کد خبر: ۵۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 25
شفاآنلاین :سلامت >پزشکی >قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : ایران با کمبود 105 هزار تخت بیمارستانی مواجه است.

به گزارش شفاآنلاین ،ایرج حریرچی روز جمعه در حاشیه آغاز عملیات عمرانی بیمارستان خصوصی خواجه نصیر مراغه با اشاره به اینکه 135 هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد، افزود: برای هر یک هزار نفر هم اکنون 1.7 تخت وجود دارد که با حداقل استانداردها که سه تخت برای هر یک هزار نفر است، فاصله وجود دارد.

وی اظهارکرد: بیش از 50 درصد تخت های موجود فرسوده هستند که باید بازسازی شوند.

حریرچی افزود: متاسفانه در 10 سال گذشته از امکانات و منابع موجود کشور در این زمینه خوب استفاده نشده است.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: هم اکنون در بخش دولتی 43 هزار تخت در دست احداث است که جایگزین تخت های فرسوده خواهند شد.

حریرچی ادامه داد: این وزارتخانه برای جبران کمبودها نیازمند همت بخش دولتی و خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد: طبق سطح بندی که برای سال 94 اعلام شده این وزارتخانه از احداث بیمارستان های خصوصی استقبال می کند.

وی همچنین از تمرکز حدود 43 درصد از 13 هزار و 500 تخت بخش خصوصی در پایتخت خبر داد و با اشاره به سیاست این وزارتخانه برای توجه به شهرستان ها گفت: تاکنون مجوز احداث 100 باب بیمارستان خصوصی در شهرهای مختلف صادر شده که متاسفانه عملیات اجرایی بسیاری از آن ها یا آغاز نشده و یا روند اجرایی آن ها بسیار کنداست.

وی با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح تحول سلامت، اعلام کرد: بخش خصوصی متعهد شده تعداد تخت های بیمارستانی را از 13 هزار و 500 به 39 هزار و 700 تخت برساند که امید می رود با پیگیری بخش خصوصی این مهم تحقق یابد.

حریرچی افزود: بیمارستان های بخش خصوصی در راستای ارایه خدمات و نگرش توسعه اقتصادی کشور احداث می شود.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای شرکت در آیین آغاز عملیات احداث نخستین بیمارستان خصوصی جنوب آذربایجان شرقی با عنوان بیمارستان خواجه نصیر به مراغه سفر کرده است.

همچنین عملیات اجرایی طرح توسعه اورژانس بیمارستان امیرالمومنین و زایشگاه بیمارستان شهید بهشتی مراغه با 40 میلیارد ریال اعتبار صبح امروز با حضور قائم مقام وزیر بهداشت آغاز شد.

بیمارستان 64 تخت خوابی خصوصی خواجه نصیر مراغه در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع با زیربنای حدود 30 هزار متر مربع توسط 37 پزشک متخصص کشور و با 100 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده احداث می شود.

در سطح بندی سال 94 بیمارستانی کشور سهم تخت های بیمارستانی مراغه از 320 تخت به 590 تخت افزایش یافته است.

وجود بیمارستان های شهید بهشتی، امیرالمومنین و بیمارستان در حال احداث سینا با مجموع 334 تخت بیمارستانی، این شهرستان را به قطب خدمات درمانی در جنوب استان تبدیل کرده است.

بیمارستان 124 تختخوابی حضرت امیرالمومنین (ع) مراغه با هشت هزار متر مربع زیر بنا در زمینی به مساحت 13هزار متر مربع در سال 1380 احداث شده است.

بیمارستان 110 تختخوابی شهید بهشتی مراغه در زمینی به مساحت 11 هزار متر مربع در سال 1315 احداث و در سال 1348 بازسازی شده است.

احداث بیمارستان 100 تختخوابی (ابن سینا) مراغه نیز در اردیبهشت سال 87 در زمینی به مساحت 24 هزار متر مربع با 10 هزار و 955 متر مربع زیربنا در چهار طبقه آغاز شده است.

مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: