحقیقات 7 الی 8 ساله ایران بر روی واکسن بیماری سالک از موفقیت کشورمان در آزمایش این واکسن در مرحله حیوانی خبر داد و گفت: در حال حاضر علم تولید واکسن سالک به صورت پروژه‌ای توسط سازمان بهداشت جهانی در چند کشور در حال انجام است که البته تاکنون هیچ یک از کشورها در خصوص تاثیر این واکسن بر روی انسان‌ها به نتیجه مثبت یا مناسب نرسیده‌اند.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر ایران از نظر موفقیت در آزمایش واکسن سالک در مرحله حیوانی و عمدتاً بر روی سگ‌ها، نسبت به سایر کشورهای جهان پیشگام شده است و البته در خصوص تاثیر و جواب مناسب این واکسن بر روی انسان هنوز فاصله‌ای باقی است.
 
رئیس انستیتو پاستور کشور همچنین از تحقیقات دیگری بر روی نوعی نانو دارو برای درمان سالک خبر داد و گفت: درحال حاضر در برخی از آزمایش‌های پایه موفق بوده‌ایم اما هنوز به موفقیت مورد نظر نرسیده زیرا آنچه که در مورد درمان سالک بسیار حائز اهمیت است، تشخیص زود هنگام آن نشانه زخمی بسیاری جزیی روی پوست است و در حقیقت گسترش سریع و رشد زخم سالک است که نگرانی‌های اصلی را در مورد، درمان این بیماری بوجود می‌آورد که در این مرحله درمان بسیار مشکل می‌شود.
 
قانعی با تاکید بر اینکه در شیوع سالک، مسایل زیست محیطی نقش حیاتی ایفا می‌کند، گفت: متاسفانه مهمترین علت مخاطره آمیز در این مورد، عدم توجه به سلامت زیست محیطی است و هم اکنون نیز بیماری سالک نتیجه این بی توجهی‌ها است که به دلایل مختلف و با منشاء‌های مختلف به انسان‌ها منتقل شده و تا این مرحله رشد کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: