کد خبر: ۶۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 29
شفا آنلاين:طب سنتی>گیاهان دارویی-:مصرف شويد تازه، براي تنگي‌نفس، سکسکه، ضعف معده و کبد و طحال، سنگ کليه و مثانه، کوليت، درد مفاصل، درد قاعدگي و بيماري‌هاي تناسلي مفيد است.
دکتر غلامرضا کردافشاري/متخصص طب‌سنتي، استاد دانشکده طب‌سنتي دانشگاه علوم پزشکي تهران گفت:

در «آداب تغذيه» اين هفته به پرسش خانم يوسفي از تهران پاسخ مي‌دهيم که پرسيده‌اند: «من در فصل بهار و تابستان در منزل شويد مي‌کارم چون شنيده‌ام که مصرف شويد تازه از نظر طب‌سنتي، باعث کاهش قند‌خون مي‌شود. آيا اين باور درست است؟»

در پاسخ بايد بگويم که شويد تازه، از منظر طب سنتي، تحليل‌برنده اخلاط بدن، بازکننده انسداد عروق، اشتهاآور، مدر و قاعده‌آور است و مي‌تواند با افزايش ترشح انسولين، سطح قند‌خون را در بيماران ديابتي کاهش دهد.

مصرف شويد تازه، براي تنگي‌نفس، سکسکه، ضعف معده و کبد و طحال، سنگ کليه و مثانه، کوليت، درد مفاصل، درد قاعدگي و بيماري‌هاي تناسلي مفيد است. از طرف ديگر، مصرف دمنوش شويد، باعث کاهش نفخ مي‌شود. اگر بتوانيد آب شويد را با عسل مصرف کنيد، سموم بدن، تحريک استفراغ و خارج شدن اخلاط غليظ از معده را از بين مي‌برد و انجام اين کار در فصل بهار براي تصفيه دستگاه گوارش بسيار مفيد است. علاوه بر اين، پختن گوشت با شويد تازه باعث برطرف شدن بوي بد گوشت و پختن سريع‌تر آن مي‌شود. اين روش پخت، هضم گوشت را براي افرادي که معده‌هاي ضعيفي دارند، ساده‌تر مي‌کند. به همين دليل پرورش شويد در منزل و مصرف مداوم آن، فوايد بسياري براي بدنتان دارد.

البته زياده‌روي در مصرف شويد يا دمنوش آن، مشکلاتي مانند ضعف مغز، چشم، معده، کليه، مثانه و نيروي جنسي را هم به‌دنبال خواهد داشت. فراموش نکنيم که در مقاله‌هاي طب نوين هم تاکيد شده است که استفاده از شويد تازه باعث کاهش سطح تري‌گليسريد و کلسترول خون مي‌شود.




سلامت



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: