کد خبر: ۶۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 30
شفا آنلاين:پزشکی>تجهیزات پزشکی- رییس سازمان غذا و دارو ازساماندهی قیمت‌گذاری و توزیع تجهیزات وملزومات پزشکی و همچنین کاهش هزینه‌های آن در بیمارستان‌های خصوصی خبر داد.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر رسول دیناروند، معاون وزیر در این باره گفت: کمیته قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی با دستور و ابلاغ قبل از عید وزیر بهداشت آغاز شد و از ابتدای سال جاری با ترکیبی مشخص و با هدف قیمت‌گذاری ملزومات و تجهیزات پزشکی استقرار یافت.

وی همچنین از تسری این قیمت گذاری‌ها به خارج از بیمارستان‌های دولتی خبر داد و عنوان کرد: در سال 93 صرفا بیمارستان‌های دولتی از قیمت‌های کاهش یافته بهره‌مند بودند که در سال جاری ضمن سراسری شدن قیمت‌ها، بیمارستان‌های خصوصی هم مشمول این کاهش هزینه‌ها خواهند شد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، رییس سازمان غذا و دارو دیگر برنامه سازمان غذا و دارو را ساماندهی توزیع عنوان کرد و گفت: از آنجا که کالاهای قاچاق، بی‌مجوز و خارج از شبکه در سال‌های گذشته به شبکه رسمی نفوذ کرده بودند که در گام نخست با اجرای طرح تحول کاهش جدی پیدا کردند، گام بعدی برای مبارزه اساسی با این معزل در سال 94 و با اهرم‌ها و ابزارهای جدید رقم خواهد خورد.

دیناروند افزود: شبکه‌های توزیع، تامین وعرضه تجهیزات پزشکی را به گونه‌ای ساماندهی خواهیم کرد که محصولات این چنینی را به حداقل ممکن کاهش دهیم. به معنای آنکه بیمارستان‌ها موظف خواهند شد لوازم مورد نیاز خود را فقط از شبکه مجاز تامین کنند. تقاضای بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برای اینها به حداقل خواهد رسید در این صورت و به تدریج بازار فراورده‌های قاچاق سختگیرانه‌تر از اکنون خواهد شد و طبیعی است که بازار مکاره آنها تحت نفوذ تصمیمات ما قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه دیگر برای عرضه، تقاضایی وجود نخواهد داشت، بازار محصولات قاچاق هر روز کوچک‌تر از قبل می‌شود.


ایسنا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: