کد خبر: ۶۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 30
شفا آنلاين:سلامت>بیماری ها-مردی 48 ساله هستم، مدت‌ها است که صدایی شبیه به وزوز در گوشم احساس می‌کنم اما اخیراً سرگیجه‌های مکرر هم به مشکلاتم اضافه شده است، آیا سرگیجه‌های من با صدای وزوز در گوشم مرتبط است؟

به گزارش شفا آنلاين،سرگیجه واقعی، به حالتی گفته می‌شود که در آن فرد احساس می‌کند خودش یا محیط اطراف  او در حال چرخش است.


 بعضی از افراد، لفظ سرگیجه را به‌طور غلط برای سیاهی رفتن چشم‌ها و احساس سبکی سر هم به کار می‌برند درحالی که به این حالت منگی گفته می‌شود. برای اینکه احساس فردی را که مبتلا به سرگیجه واقعی است بفهمیم کافی است 10 بار، خیلی سریع به دور خود بچرخیم و سپس بدون حرکت بایستیم، خواهیم دید که چگونه محیط اطراف در مقابل چشم‌هایمان به حرکت درمی‌آید، به این حالت، سرگیجه واقعی گفته می‌شود.

سرگیجه واقعی معمولاً همراه با حالت تهوع و گاهی همراه با استفراغ است.سرگیجه واقعی به دلایل مختلف، افراد را درگیر می‌کند، که ریشه آن باید توسط پزشک مشخص شود. اما یکی از دلایل سرگیجه، بیماری های گوش داخلی است، گوش داخلی شامل بخش های شنوایی و تعادلی است. اگر بخش تعادلی گوش دچار بیماری شود، سرگیجه و نبود تعادل بروز می‌کند  و اگر بخش شنوایی گوش مبتلا شود علائم شنوایی نمایان خواهد شد. لذا گاهی در بیماری های گوش داخلی، کاهش شنوایی و وزوز گوش به همراه سرگیجه مشاهده می‌شود. در چنین شرایطی بیمار برای درمان باید به پزشک مراجعه کند.



ایران




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: