کد خبر: ۵۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 24
شفا آنلاین:یک روانشناس گفت: زمانی که اتفاقات ناگوار برای فردی رخ می‌دهد، تمامی افکار منفی را به سمت خود سوق داده و این عمل منجر به ایجاد افسردگی در فرد می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین ، غلام رضا حاجتی روان‌شناس  با اشاره به راه های از بین بردن افکار منفی اظهار کرد: زمانی که اتفاقات بدی برای فردی رخ می‌دهد تمامی افکار منفی را به سمت خود سوق می‌دهد و این عمل منجر به ایجاد افسردگی عمیق در فرد می‌شود و این تفکر است که وجود و نحوه زندگی کردن انسان ها را می سازد. 

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های افکار منفی طولانی بودن کامل شدن آن است چرا که در این مدت فکرهای منفی در ذهن باقی می‌ماند و دنبال هم می‌چرخد تا یک ماجرای تلخ و منفی بزرگ در ذهن شکل بگیرد. 

حاجتی در ادامه افزود: از آنجایی که اعمال ما نتیجه افکارمان است اگر بخواهیم تفکراتمان را تغییر دهیم حتما قادر خواهیم بود طور دیگری عمل کنیم و در نتیجه زندگی متفاوتی خواهیم داشت پس در این مورد هم باید سعی کنیم با تمرین افکار منفی را به فکرهای مثبت و انرژی بخش تغییر دهیم. 

این روانشناس در خصوص تاثیرات افکار مثبت در افراد تصریح کرد: وقتی فرد به هدف خاصی      می رسد معمولا جملات و عبارات مثبت را از افراد مختلف خواهید شنید شاید این عبارات کوتاه، قابل باور و مشخص است در نتیجه بهتر است جملات مثبت را با خود تکرار کنید تا نوعی دیگر از افکار درونی ایجاد شود. 

وی در پایان گفت: اولین قدم برای حذف افکارهای منفی کسب آگاهی است یعنی قبل از هر چیزی باید فکرهای منفی را شناخت و سعی کنید آنها را به افکار مثبت تغییر دهیم البته فراموش نکنید که این امر در ابتدا خیلی دشوار است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: