کد خبر: ۵۹۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 26
وزیر بهداشت خبر داد؛
شفاآنلاین:سلامت>ملزومات پزشکی>قرار داد مشارکت همکاری در توسعه زیرساخت ها در تأمین ملزومات و تجهیزات پزشکی عصر دیروز با حضور وزیر بهداشت به امضاء دکتر حسنی رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران و دکتر علی آبادی مدیر عامل گروه مپنا رسید.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه امضاء این مشارکت نامه گفت: امیدواریم در راستای کاهش وابستگی و تحقق اقتصاد مقاومتی بتوانیم با کمک همکاران گروه مپنا زمینه های انتقال دانش و تکنولوژی به کشور را فراهم کنیم و بخشی از نیازهای کشور و منطقه را از این مسیر تأمین کنیم.

وزیر بهداشت افزود: این مشارکت نامه حاصل 6 ماه مذاکره همکاران ما در بخش اقتصادی با گروه مپنا است که با انعقاد این مشارکت نامه شرکتی مشترک ایجاد خواهد شد و از طریق آن هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت می تواند بخشی از تجهیزات مهم و سرمایه ای را در قالب این شرکت به نحوی انجام دهد که با انتقال تکنولوژی و تولید در داخل باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این مشارکت نامه بخشی از نیازهای کشور مطابق با استانداردهای بین المللی در داخل تولید شود.

به گفته وزیر بهداشت و بر اساس این مشارکت نامه ظرف یک ماه آینده شرکتی ایجاد خواهد شد که 51 درصد از سهم آن متعلق به گروه مپنا و 49 درصد متعلق به هیأت امنای ارزی است و کار این شرکت ورود تجهیزات و ملزومات مورد نیاز بیمارستان های کشور خواهد بود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اجرای این مشارکت نامه، به نوعی یک سرمایه گذاری جدید خارج از وزارت بهداشت و جلب مشارکت بخش خصوصی است و هم تضمینی است که بتوانیم در راستای اقتصاد مقاومتی بخشی از نیازهایمان را در داخل کشور تولید کنیم.

دکتر هاشمی با بیان اینکه برای تجهیزات سنگینی مانند ام آر آی، سی تی اسکن و دستگاه های پیشرفته رادیولوژی و شتاب دهنده خطی که برای درمان بیماران سرطانی به کار می روند، تولید و مشابه داخلی نداریم گفت: امیدواریم شرکت مپنا در این زمینه با شرکت های بین المللی و خارجی مشارکت داشته باشند و اطمینان داریم در آینده شرکت مپنا نیز می تواند مانند همان شرکت های بین المللی تولیداتی داشته باشد که نه تنها در ایران بلکه در کشورهای منطقه هم قابل استفاده باشد.

 

دکتر علی آبادی مدیر عامل گروه مپنا نیز در این خصوص گفت: این مشارکت نامه در راستای تأمین نیازهای جمهوری اسلامی ایران در بخش سلامت و به ویژه ایجاد فناوری لازم و نیز ایجاد اشتغال برای جمعیت جوان کشور است.

وی گفت: این مشارکت نامه در چند گام اجرایی خواهد شد که گام اول آن تأمین فوری تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت از طریق سرمایه گذاری مشترک است و در گام بعدی ساخت داخل مطابق با الگوهای قبلی این شرکت را پیش خواهیم برد.

گفتنی است در مراسم امضاء این مشارکت نامه معاونین وزارت بهداشت و نیز اعضای هیأت مدیره شرکت مپنا نیز حضور داشتند.

مپنا ، یک بنگاه اقتصاد ایرانی است که به همراه 39 شرکت زیر مجموعه خود تحت عنوان گروه مپنا در زمینه توسعه و ساخت پروژه های عمرانی فعالیت می کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: