کد خبر: ۵۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 23
شفاآنلاین_سلامت>درمان>سرفه‌های خشک و آزاردهنده دست از سرت برنمی‌دارد. نه نشانه‌های سرماخوردگی و مشکلات ریوی داری و نه هوا آنقدر سرد یا آلوده است که توجیهی بر طولانی شدن سرفه‌هایت باشد.
به گزارش شفاآنلاین،متخصصان تاکید می‌کنند سرفه‌هایی که بیش از شش هفته ادامه داشته باشد، سرفه مزمن نامیده می‌شود که علل متعددی دارد و با بررسی سابقه بیماری و گرفتن تاریخچه کامل پزشکی بیمار و خانواده او، معاینه دقیق و در صورت نیاز انجام آزمون‌های آزمایشگاهی از سوی پزشک معالج علت آن تشخیص داده می‌شود، اما سرفه حاد به سرفه‌های کوتاه‌تر از سه هفته گفته می‌شود. در واقع، سرفه‌های حاد به دنبال عفونت‌های ریه، سرماخوردگی‌هاو افتادن جسم خارجی در راه‌های هوایی ایجاد می‌شود.
دکتر مصطفی معین، متخصص آسم و آلرژی معتقد است: معمولا علل سرفه‌های طولانی و مزمن را باید در بیماری‌هایی چون آسم و آلرژی بینی، رفلاکس معده، برونشیت مزمن و بیماری‌های انسدادی مزمن ریه جستجو کرد، اما در افراد عصبی به علت استرس یا هیجان، اضطراب و افسردگی و نیز در افرادی که دچار تیک عصبی هستند، ممکن است سرفه‌های خشک مشاهده شود.البته سرفه این بیماران هنگام خواب ناپدید می‌شود و بیشتر تحت تاثیر فضای نامساعد محیطی رخ می‌دهد.

آلرژی‌ها ازجمله آلرژی بینی یا آسم ازجمله علل شایع سرفه‌های مزمن و معمولا خشک یا با خلط اندک است که در همه گروه‌های سنی، بویژه کودکان و جوانان دیده می‌شود.
معین در گفت‌وگو با جام‌جم با اشاره به این که آلرژی جنبه ارثی و خانوادگی دارد و نوعی واکنش بیش از حد سیستم ایمنی نسبت به عوامل حساسیت‌زا و مواد تحریک‌کننده موجود در محیط زندگی است، می‌گوید: این واکنش در اثر فعالیت سلول‌های سیستم ایمنی در مقابل ترشح مواد التهاب‌زا رخ می‌دهد. ازجمله نشانه‌ها و علائم بالینی آلرژی که در اثر ایجاد التهاب در اندام‌های مختلف بدن ایجاد می‌شود، سرفه، عطسه، گرفتگی یا آبریزش از بینی، اشک ریزش و سرخی چشم، خارش بدن و کهیر است که اگر شدید باشد، خواب و استراحت، تحصیل، فعالیت و کیفیت زندگی بیمار را مورد تهدید قرار می‌دهد. عوامل حساسیت‌زا که به آنها آلرژن هم می‌گویند شامل گرده‌های گل و گیاه، حشرات، کپک ها، برخی داروها و غذاها می‌شود. بنابراین بر اثر تماس زیاد با آلرژن‌ها در فصل‌های گرده‌افشانی، بویژه در بهار و پاییز، شدت آلرژی و علائم ناراحت‌کننده آنها روبه افزایش می‌گذارد و نیاز به مراجعه به پزشک و درمان آنها خواهد بود.


برونشیت مزمن معمولا در افراد میانسال یا مسن که به مدت طولانی سیگار یا قلیان می‌کشند، رخ می‌دهد.
به گفته این پزشک، مواد شیمیایی سمی در دود تنباکو موجب تخریب بافت مخاطی راه‌های هوایی، مژک‌ها و دیواره نایژه‌ها، نایژک‌ها و خانه‌های ششی شده و دفع ترشحات و مواد زائد دچار اختلال شده و سرفه‌های مزمن، تنگی نفس و خس‌خس سینه عارض می‌شود.
او می‌افزاید: بیماری آسم نیز در کودکان، نوجوانان و جوانان شیوع بیشتری دارد و نوعی آلرژی تنفسی است که باعث التهاب مزمن در راه‌های تنفسی ریه می‌شود. البته آسم در بزرگسالان کمتر شیوع دارد و عوامل دیگری غیر از آلرژی نیز در پیدایش آن دخالت دارد. سرفه‌های خشک، تنگی نفس و خس‌خس سینه، سه نشانه بالینی آسم است که به طور مکرر در ساعات شب یا اول صبح، هنگام تماس با آلرژن‌ها و مواد محرک، هنگام ورزش و در سرماخوردگی‌ها ظاهر می‌شود و کیفیت زندگی بیمار را از نظر خواب و استراحت، تحصیل و اشتغال و ورزش کاهش می‌دهد.
این متخصص می‌افزاید: افرادی که زمینه ارثی و خانوادگی دارند، باید از عوامل حساسیت‌زا و همچنین مواد محرک پرهیز کنند. دود سیگار، اسپند یا آتش، گردو غبار، آلودگی هوا و بوهای تند مواد شیمیایی مانند شوینده‌ها، عطر، ادکلن و رنگ ازجمله مواد محرکی است که راه‌های هوایی بیمار را تحریک کرده و منجر به سرفه، تنگی نفس یا حمله آسم می‌شود.

حساسیت
برخی غذاها ممکن است در فردی که زمینه آلرژی دارد، موجب علائمی مثل سرفه، خارش بینی و پوست، آبریزش از چشمان و بینی، کهیر و در کودکان خردسال باعث حالت تهوع و استفراغ، دل پیچه، اسهال یا یبوست شود.
دکتر معین می‌گوید در صورت تشخیص حساسیت غذایی، شاید لازم باشد مدتی بیمار از غذا یا غذاهای مشکوک پرهیز کند. باید توجه داشت غذاهای دریایی، تخم‌مرغ، سویا، شیر و لبنیات، بادام زمینی، فلفل و ادویه، شکلات و کاکائو، بویژه در کودکان بیشتر باعث آلرژی می‌شود. در دود سیگار نیز بیش از 3000 مواد شیمیایی سمی تاکنون کشف شده است که از سوختن تنباکو و ترکیبات نیکوتینی حاصل می‌شود و علت اصلی سرطان ریه است. دود سیگار برای اطرافیان فرد سیگاری هم بسیار مضر است و می‌تواند موجب حمله آسم شود.

 
ذرات و آلاینده‌های شیمیایی بسیاری در هوای آلوده شهرهای بزرگ و پرترافیک وجود دارد که سمی و بسیار زیان‌آور است.
این متخصص درباره اثرات آلودگی هوا در بروز و تشدید مشکلات تنفسی و ریوی توضیح می‌دهد: ذرات ریز دود دیزل و گازهایی چون ازن، منواکسید و دی‌اکسیدکربن نیز در شرایط آلودگی هوا، بویژه در پاییز و تابستان موجب تشدید علائم آسم و آلرژی می‌شود. کودکان، کهنسالان و بیماران مبتلا به آسم، برونشیت مزمن و بیماران قلبی ـ عروقی قربانیان اصلی آلودگی هوا هستند. در زمان بحران آلودگی هوا، این بیماران بهتر است از منزل خارج نشوند و پنجره‌های اتاق و شیشه اتومبیل را بسته نگه دارند. ریزگردها هم در غلظت‌های بالا می‌تواند برای این بیماران تحریک‌کننده و خطرناک باشد.

درمان
به گفته دکتر معین، درمان سرفه‌هایی که به تشخیص پزشک، ریشه در بیماری‌های تنفسی و آلرژی نداشته و بیشتر ریشه عصبی دارد باید به روانپزشک برای بررسی بیشتر ارجاع داده شود. البته این گونه سرفه‌ها بیشتر در کودکان و نوجوانان در سنین شش تا شانزده سالگی شیوع دارد.
رئیس انجمن آسم و آلرژی ایران در پاسخ به این که در چه مواردی سرفه‌ها خطرناک است، می‌گوید: سرفه‌هایی که همیشه با خلط فراوان، تب و لرز یا ورم در پاها همراه باشد، ممکن است ناشی از ذات الریه، فرو افتادن جسم خارجی در ریه یا نارسایی قلب باشد و نیاز به بررسی سریع دارد. معمولا طول درمان سرفه بستگی به علت آن دارد، اما در آسم و آلرژی و همچنین در برونشیت مزمن و بیماری‌های انسدادی مزمن ریه یا بیماری‌های قلبی، درمان باید در بلندمدت و متناسب با شدت علائم بیمار ادامه یابد.
وی می‌افزاید: چنانچه سرفه در اثر سرماخوردگی، سینوزیت یا عفونت ریه باشد با مصرف داروهای کمکی یا آنتی‌بیوتیک، علائم آن در کوتاه‌مدت برطرف می‌شود. اسپری‌های کورتیکواستروئیدی نیز موثرترین و کم‌عارضه‌ترین داروهای آسم محسوب می‌شود. مصرف داروهای گیاهی نیز به تنهایی یا همراه با داروهای شیمیایی لازم است با بررسی و تجویز پزشک معالج باشد و بدون رویه و سرخود مصرف نشود.
 جام جم سرا
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸۲
بهزاد عزیزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
1
2
سرفه های خشک شدید وطولانی مدت بسیار ازار دهنده مداوم
مدیر پایگاه باسلام درصورت تداوم این وضعیت حتما به پزشک متخصص ریه مراجعه نمایید تابررسی لازم صورت گیرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
0
0
با سلام و خسته نباشید .من یه چند سالیه خیلی سرفه خشک و طولانی دارم.26سالمه و سابقه آسم هم نداشتیم .دکتر ریه هم رفتم ریه ام سالم بود .باید ب چ دکتری مراجعه کنم .خیلی ممنون میشم بهم بگین .این سرفه ها امونمو بریده .با سپاس فراوان
مدیر پایگاه باسلام
اگردرتهران هستید توصیه می کنیم به کلینیک دکتربنی اقبال دربیمارستان آتیه مراجعه نمایید.باسپاس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
0
1
با سلام و خسته نباشید من یک هفته پیش سرماخوردم و الان کاملن خوبم اما،سرفه هام هنوز ادامه داره سرفه هام خشک هستن و هنگامی که دراز میکشم قفسه سینم مقدار خیلی خیلی کمی درد میگیر میخواستم بدونم دلیلش چی میتونه باشه؟؟؟ آیا جدی هست یا پس از مدتی خوب میشه ؟؟؟؟؟؟؟ با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
اگربه پزشک مراجعه کرده وداروهایتان را مصرف کرده و می کنید که همچنان به هیمن رویه ادامه دهید تا بهبودی کامل ایجاد شود.وگرنه درصورت عدم بهبودی به پزشک مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
1
0
سلام من 57سالمه سرفه های خیلی خشک وآرار دهنده دارم وهنگام سرفه کردن تنس تنگی شدید میگیرم باید چکار کنم خوب شوم در حدود شش ماه به این درد
مدیر پایگاه
پاسخ سوالات مخاطبان شفا آنلاین:
کد خبر: ۸۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متداول ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.
مينا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
0
1
سلام خيلي سرفه خشك ميكنم الان باره دومه در طول يك سال.بار اول اسپري اسم دادن ،جواب داد،اينبار شربت و اسپري تاثير نداشته،شبا خيلي بيشتره ،همه ازم كلافه ان
مدیر پایگاه باسلام
شما اگردرتهران ساکن هستید می توانید به کلینیک دکتربنی اقبال دربیمارستان آتیه مراجعه نمایید تاچکاپ کامل صورت گیردودرباره بیماری تان نظرقطعی ارایه گردد.
دینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
0
1
سلام . سه روز میشود که سرفه های خشک میکنم
و به کاکائو حساسیت دارم . فقط روزها سرفه میکنم
و چند سالی میشود که درهمین فصل سرفه های خشک میکنم . امکان دارد سرفه هایم حساسیت فصلی باشد ؟؟
مدیر پایگاه باسلام
امکان دارد که به خاطرحساسیت فصلی ومصرف کاکائو هم باشد اما توصیه ما اینستکه حتما ازسوی یک متخصص ریه معاینه شوید تانظرنهایی را دریافت نمایید.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
2
سلام من چن سالی بود سرفه های خشک میکرم, چن مدت بو
د سرفه هام کمتر شده دکترم رفتم گفته آلژی داری الان دوباره سرفه هام شروع شده. سؤالم اینه آیا الرژی میتونه به آسم تبدیل بشه؟
مدیر پایگاه باسلام
بله آلرژی دربرخی مواقع ودرصورت عدم مراقبتهای لازم می تواند به آسم تبدیل شود.پس بیماری تان را جدی بگیرید
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
1
0
با سلام من حدود دو ماه ونیم هست سرفه خشک میکنم کلی دکتر رفتم و خوب نشدم متخصص ریه رفتم گفت حساسیت داری اما هنوز خوب نشدم چکار کنم واقعا خسته شدم از سرفه و دکتر متعدد
مدیر پایگاه باسلام
آیاشمابه متخصص طب سنتی هم مراجعه کرده اید؟
ارمانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
0
0
سلام خسته نباشید من الان چند هفته ایی سرما خوردم الان سرفه های خشک دارم درضمن باردارم خیلی کلافعه ام کرده ممنون میشم جوابم بدین
مدیر پایگاه باسلام

مشکل شما باید ازسوی متخصص ریه یا داخلی بررسی شود تا درمان لازم ارایه شود.چراکه ما هیچ اطلاعاتی درباره وضعیت بالینی شما نداریم.ضمن اینکه شما باردارهستید وباید برای حفظ سلامت نوزادتان هم که شده حتما به پزشک مراجعه کنید.
ناشناس
|
United States
|
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
سلام خواهر من ۷ سالشه و ی مدت سرماخورده بود اما حالا ک خوب شده سرفای خشک داره میشه بگید چیکار کنیم؟؟
مدیر پایگاه باسلام
اگردرتهران یا کلانشهردیگری زندگی می کنید باید بدانید موضوع آلودگی ووارونگی هوا دراین بیماری موثراست.اما بااین حال حتما به متخصص کودکان یا ریه مراجعه نمایید تا بررسی های لازم ریوی نیزانجام شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
0
1
سلام
من دانشجو ام مواقعی که مقدار درس و پروژه بسیار زیاد میشه (یا اصلا ممکنه خیلی زیاد هم نشه) یا مثلا وقتی پنج شیش ماه مونده به کنکور، بدون این که کوچکترین اضطرابی داشته باشم سرفه کردنم شروع میشه.... مثل این که اضطراب پنهانی که من اونو احساس نمی کنم روم تاثیر میذاره!
یه بار هر کاری میتونستم کردم انواع مختلف عکس از ریه و....خلاصه از همه جا...!هر چی میتونستم خوردم (حتی پرتقال پخته) درست نشد که نشد.
میبینی میره سرفه کردنم بعد چند سال دوباره برمی گرده ولی اون طوری که تجربه کردم دوره دو ساله داره....6 ماه سرفه می کنم دو سال نه...
واقعا خیلی دردناکه!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
0
0
سلام
من حدود 4 ساله که سرفه میکنم هم سینوزیت دارم و هم رفلکس معده هر دو روهم که کنترل مینک و دارو میخورم اما باز هم با با استرس و اضطراب سرفه میکنم در حالت ریلکس باز صرفه میکنم هوا که سرد میشه تنفس هوای سرد تشدید میکنه سرفه ام را واقعا" کلافه شدم هر دکتری که بگید رفتم هم علمی هم سنتی هم دارو استفاده کرده هم مواد طب سنتی اما جواب نداد میگفتن تیرویید م گره داره و شاید از اون باشه دوسال پیش عمل کردم و کامل برداشتم اما همچنان صرفه میکنم. تهران زندگی میکنم .
لطفا راهنمای کنید.
مدیر پایگاه باسلام توصیه می کنیم به کلینیک دکتر بنی اقبال دربیمارستان آتیه نیزمراجعه نمایید
شیرین ازمشهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
سلام برادرمن 7سالشه پیش متخصص کودکان هم رفته ولی به مدت 5روزسرفه های خشک و مکررداره البته بعضی وقت هاباخلط همراه است اویشن وعسل امتحان کردیم انچنان جواب ندادایالازمه بریم بیمارستان یانه
مدیر پایگاه باسلام این موضوع درصورت ادامه یافتن بیماری و عدم بهبود حتما باید بررسی شود
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
0
0
سلام من از پارسال بدنبال یک سرماخوردگی سه ماه سرفه خشک داشتم و الان هم بدنبال یک سرماخوردگی کوچک سرفه های خشک شروع شده البته اوایل این سرفه ها همراه با صدای ناشی از وجود عفوتت دکتر چک کرد و میگه عفونتی نیست
مدیر پایگاه باسلام
شما دراین باره باید به نظراتن پزشک متخصص توجه نمایید
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
0
0
با سلام
الان مدت 4 ماه تک سرفه های خشک دارم،چندین بار هم دکتر مراجعه کردم و فرمودند شبه آسم اسپری دادند اما اصلا خوب نشدم .از اواسط آّانماه کاملا خوب شدم اما باز تک سرفه ها شروع شده و همچنین شب اصلا سرفه ندارم.لطفا راهنمایی بفرمایی.
مدیر پایگاه باسلام شما بایدبه توصیه های پزشک معالج توجه کنید ضمنا دراین فصل اگر می توانید ازبخوردرخانه استفاده نمایید تاریه هایتان مرطوب شود
موسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
0
0
سلام.من اهل روستایی درجنوب کشورم. پدرم فقط صبحها که ازخواب بیدارمیشه بیش ازحد سرفه میکنه وببخشید تف میکنه.شایدنیم ساعت.ازسال هم ردمیکنه که گرفتاره. دکترنمیرود.میگه باکمی آب گرم خوردن خوب میشه و همینطورهم هست.میخواستم بدونم مریضیش چیه وچکار بایدکرد؟باتشکر
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست پدرتان به پزشک متخصص داخلی مراجعه نماید.تا معاینات لازم صورت گیرد.چراکه ممکن است خلط پشت گلو داشته باشند وباید این مسایل ازسوی پزشک بررسی و درصورت نیازدرمان گردد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
0
0
سلام پدرمن سه چهارسالی میشه ک سرفه خشک دارن سیگارمیکشید اما الان یکساله سیگارنمیکشه.سرفه هاش خیلی شدیده ک چند روز پیش داشت سرفه میکرد حالت بیهوشی بهش دست داد.میشه راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
پدر شما حتما باید تحت بررسی ومعاینه ازسوی متخصص ریه قرارگیرند چراکه بدون معاینه و بررسی های لازم نمی توان دراین باره نظر داد.
ليلا نيكوبيان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
0
0
باسلام دخترمن ٨سالشه دوروزه سرما خورده تب نداره بينيش ترشح داره وسرفه خشك امروززيادشده احتياج به دكترداره يا با استراحت خوب ميشه ممنون
مدیر پایگاه باسلام
باتوجه به شرایط سنی ایشان وشیوع آنفلوانزا بهتراست به پزشک مراجعه نمایید
ليلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
0
0
با سلام من دخترم رو دكترم بردم دارو مصرف ميكنه ولي سرفه هاي خشك و مدام خيلي اذيتش ميكنه تا حدي كه بالا اورد هر چي بوده بهش دادم ولي فايده نداره لطفا راهنمايي كنين
مدیر پایگاه باسلام
اگر درتهران هستید می توانید از کلینیک دکتر بنی اقبال متخصص ریه در بیمارستان آتیه تهران بهره مند شوید
سعیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
0
0
سلام مدت ۲ماهه سرفه ی خشک دارم ۲بارم دکتر رفتم آمپول حساسیت و آلرژی زدم ولی هنوز صبح سرفه های شدید دارم سابقه آسمم تو خانواده زیاد داریم امکانش هست آسم باشه??
مدیر پایگاه
کد خبر: ۹۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.
پاسخ سوالات مربوط به بیماری های زنان توسط دکتر شهره بهروزی متخصص زنان و زایمان ارایه شده است.



سوال:
من 19مرداد سقط کردم جنین تو هشت هفتگی رشدش متوقف شده بود قلبش
نمیزدسونوگرافی گفت مرده بعد سقط یه بار پریود شده ام دوماه نشده ام دکترم
hmgنوشت تز ریق کرده ام پریود شده ام الان دوماه مرتب پریود میشم، سیکل
قاعدگیم 32و33روزه است متفورمین میخورم، ایا من به خوردن متفورمین ادامه
بدم ایا دوباره من حامله میشم اگه حامله شم امکانش هست جنین دوباره رشد
نکنه.

پاسخ:
به طور معمول یک بار سقط درحاملگی در 20 درصد زنان نیز رخ میدهد در حالی
که 2بار سقط تکرار شود به طور حتم باید آزمایشات مربوطه به سقط مکرر
انجام شود و بررسی های مربوطه نیز صورت گیرند.شما نیازی به ادامه متفورمین
ندارید مگر این که در آزمایشات کم کاری تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک نیز
مشاهده شود.

سوال:
27سالمه و6ماهه اقدام برای بارداری کردم و نتیجه نگرفتم پریودای من
دقیق و27روزست و تاریخ تخمک گذاریمم یکشنبه دیگس.راستش مابه دلایلی که
برامون خیلی مهمه میخوایم این ماه بارداربشم.

پاسخ:
باید به دنبال 6ماه عدم باروری به پزشک مراجعه کنید و آزمایشات مربوط به
نازایی و سونوگرافی مخصوص را انجام دهید و تحت ارزیابی نیز قرار گیرید.به
طور معمول با داروهای ساده تحریک تخمک گذاری در اکثر موارد بارداری رخ
می دهد.

سوال:
من دختری 34 ساله هستم .سه ماه پیش پریودم 15 روز طول کشید رفتم
دکتر سونوگرافی کردم ی کیست 4 سانتی داری با دارو رفع میشه دو دوره قرص ضد
بارداری خوردم ولی در این ماه بعد از پریودم که دارو مصرف نکردم همش لکه
بینی دارم به نظرتون باید هنوز دارو مصرف کنم.

پاسخ: باید مجدأ از رحم و تخمدان سونوگرافی انجام دهید و در صورت بزرگ شدن کیست داروهای قوی تری استفاده کنید.

سوال:
من چهل و چهار سالمه ازدواج نکرده ام حدود شش ماه است که در گیر استیج
یک سرطان سینه شده ام بعد ازشیمی درمانی و رادیو تراپی که تمام شده دکترم
تاموکسیفن تجویز کرده میخواستم بپرسم به نظر شما با توجه به عوا ض این قرص
واین که احتمال دارد سرطان رحم ایجاد شود قبل از این که مشکلی به وجود آید
رحمم را درآورم یا چون ازدواج نکردهام وهیچ وقت نزدیکی نداشته ام امکان این
نوع سرطان کم می شود یا نه؟

پاسخ:
نیازی به درآوردن رحم وجود ندارد، بیماران تحت درمان با تاموکسیفن به دلیل
سرطان پستان هر 6ماه یکبار باید سونوی ترنس واژینال داخل رحمی از نظر
ضخامت آندومتر انجام دهند  در صورت لکه بینی و یا ضخامت بالای آندومتر
نیاز به کورتاژ تشخیصی دارند.ازطرفی دیگر انجام سالانه تست پاپ اسمیر و
معاینه داخلی توسط متخصص زنان نیز توصیه می شود.

سوال:
آیا کورتاژ باعث گشادی واژن می شود؟

پاسخ: خیر نمی شود.

سوال:

پدر من دوماهیه که درگیر بیماری ریوی شده، ریه سمت چپ پدرم آب آورده، یک
بار تخلیه شده اما نه کاملا، تو هیچ کدوم از آزمایشا سل نشون نداده حتی در
بیوپسی اما دکترش اصرار داره که بیماری پدرم سل هست، آب ریه هم که آزمایش
کردن سل نشون نداد. فقط تست ppd18بوده ، علایم بیماری سرفه خشک ، کمی
تعریق شبانه وتب بود که الان کاملا تب رفع شده و فقط سرفه خشک دارن اصلا
خلط ندارن، اما باز این دکتر میگه بیماری سل هست ، دوباره عکسبرداری شده و
ریه پدرم آب آورده ، درضمن الان یک ماه و شش روزه که داروی سل مصرف می کنه و
حالش بهتر شده، اامامن نگرانم چون بیماری تو هیچ کدوم از آزمایشا دیده
نشده، ما در شهر رشت هستیم ، و واقعا نمیدونم پیش کدوم دکتر و کجابرم و
عاجز و درمانده شدم ، دکترش گفته یه ماهه دیگه داروی سل رو مصرف کنه و
دوباره عکس از ریه بگیره.

پاسخ: دکتر منوچهر مشتاقی/ فوق تخصص ریه و دستگاه تنفسی

ابتدا
این صحبت که اگر فردی یک بار سل گرفته دیگر دچار آن نمی شود به هیچ عنوان
صحیح نیست؛ زیرا امکان عود مجدد عفونت سل نیز وجود دارد. امکان دارد الان
از آب ریه ای که کشیدن باکتری سل وجود نداشته باشد و این امر به معنای
نداشتن سل نیست.باید بر اساس وضعیت پروتئین و قند و... بیمار برای این که
به سل مبتلا است یا نه اظهارنظر کرد اما با توجه به این که گفتید بر اساس
مصرف داروهای سل بهتر شده نیز پس امکان ابتلا به سل وجود دارد اما برای
تشخیص قطعی به بیمارستان مسیح دانشوری مراجعه کنید.

سوال:
سلام مدت ۲ماهه سرفه ی خشک دارم ۲بارم دکتر رفتم آمپول حساسیت و آلرژی زدم
ولی هنوز صبح سرفه های شدید دارم سابقه آسمم تو خانواده زیاد داریم امکانش
هست آسم باشه??

پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه

بله امکان آسم وجود دارد اما برای بررسی های بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

سوال:

می خواستم بگم که سر من جوش های بسیار بزرگ و بدی می زنه و گوش درد داردم
وسر درد های بدی هم به همراه کم سو شدن چشمام به وجود اومده .

باید چی کار کنم ؟ خیلی ها میگن از نارسایی کلیه هات هست .

پاسخ: دکتر حسن ارگانی/ فوق تخصص بیماری های کلیه و فشارخون

نه به علت نارسایی کلیه نیست بلکه می تواند ناشی از علل متعددی از جمله مشکلات پوستی، هورمونی و گوارشی باشد.


 سوالات مربوط به پوست توسط دکتر زهره نیکبخت متخصص پوست و بیماری های لیزر پاسخ داده می شود

سوال:

آیا لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی باعث
آسیب رساندن به پرده بکارت یا تخمدان ها ورحم میشود. 2-آیا باعث نازایی می
شود؟

پاسخ: نه به هیچ عنوان منجر به مشکلات نام برده نمی شود.

سوال:
من مدت سه ساله درماتیت سبورئیک که براثر خارش پوست ایجاد میشه دارم
نسبت به قبل کمی بهتر شدم ۲۸ سال دارم صورتم خیلی لاغره وشاداب نیست با
این حال تزریق چربی ضرری برام نداره اگرمشکل ایجاد میکنه چه روشی را
پیشنهاد می کنید؟

پاسخ: بهتر است چربی تزریق نشود اما برای اظهار نظر درست تر باید به متخصص پوست مراجعه شود
سعیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
0
0
سلام مدت ۲ماهه سرفه ی خشک دارم ۲بارم دکتر رفتم آمپول حساسیت و آلرژی زدم ولی هنوز صبح سرفه های شدید دارم سابقه آسمم تو خانواده زیاد داریم امکانش هست آسم باشه??
مدیر پایگاه باسلام
شما باید ازمتخصص ریه مشورت بگیرید ونظر نهایی را ازایشان بگیرید
عطا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
0
سلام، من ٢٦ ساله ، محل كارم در منطقه ويژه اقتصادي هستش و تو سايت هستم هشت ساعت روز.
يك ماهه سرفه هاي خشك دارم شديد، انقدي كه از سرفه زياد سردرد ميگيرم ، در ضمن محل كار من جفت پتروشيمي رازي هستش و دقيقا جفت واحد دانه بندي گوگرد هستش و كلي گاز و آلاينده منتشر ميشه ، آيا بايد كارمو عوض كنم يا ميشه با مراجعه به متخصص و مصرف دارو به كارم ادامه بدم و اگر ادامه بدم به صلاح هست يا خير؟
خيلي ممنون
مدیر پایگاه باسلام شما حتما به پزشک متخصص ریه مراجعه کنید اما اگربتوانید محل کارتان را هم تغییردهید به طورقطع وضعیت سلامتی تان تغییر می کند
عطا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
0
سلام، من ٢٦ ساله ، محل كارم در منطقه ويژه اقتصادي هستش و تو سايت هستم هشت ساعت روز.
يك ماهه سرفه هاي خشك دارم شديد، انقدي كه از سرفه زياد سردرد ميگيرم ، در ضمن محل كار من جفت پتروشيمي رازي هستش و دقيقا جفت واحد دانه بندي گوگرد هستش و كلي گاز و آلاينده منتشر ميشه ، آيا بايد كارمو عوض كنم يا ميشه با مراجعه به متخصص و مصرف دارو به كارم ادامه بدم و اگر ادامه بدم به صلاح هست يا خير؟
خيلي ممنون
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید به پزشک متخصص ریه مراجعه کنید ونظرنهایی را ازایشان دریافت کنید
زری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
سلام خسته نباشین.من الان یک هفته اس ک سرماخوردم اولاش تب و لرز شدید و سردرد بود ک با دکتر رفتن و دوتاپنی سیلین خوب شدم و تو این یکهفته داروهامو مصرف کردم.اما سرفه هام قطع نشدن هیچ شدید هم شدن داروهای گیاهی و شلغم و داروهای قبلی همه رو مصرف میکنم بی فایدس .شبا سرفه هام شدیدتر میشن.دوباره هم رفتم دکتر متخصص اونم چیزی نداد بجز ویتامین سی تزریقی و قرص.لطفا راهنماییم کنین خسته شدم.بیست و دو سالمه
مدیر پایگاه باسلام
اگردرکلان شهری مثل تهران اصفهان یا مشهدو..زندگی می کنید متاسفانه بخشی ازاین روند به خاطر آلودگی بیش ازحد هوا طبیعی است.بااین حال اگرحساسیتی به آویشن ندارید می توانید درطول روزدمنوش آویشن مصرف کنید.ضمنا درخانه حتما بخور هم استفاده کنید.ضمنا بخور شلغم نیزمفید است.
عطا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
0
0
از اينكه وقت گرانبهاتونو خرج مشاوره با مردم ميكنيد سپاس گذاريم و از پروردگار منان آرزوي سلامتي و عاقبت بخيري برايتان خواستاريم، اجرتون با خداوند متعال
مدیر پایگاه باسلام واحترام
برای شما آرزوی سلامت داریم
hadihezare
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
0
1
سلام دکتر....برادرم سه هفتست که سرفه خشک داره دوهفته اولم هیچ درمانی نکرد ولی هفته سوم باخوددرمانی مثل اویشن وشربت زدسرفه یخورده کمترش کرد ....30سالشه محل کارشم گردوغبارداره.....به حرف منم گوش نمیده که بره دکتر....درضمن توخانواده ماسابقه آسم هم وجودداره!
مدیر پایگاه باسلام بهترین توصیه ممکن اینستکه حتما به پزشک مراجعه نمایند
Reza
|
Australia
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
0
0
با سلام.
من 34 سالمه و 2_3 هست که سرفه های زیادی دارم که معمولا معمولا بعد از سرماخوردگی شروع میشه ممکنه حداقل دوماه طول بکشه. معمولا بدون خلط و یا همراه با مقدار بسیار کمی خلط زرد رنگ و سفت و غلیظ همراه است.معمولا آبر ریزش بینی هم دارم.بعضی مواقع مخصوصا صبح زود و بعد از بیدار شدن ممکنه به مدت نیم ساعت سرفه داشته باشم.اما در طول روز دیگه خبری از سرف نیس. و سرفه ها همیشگی و مداوم نیست.
سال قبل از اسپری سروتاید استفاده کردم بهتر شدم.اما الان ایران نیستم و به پزشک خودم دسترسی ندارم.
البته این سرفه ها در دوران سربازی بعد از یه سرماخوردگی بسیار شدید شروع شد.
ایا ممکنه آسم باشه؟
ممنون از راهنمایی تون
مدیر پایگاه
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
کد خبر: ۹۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و از کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات کاربران پاسخ دادند.
سوالات مربوط به ریه از سوی دکتر حمید سهراب پور فوق تخصص ریه ارایه شده است.

سوال:

من 34 سالمه و 2_3 هست که سرفه های زیادی دارم که معمولا معمولا بعد از
سرماخوردگی شروع میشه ممکنه حداقل دوماه طول بکشه. معمولا بدون خلط و یا
همراه با مقدار بسیار کمی خلط زرد رنگ و سفت و غلیظ همراه است.معمولا آبر
ریزش بینی هم دارم.بعضی مواقع مخصوصا صبح زود و بعد از بیدار شدن ممکنه به
مدت نیم ساعت سرفه داشته باشم.اما در طول روز دیگه خبری از سرف نیس. و سرفه
ها همیشگی و مداوم نیست.سال قبل از اسپری سروتاید استفاده کردم بهتر شدم.اما الان ایران نیستم و به پزشک خودم دسترسی ندارم.

البته این سرفه ها در دوران سربازی بعد از یه سرماخوردگی بسیار شدید شروع شد. میشه آسم باشه.

پاسخ: بیشتر به نظر می رسد مشکل شما حساسیت باشد بنابراین بهتر است تا قبل از مراجعه به پزشک از همان اسپری سروتاید استفاده کنید.

سوال:

پسری دارم 3ساله که از موقع تولد دارای خلط داخل سینه ولی خفیف
بود پیگیری کردیم گفتند به مرور زمان برطرف میشه ولی نشد اکثرا مواقع خواب
دچار خس خس سینه میشه موقع گریه کردن خصوصادچار نفس تنگی میشه چکاب کامل
وازمایشات عرق دست،مدفوع،نوارمغز هم انجام دادطبق گفته فوق تخصص ریه اطفال
گفتندکه هیچ مشکلی نداره این داروها رو هم مصرف کردقرص مونته لوکاس۵،اسپری
nasonex،شربت ساختنی امپرازول،همچنین اسپری بینی دکوسالین 65درصد ولی مشکلش
برطرف نشدوبا مصرف این داروها بدترشد ودیگه استفاده نکردیم الان موقع خواب
دچار خس خس سینه وخوابش سنگین میشه وشوک تنفسی بهش دست میده توضیح میدم که
موقهع نفس کشیدن هم اغلب صدای خس خس داخل گلوش میاداکثراهمین خلط جلونفس
کشیدنش رو میگیره وباعث نفس تنگیش میشه اگه ممکنه راهنمایی کنید.

پاسخ:

بیماری طولانی مدت شده و کم کم در حال مزمن شدن است بنابراین برای تشخیص و بررسی علت به پزشک مراجعه کنید.


سوال:

ایا قرص سیپروهپتادین برای بیماری سنگ کلیه ضرردارد؟

پاسخ: دکتر لطف الله ارمنده/ متخصص و جراح کلیه و مجاری ادرار

باید به پزشک معالج مراجعه شود تا با بررسی هایی پاسخ این سوال را بدهد.

سوال:

من دو ماهه که گلوم درد میکنه اما این درد در طول زمان کم و زیاد میشه اما
الان تو سینم احساس فشار میکنم و وقتی بلند میشم سرم گیج میره و سرفه های
نسبتا شدیدی دارم .ایا این بیماری خطرناکه؟؟؟؟

پاسخ: خطرناک نیست اما به هر حال بهتر است که برای علت یابی بررسی های لازم انجام شود.

سوال:
من چند ماه دچار خلط گلو شدم امپول زدم خوب نشدم ریه ام حساسیت داره
سینوزیت دارم تورو خدا راهنمای کنید بیهوشی واسه ریه ام بده خیلی میترسم.

پاسخ:

 نه مشکلی ایجاد نمیکند اما بیهوشی باید با دستور و صلاح دید پزشک معالج انجام شود.


مهسا قم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
0
0
باسلام وخسته نباشی بچه ۷ساله دارم که حساسیت والژی داره واز دیروز خیلی شدید سرفه میکنه وگفتن باید بستری بشه بیمارستان خرمی وگلپایگانی قم بردم جا نداشتن هرچی التماس کردیم فایده ای نداشت به خاطر رضای خدا راهنمایی کنید خیلی اورژانسیه .ممنون میشم
مدیر پایگاه باسلام
درصورت امکان فرزندتان را به تهران منتقل کنیدوازخدمات بیمارستان مسیح دانشوری می توانید استفاده نمایید
سپیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
0
0
با سلام و ادب
با تشکر از جنابعالی که وقت ارزشمندتان را در اختیار ما قرار میدهید.دختری هستم 28 ساله و حدود 5 ماه است تک سرفه خشک دارم،به فوق تخصص ریه هم مراجعه کردم عکس ریه و آزمایشات را هم انجام دادم اما خدارو شکر چیزی نبود،پزشک برایم اسپری تجویز کرد اما اصلا اثر ندارد،البته نسبت به دو ماه اول خیلی بهتر شدم اما قطع نمیشه در ضمن تقرسبا هر دو سال این اتفاق می افتد.(88و91و94) بخور هم استفاده میکنم در خانه اما واقعا کلافه شده لطفا راهنمایی کنید.
مدیر پایگاه باسلام
شما به متخصص طب سنتی هم مراجعه نمایید وازنظرات مربوطه استفاده نمایید
مهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
0
0
سلام وخسته نباشیدمن چند وقتی است که سرما خوردم ولی سه روز است که سرفه های خشک
و خروسکی می کنم به نظر شما این سرفه ها خطری ندارد؟
مدیر پایگاه باسلام اگربه پزشک مراجعه نمایید بدون شک نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
0
0
با سلام من مدت نه ماه هست که از استرس واضطراب زیادی که داشتم شبها دچار سرفه وتنگی نفس داشتم رفتم دکتر با سیتی اسکن تشخیص آسم داد بعد یک ماه خوب شدم بعد از مدتی باز شروع شد رفتم بیمارستان مسیح دانشوری اونجا نمونه برداری کردن از ریه تشخیص همون آسم شغلی رو دادن که از کارم اومدم بیرون چند ولی مدتی هست سرفم میگیره یه چیزی کش دار از سرفم میاد بیرون مایل به خلط هست ولی آبک ماننده به که سرفه میکنم و خلط میاد بیرون خس خس یا خرخر پایین گلوم خوب میشه بعد دقایقی باز شروع میشه اسپری رو هم سعی میکنم کم بزنم میزنم سرفم زیاد میشه. بعد یه مشکل دیگه هم ته زبونم دوتا عدس مانند یکم باد و رنگ قرمز تری در اومده ودرد هم نداره ورم مانند هست. دکتر گوارش هم رفتم میگه رفلاکسه ولی قرص هاش و شربتی که بهم داده کم تاثیر داره برام دکتر اعصاب هم رفتم نوار مغز گرفته و گفتند که بیشتر از استرس هست. خواهشن کمکم کنید بد جور مشکل دارم. مدت یک سال هم هست که نامزدم ولی مشکلم زیاده نمیتونم ازدواج کنم
مدیر پایگاه باسلام شما حتما به پزشک متخصص گوش وحلق وبینی هم مراجعه نمایید تا معاینه شوید و این علایم راجدی بگیرید  
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
0
0
سلام و خسته نباشید ممنون از اینکه مردم رو راهنمایی می کنید. مادر من 49 سالش حدود 2 سالی هست که سرفه های شدید می کنه دکتر خوب تو کرج پیش کی برم ممنون میشم منو راهنمایی کننید با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
متاسفانه درکرج پزشک مربوطه را نمی شناسیم اما درصورت تمایل می توانید به کلینیک دکتر بنی اقبال دربیمارستان آتیه تهران مراجعه نمایید یا به بیمارستان مسیح دانشوری در منطقه دارآباد تهران
نازنین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
0
0
باسلام بنده دچار رفلاکس معده هستم و مرتب سرفه ی خشک میکنم و خیلی هم ورم معده دارم میتونم بگم از بچگی سر معدم جلوتر از شکمم بود دکتر رفتم و قرص پنتوپرازول تجویز کردن قرص رو قطع کردم.اینم بگم درموقع راه رفتن زیاد نفس نفس میزنم ایا ممکنه مشکل آسم داشته باشم؟؟
مدیر پایگاه درباره این موضوع باید متخصص گوارش پس از بررسی های لازم نظر بدهد .چراکه بدون بررسی و معاینه  نمی توان دراین باره نظرداد 
پریسا احمدی
|
Netherlands
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
0
0
سلام.دختری 19ساله هستم.دوساله میشه ازدواج کردم دچار افسردگی شدید شدم.صورتم خیلی لاغر شده .بلافاصله باردار شدم و الان دختری 9ماهه دارم از نظر جسمی بسیار افت کردم .چی کارکنم و چه دارویی استفاده کنم که کمی چاق تربشم وافسردگی ازبین بره؟ درضمن ساکن آلمان هستم.
مدیر پایگاه باسلام
وزن وقد شما چقدر است؟

صنوبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
1
0
با سلام.
مادرم 51سالشه،به مدت یک سالی میشه ک سرفه های خشک میکنن.اول دکتر حلق و بینی رفتن دکتر بهشون یه قطره بتامتازون دادن و یه آمپول های تقویتی دادن.به مدت دو هفته کاملا خوب خوب شده بودن.بعد از قطع کردن دارو دوباره سرفه های خشک شروع شد متاسفانه با داروهای گیاهی جواب نگرفتن.به نظر شما دیگه باید به کدوم از دکترها مراجعه کنیم؟
مدیر پایگاه باسلام به پزشک متخصص ریه مراجعه نمایند
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
0
سلام 58سالمه سرفه های خشک و آزار دهنده دارم، سه ساله که تحت نظر پزشک متخصص ریه هستم متاسفانه دیگه خسته شدم در سمت ریه چپم هنگام سرفه دردو سوزش دارم، خیلی ساله که ناراحتی معده هم دارم، چکاب قلبم کردم سالم بودم،وقبل از این سه سال دایم قطره بینی استفاده میکردم، منو راهنمایی کنید چکار باید بکنم، ممنون ضمناً مرد هستم، البته قبلا ناراحتی کلیه هم داشتم وگاهی تنگی نفس دارم
مدیر پایگاه
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
کد خبر: ۹۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
شفا آنلاین-پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.

سوالات مربوط به زنان توسط دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان و زایمان پاسخ داده شده اند:

سوال:

9ماهه باردارم بدجوری سرما خوردم آیا میتوانم قرص سرماخوردگی مصرف کنم؟

پاسخ :
با صلاح دید و تجویز پزشک مانعی ندارد.

سوال:

من بعد از 5روز که دوره قاعدگیم تموم شده دوباره لکه های قهوه ای رنگ می بینم احتمال داره که باردار شده باشم؟

پاسخ:
 در صورتی که لکه بینی به 7روز رسید باید به پزشک مراجعه کنید و برای
اطمینان از این که حامله اید یا نه باید با آزمایش خون بدهید.

سوال:

-سلام ،سوالی راجع به لبه های کوچک اطراف واژن دارم.

ناهماهنگی لبه های کوچیک (یکی رشد کرده و بزرگ شده ودیگری کوچیکه و تغییری نکرده)چیز عادی به حساب میاد؟؟


پاسخ:
 این عدم هماهنگی در اندازه لبه های واژن مشکل جدی نیست و اگر از این موضوع
ناراحت هستید با عمل جراحی امکان یک اندازه کردن آنها نیز وجود دارد.

سوال:

من سی ساله هستم.و یک پسریک ساله دارم، در روز هفده هجده بعد پریود
دچار ترشحات خونی میشم و تاروز بیست و پنج وشش طول میکشه.درد ندارم.دکتر
زنان رفتم پاپ اسمیرم مشکلی نداشت.قرص ازیترومایسین و سفیکسان و dupbaston
دادند مرتب مصرف کردم اما دوباره ترشحات خونی دارم.

پاسخ:
 اگر به فرزندتان شیر می دهید این امر اشکالی ندارد اما در غیر این صورت
باید به پزشک مراجعه کنید تا آزمایشات هورمونی انجام گیرد.

سوال:

من بینی خود را سوراخ کردم و عفونی شده‌ باید چه کاری انجام دهم.

پاسخ: مجید نصیری/ متخصص گوش؛ حلق و بینی

شما
باید به پزشک مراجعه کنید تا از بینی شما خارج و سپس درمان آنتی بیوتیکی
آغاز شود, به دلیل عفونت امکان تغییر شکل غضروف بینی شما وجود دارد
بنابراین باید سریع تر به پزشک مراجعه کنید.

سوال:

من مرد 58 ساله هستم سرفه های خشک و آزار دهنده دارم، سه ساله که تحت نظر پزشک
متخصص ریه هستم متاسفانه دیگه خسته شدم در سمت ریه چپم هنگام سرفه دردو
سوزش دارم، خیلی ساله که ناراحتی معده هم دارم، چکاب قلبم کردم سالم
بودم،وقبل از این سه سال دایم قطره بینی استفاده میکردم البته قبلا ناراحتی کلیه هم داشتم
وگاهی تنگی نفس دارم.

پاسخ: دکتر حمیدسهراب پور/ فوق تخصص ریه

شما باید به همان پزشک معالج خود مراجعه کرده و درمان را ادامه دهید.

سید سلمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
0
0
با عرض سلام خسته نباشید من 29 سالم که حدود 6 هفته یا بیشر میشه که سرفه های شدید دارم و در حین سرفه کردن سردرد میگرم و سر گیجه هم دارم تنگه نفس و اسحال هم دارم اما اسحالم قط میشه و مجدد میگیره توی خانواده سابقه اسم هم داریم....
با تشکر از راهنمایی شما
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما به متخصص داخلی وریه مراجعه نمایید.
Daneyal
|
Germany
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
0
0
سلام من سرفه خيلي ميكونم حتا نزديك به ٢هفته ميرسه أهل دود هم نيستم نميدونم چرا اينطوري ميشم اين ٢بار كه تو اين ٦ماه اينطوري ميشم ممنون ميشم كه بهم كمك كونيد چكار كونم
مدیر پایگاه باسلام
شما باید برای تشخیص علت سرفه هایتان به متخصص ریه مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
0
0
سلام من 24سالمه و وبه خاطر سرفه هام چهارتا دکتر رفتم اولش آنفلانزا بود بعد از اون گفتن عفونت ریوی شده الان نزدیک سه ماهه الانم گاهی سرفه میکنم
مدیر پایگاه باسلام اگرسرفه های شماهمچنان ادامه دارد حتما به متخصص ریه مراجعه کنید 
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
0
0
با سلام وخسته نباشید، من 29 سال سن دارم،، حدود 12 سال است با شروع فصل پاییز، سرفه میزنم تا بعد از عید،، در این مدت داروهای زیادی استفاده کردم ولی هیچ وقت درمان نشدم خواهش میکنم راهنمایی کنید چکار کنم، با تشکر.
مدیر پایگاه باسلام
شما حتمابه متخصص ریه مراجعه کنید چراکه توصیه های فراوانی دراین باره وجوددارد که به غیرازدارو به شما کمک خواهد کرد.
كيوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
0
0
با سلام ، من مدت كوتاهي كه بعد از فعاليت خيلي شديد، مثل ( دويدن خيلي سريع )شروع به سرفه كردن ميكنم، مي خواستم بپرسم مشكل من چيه، و به چه متخصصي مراجعه كنم . با تشكر
مدیر پایگاه باسلام
شمابه متخصص قلب یا ریه مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
0
0
سلام همسر من 25 سالشه یک روز نوعی قارچ کوهی که به اون دنبلان هم میگویند از بازار خرید ودر خانه درست کرد خوردیم که از همان روز که این دنبلان ها رو خورده صداش گرفته و سرفه های خشک وشدید میکند الان مدت ده روز است که خوب نشوده پیشه دکتر هم رفتیم آمپول دگزامتازون وقرص سیتریزین داده که خوب نشوده لطفاً راهنمایی کنید تشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما به متخصص گوش وحلق وبینی مراجعه نمایید
سونیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
0
0
با سلام، من دوهفته پیش رفتم دکتر و ایشون گفتن سینوس هام عفونت دارن و برام دارو نوشتن، الان با اینکه احساس میکنم عفونتم خوب شده اما سرفه هام تمومی نداره، سرفه هام خشک هستن و اصلا احساس نمیکنم ک گلوم خلط داشته باشه، دوره ی داروهام هم تموم شده به نظر شما چکار کنم
مدیر پایگاه باسلام
شما به متخصص ریه هم مراجعه نمایید
fatemeh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
0
0
با سلام مادر من سه ماهه سرفه داره اصلا هم به دکتر رفت خوب نشد کمک کنین لطفا.
مدیر پایگاه باسلام
اگردرتهران هستید به بیمارستان مسیح دانشوری یا بیمارستان آتیه کلینیک دکتربنی اقبال مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
0
0
باسلام
پسر من هر وقت در فصل پاییز و زمستان سرما می خوره دچار سرفه هاس حاد می شه .البته دو سال بود کلا این مشکل حل شده بود ولی الان تقریبا ۵ روزه سرما خورده و سرفه امان نمی ده حتی اب بخوره .۴ تا امپول دگزا متزون زده ولی اثر نکرده .البته دکتر متخصص کودکان و دکتر الرژی و ریه هنه می کن سالمه ولی نمی دونم باید چکار کنم خواهش مز کنم راهنمایی کنید .
مدیر پایگاه باسلام
شما اگرساکن تهران هستید به بیمارستان مسیح دانشوری یا بیمارستان آتیه-کلینیک دکتربنی اقبال- مراجعه نمایید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
0
با سلام و خسته نباشید. من 16 سال دارم و چند هفته ای میشود که سرفه های شدیدی به من دست میدهد البته هنگام خواب وجود ندارد. چه پیشنهادی به من میکنید
مدیر پایگاه باسلام
بهتر است به متخصص ریه مراجعه نمایید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
0
0
سلام من چهارده سالمه از وقتی که که از اسپری براق کننده رنگ استفاده کردم سرفه های خشک میکنم اونم فقط موقع خواب جوری که من خوابم نمیبره همش سرفه میکنم لطفا راهنمایی کنین میترسم
مدیر پایگاه باسلام
شما به متخصص ریه مراجعه نمایید
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
0
0
سلام خسته نباشید پسرم ۵سالشه ماهی یکبار سرفه به سراغش میاد اینقدر شدیده که حالش به هم میخوره وپهلوهاشم درد میگیره الان بردمش دکتر بهش بخور داد وهمچنین یه امپول ضد حساسیت تزریق کرد فک کنم اسم امپولش بتامتازون بود حالا سوالم اینکه ایا متازون ضرری برای بچه هانداره
مدیر پایگاه باسلام
حتما فرزند شما باید ازسوی متخصص ریه معاینه شوندوداروی مناسب تجویزشود .
saman
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
0
0
باسلام. من نزدیک یک ماه است که هر چند ساعت یکبار انگار که تو گلوی آدم پوست تخمه گیر کرده باشه اونجوری سرفه میکنم و اشک از چشمام میاد و سابقه چنین آلرژی نداشتم تو فامیلم نداریم میخواستم بدونم دلیلش چیه ممنون میشم جواب بدید.
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما به متخصص گوش و حلق و بینی یا متخصص ریه مراجعه نمایید
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
0
با درود خدمت شما بنده نزدیک 3روزه سرفه های خشک شدیدی میکنم و هنگام سرفه گلویم میسوزد خواستم بدونم علت این سرفه ها چی میتونه باشه لطفا راهنمایی کنید سپاس
مدیر پایگاه باسلام
شما درصورت عدم بهبودی به  متخصص ریه مراجعه نمایید چراکه بدون معاینه نمی توان نظرداد
اریانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
0
سلام من17سالمه بیشتر از پنج ماه است که سرفه های خشک همراه با کمی خلط دارم و جوری که گاهی از شدت سرفه سردرد پیدا میکنم و شب ها بیشتر میشود طوری که بعصی شب ها از سرفه و تنگی نفس بیدار میشم به متخصص هم مراجعه کردم اما فایده نداشت ممنون میشم راهنماییم کنید
مدیر پایگاه باسلام
شما باید تحت نظر متخصص ریه باشید ضمن اینکه بدون اطلاع ازوضعیت بالینی شما و انجام معاینه وبررسی های لازم نمی توان دراین باره نظرداد .
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
0
سلام ، از شروع سال جدید سرفه خشک دارم با کمی خلط ،،تعداد سرفه ها هم خیلی زیاد نیست ولی گاهگاهی سرفم میگیره،،،قبل از شروع سرفه از سرکه سیب برا لاغری استفاده می کردم و بعدا یه سرما خوردگی رو هم داشتم...
الان کاملا سالمم ابریزی بینی و.... هم ندارم فقط گاهی سرفه به نظرتان علت در چیست؟باتشکر
مدیر پایگاه باسلام
مصرف سرکه می تواند عامل سرفه باشد.
اما اگر مشکل برطرف نشد به متخصص ریه مراجعه نمایید
هاشمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
0
سلام ، بعد از ابتلا به سرماخوردگی،مدت یک هفته است سرفه های خشک و پی در پی دارم و هنگام سرفه خودم را خیس می کنم، به دکتر مراجعه کردم دارو قرص کتوتیفن و تتوفیلین پیوسته رهش ۲۰۰و نیزوپرد۵ و شربت دکسترمتورفان برای تجویز و مصرف می کنم هنوز بهبود نیافته ام چرا، لطفا استدعا دارم راهنمایی ام فرمایید سپاس
مدیر پایگاه باسلام
سرماخوردگی نیاز به استراحت و درمان وتغذیه مناسب دارد.ضمن اینکه زمان هم مهم است.فعلا داروهای تجویزی دکتررا مصرف کنید اما اگر بهبود حاصل نشد به متخصص داخلی مراجعه نمایید
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
0
ببخشید من 14 سالمه و حدود 3 سال هست که سرفه خشک دارم و درمان هم نمی شوم مشکل از چیست
مدیر پایگاه باسلام
شاید مبتلا به آسم باشید اما حتما به متخصص ریه مراجعه نمایید
مطهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
0
سلام ببخشید یه چند شبی هسته که موقع خواب خیلی سرفه میکنم و گلوم به شدت درد میگره ولی هیچ علایمی از سرماخوردگی مثلا عفونت گلو و تب ندارم فقط شب ها خیلی سرفه میکنم و گلوم درد میگیره میشه بگید چه کار کنم که خوب شدم باتشکر
مدیر پایگاه باسلام
بدلیل اینکه اطلاعات بالینی درباره شما نداریم توصیه می کنیم حتما به متخصص ریه مراجعه نمایید
نسترن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
0
0
سلام من 3هفته بود پنومونی گرفته بودم الان خوبم ولی هنوز سرفه هامو دارمو صدای گلوم شب ها نمیزاره راحت بخوابم دکترم چندبار رفتم دارو هامم کامل استفاده کردم ولی سرفه هام هست ممنون میشم راهنماییم کنید 22سالمه
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید تحت نظرمتخصص ریه باشید
اما نوشیدن آب جوش وعسل و کمی لیموی تازه نیزخالی ازلطف نیست.البته اگرحساسیت ندارید
21d
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
0
0
سلام.ممنون می شم سوالمو جواب بدید.
من 26 سالمه و تقریبا سه ماهه که سرفه های خشک دارم.بعضی وقتا خلت داره.و بعضی وقتا هم نداره.موقع نفس کشیدن خس خس می کنه سینه ام.دو بار دکتر عمومی رفتم و هر دوبار بهم داروهای سیتریزین و شربت تئوفیلین جی و نور اتادین دادن بهم و زمانی که شربتو می خورم به مدت 7 الی 8 ساعت خس خس سینه ام می خوابه.دکتر بهم گفته آلرژی و حساسیته.ولی من توی نت خوندم که یکی از علائم برونشیت یا سرطان ریه همینه که عرض کردم.به دکترم هم همینو گفتم و گفت به آزمایش و عکس نیازی نیست.به نظرتون امکانش هست دکترم تشخیص اشتباه داده باشه؟ چون هر چی اصرار کردم گفت نیازی نیست عکس بگیری از سینه.استرس گرفتم.اگه بخوام به دکتر متخصصی مراجعه بکنم که واقعا تشخیص قطعی بده که برونشیت یا سرطان ریه گرفتم یا نه باید به چه دکتری مراجعه کنم؟ بنده مشهد زندگی می کنم.
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما به متخصص ریه مراجعه کنید
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
0
0
سلام من 27 سال دارم.2 روز خس خس سینه داشتم روز سوم سرفه های خشک شرو شد و این سرفه ها رفته رفته شدید شد که همراه ریزش اشک از چشمام بود.بعد از 5 روز پیش دکتر گوش حلق بینی و بیماری های عفونی تنفسی رفتم .آمپول بتامتازون،شربت دکسترومتورفان،آزیترومایسین250،زاکسیم 400،سیتریزین 10،اسپری فیکسوتاید اینهالر رو بهم داد.اسپری رو سه روز و بقیه داروها رو به مدت 10 روز استفاده کردم اما بهبودی حاصل نکردم .چه بیماریی هست و باید چه کار کنم؟
مدیر پایگاه باسلام
شما به متخصص ریه مراجعه کنید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
0
0
من ۳۱سالامه بعد از عید سرما خوردم سرما خوردگی خوب شده ولی حدود یه ماهه سرفه های شدیدی میکنم سرفه هام خشک وبعضی مواقع همراه با خلط هست شبها هم نمی توانم راحت بخوابم تادراز میکشم سرفه ها شدید تر میشود دکتر رفتم ولی دارو ها اثری نداشته از ریه هم عکس گرفتیم مشکلی نداشتم لطفا راهنمای کنید
مدیر پایگاه باسلام
شما باید تحت نظر متخصص ریه درمان شوید
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
0
0
سلام
با تشکر از پاسختون
من سحر 27 ساله از بوشهر هستم.پریروز بهتون پیام دادم
که خسس سینه داشتم و پیش دکتر رفتم ]آمپولبتامتازون ،آزیترومایسین و .. برام نوشتم
خواستم بهتون اطلاع بدهم که شما از این طریق اطلاع رسانی کنید.
من مجددا دیروز نزد دکتر متخصص آسم و ریه رفتم
گفتن سیاه سرفه هست و در بوشهر و شیراز اپیدمی شده یعنی شیوع پیدا کرده.اطلاع رسانی کنید هم به بیماران هم بقیه مردم
یک بیماری باکتریال هست.من به نوبه خودم یه بسته ماسک برای تمامیه همکارام گرفتم که از شیوعش جلوگیری کرده باشم چون من خودمم از یکی دیگه از همکارام گرفتم.
یکی ازدرماناش هم استفاده از شربت اکسپکتورانت کدئین هست.
الهم اشف کل مریض
مدیر پایگاه باسلام و ضمن آرزوی سلامت و تشکر ازاطلاع رسانی شما
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
0
0
با سلام مدتیه موهای سرم به شدت می ریزه قسمت های جلوی سرم تقریبا کچل شده هر راهی که به فکرم می رسید امتحان کردم به دکتر هم رفتم ولی بی فایده بود لطفا راهنمایی کنید با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما باید تحت نظر متخصص حاذق پوست و مو باشید.ضمن اینکه راهکارهای نوینی برای درمان شما وجود دارد که البته باید متخصص مربوطه نظر بدهد.
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
0
باسلام.من 27 سالمه وتقریبا 3 ساله که چند ماه از سال رو سرفه خشک میکنم.متخصص ریه رفتم مشکلی نداشتم.متخصص قلب هم رفتم مشکلی نداشتم.لطفا راهنمایی کنید.
مدیر پایگاه باسلام
اگز از نظر متخصص ریه دیگری که دارای تجربه است بهره مند شوید بهتراست
سام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
0
با سلام
همه چيز با خارش گلو شروع شد و بعد درد گلو...
بعد از خشك (خوب)شدن گلوم سرفه هاي متعدد خشك و بعضي اوقات همراه با خلط...
پيش دو تا دكتر رفتم ولي بهتر نشدم.
و الانم احساس سرماخوردگي ميكنم،اب ريزش دارم
با تشكر
چي كار بايد بكنم!؟
سابقه حساسيتم نداشتم!
و شغلمم،كارمند 26 ساله پتروشيمي هستم.
مدیر پایگاه باسلام
شما به متخصص ریه مراجعه نمایید
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
0
سلام و خداقوت من حدودا ی ماهی هست که سرفه های خشک بدون اینکه گلو درد دارم ... ب پزشک عمومی مراجعه کردم گفت حساسیته دوتا آمپول زدم ولی الان بد بیست روز بازم سرفه میکنم ولی در حد کم دلیلش چی میتونه باشه
مدیر پایگاه باسلام بدلیل اینکه اطلاعات بالینی شما را نداریم بهتر است به متخصص ریه مراچعه شود
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
0
باسلام .ترشح نوک سینه چیهست ؟ایااگر سینه بوی شیر بده وکمی مرطوب به شیر باشه خیلی کم.غیرطبیعیه؟؟؟؟
مدیر پایگاه باسلام
شما برای دریافت پاسخ سوالتان برروی لینک زیر کلیک نمایید.
http://shafaonline.ir/fa/news/109670/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%B2%D8%AE%D9%85-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84-%D8%B1%D8%AD%D9%85%D9%84%DA%A9%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%AF-%D8%AF%D9%81%D8%B9-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%D8%B1%D8%B5
فریده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
0
0
سلام من 52 سال دارم وموقع خواب سرفه می کنم که باعث ناراحتی من می شه دکتر رفته ام و گفته مال سینوست است مداوا کردم کمی بهتر شد ودوباره سرفه هنگام خواب می کنم ومدت 3سال هست که من این سرفه شبانه را دارم
مدیر پایگاه باسلام
شما به متخصص ریه هم مراجعه نمایید
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
0
0
سلام من کمی تنگی نفس داشتم .کم کم سرفه هم بهش اضافه شد .تست ریه .عکس ریه همه چی انجام دادم گفتن سالمی .
پیش یه دکتر رفتم قرص زیر زبونی بهم داد خیلی خوب شدم و گفت دوباره بیا الان دوهفته گذشته دوباره سرفه میکنم نمیدونم دلیلش چیه .اگه ممکنه بهم ایمیل کنید
مدیر پایگاه باسلام
این موضوع نیازمند بررسی دقیق ازسوی متخصص ریه است بنابراین ما نمی تواینم به شما راهکار ارایه دهیم چراکه اطلاعات دقیقی درباره شما نداریم
نسرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
0
0
سلام. زنی 48 ساله با سابقه طولانی دیابت و گرفتگی عروق قلبی هستم. حدود دو ماه است که سرفه های خشک شدید داشته ام با مراجعه به فوق تخصص ریه و عکسبرداری های انجام شده، مشکل خاصی در ریه مشاهده نشده است، میزان سرفه ها کاهش یافته ولی تحت تاثير این سرفه ها به نظر می رسد تارهای صوتی آسیب دیده و قادر به صحبت کردن بصورت نرمال نیستم. لطفا مرا راهنمایی کنید. علت سرفه ها و درمان گرفتگی شدید صدا چیست؟
با سپاس فراوان
مدیر پایگاه باسلام
شما به متخصص گوش و حلق و بینی هم مراجعه نمایید
درخشنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
0
باسلام من خانمی 44 ساله هستم حدوداً 2 سال است سرفه دارم به پزشک متخصص آلرژی مراجعه کردم تست ریه شدم اسپری بینی و دهان بهم داده اما وقتی سرفه شروع میشد استفاده می کنم اصلاً موثر نیست در ضمن خلط هم دارم بعد این سرفه های من حدوداً 10 روز قطع میشد که احساس میکنم خوب شدم ولی دوباره بعد از 10 الی 15 روز دوباره شروع میشد به طوری که خواب و خوراک را ازم میگیرد و همه اطرافیانم هم بسیار خسته شده اند نمی دانم به چه دکتر ی مراجعه کنم ایا مشکل از ریه هام است یا آلرژی
مدیر پایگاه باسلام
این موضوع نیازمند بررسی های دقیق ازسوی متخصصین ریه است
اگر درتهران هستید می توانید به بیمارستان مسیح دانشوری یا بیمارستان آتیه به کلینیک دکتر بنی اقبال مراجعه نمایید
زینب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
0
0
با سلام
چند روزی هست که سرفه های شدید و خشک آزارم میده ب طوری که قفسه سینه ام درد میگیره و بدم اون لحظه از گرما گُر میگیره..بیشتر در مکان های عمومی اینجوری میشم...و شب هنگام خواب هم هم این سرفه ها وجود دارن...ب نظرتون در اثر چه چیزی این سرفه ها به وجود میان ...
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما به متخصص ریه مراجعه نمایید تا بررسی های لازم صورت گیرد
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
0
0
با سلام مردی هستم 29ساله که صرفه های خشک مخصوصا در حین فعالیت و وقتی از محل زندگی خود برای کار دور میشوم مواجه شده ام.
مدیر پایگاه باسلام
شما برای معاینه و بررسی باید به متخصص ریه مراجعه نمایید
الهه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
0
0
سلام من حدودیک سال پیش دچار یک سرماخوردگی خییلی سخت شدم که همراهش سرفه های خخشک وشدیدبود ومن حتی بعدازاینکه بیماری خوب شد بازهم ادامه پیداکردوالانم نزدیک یک سال هست که این سرفه هارودارم وطوری هست که بسیارخشک هست واگرشروع بشه اصلانمیتونم جلوش روبگیرم واینقدر سرفه میکنم که فشارم پایین میاودست وپاهام سردمیشه ومیلرزم وجدیدامواقعی که استرس میگیرم یاهیجان زده میشه سرفم میگیره
من بایدچیکارکنم اگرراهنمایی کنیدممنون میشم
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید تحت نظر متخصص ریه باشید
کیوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
0
0
با سلام و عرض ادب
من همیشه سابقه حساسیت فصلی تو بهار و تابستون داشتم و قرص خوردم
ولی یه چند ماهیه از قفصه سینه به پایین بدنم جوش در اورده و جوش های قرمز پشت و شکممو فرا گرفته
الانم قرص هم میخورم اب از بینیم میاد و چند شبیه صرفه هم دارم البته خیلی کم
مدیر پایگاه باسلام
شما خیلی سریع به متخص پوست مراجعه کنید
معین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
0
0
سلام.پسری دوازده ساله دارم .تایکسال پیش سرفه های خشک داشت که با مراجعه به پزشک ابتدا زادتین تجویز کردند وپزشک دیگری هم در مراجعات بعدی سیتریزین داد.یکسال که بهتره.اما ازدیرو سرفه های شدیدی داره.سیتریزین هم دادم اما موثر نیست .لطفا راهنمایی کنید .خسروی از مشهد.
مدیر پایگاه باسلام
بهتر است فرزندتان ازسوی متخصص ریه معاینه شوید و باتوجه به شرایط ایشان درصورت نیازداروی ضد حساسیت یا داروی مناسب دیگری تجویزشود
علی دیناروندی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
0
با سلام و عرض ادب.
دختری 6 ساله دارم که سرفه های خشک خیلی اذیتش میکنه به دکتر فوق تخصص آلرژی (دکتر برسی در اهواز) هم مراجعه کردم کپسول cromal و اسپری flohale hfa 125 lnhaler و قرص لتیزن ستیریزین 10 تجویز کرد استفاده کرد اما خوب نشد...از اهواز مزاحمتون شدم لطفا راهنمایی بفرمایید اگه لازمه هست تهران هم برای درمان یک کلینیک معتبر معرفی بفرمایید.
با تشکر.
مدیر پایگاه باسلام
درصورتیکه علاقمند به ادامه درمان درتهران هستید می توانید به بیمارستان مسیح دانشوری یا کلینیک دکتربنی اقبال دربیمارستان آتیه تهران تماس بگیرید
جهاندار قهرمان نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
0
0
سلام پسری دارم چهار ساله مدت یک هفته است سرفه میکنه فقط شبها دکتر هم بردم شربت داده ولی خوب نشد لطفا راهنمایی کنید ممنون
مدیر پایگاه باسلام
اگردرتهران هستید درصورت تمایل می توانید به بیمارستان مسیح دانشوری یا به بیمارستان آتیه کلینیک دکتر بنی اقبال مراجعه تمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
0
0
سلام ادرس مطب دکترسهراب پور ..نحوه ی وقت گرفتن ازجنایعالی میخولستم بدونم اگرامکانش هست لطف کنید ممنون جناب دکترسهراپور
مدیر پایگاه مطب دکترسهراب پور: خیابان پاسداران ، گلستان دوم ، پلاک ۹۱ ـ   تلفن :  ۷ - ۲۲۵۶۲۶۹۱

بیمارستان میلاد: بزرگراه  همت ـ تلفن ۸۸۰۶۲۲۱۴
یاسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
0
سلام من اقایی هستم خیلی سرفه خشک دارم تاحدی هست که ازبس صرفه میکنم قفسه سینه ام به درد میادوحالت تهوع میگیرم وجوری هست که یک جیزی توی سینه ام هست که باید ان رابا سرفه بکنم ولی نمی شودودرمواقع سرشب یاظهر که تخت پشتم عرق میکند این جوری میشوم وبعضی شب ها نفسم تنگ میشود حالتی که کسی پهلویم سیگاربکشد ممنون میشوم اگر راهنمایی ام بکنید وپیش دکتر که رفتم گفت حساسیت دارید ولی از حساسیت نیست وبه من قرص ناپروکسن داد ولی هیچ کاری نکرد ممنون کمک بکنید چون می ترسم اسم باشد ممنون ازشما یاسر ازخراسان جنوبی
مدیر پایگاه باسلام
به هرشکل شما با مشکل ریه مواجه هستیدضمن اینکه شما درمنطقه گرم و خشک هم زندگی می کنید که همین هم مشکل را دوچندان می کند.با این حال حتما به متخصص ریه مراجعه نمایید تا آزمایش های تخصصی صورت گیرد
نگین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
0
سلام خسته نباشید من مدت تقریبا 3هفته هستش که سرفه خشک دارم وروزها کمتر سرفه میکنم ولی شب هاسرفه هام بیشتر میشه وسرفه شدید باعث خشک شدن گلویم می شود می خواستم بدونم که علت ان چیست ممنون
مدیر پایگاه باسلام
شما باید برای معاینه و تست ریه به متخصص ریه مراجعه نمایید
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
0
0
سلام خسته نباشید من ۲هفته است که سرفه خشک دارم ومدت طولانی است که خلط دارم وچند دفعه خلط خونی داشتم من ۱۵ساله هستم علت چیست . نگرانم جواب بدین
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید برای بررسی و معاینه به متخصص ریه مراجعه نمایید چراکه بدون معاینه وبررسی نمی توان دراین باره اظهار نظرکرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
0
0
سلام من ۱هفته است که سرفه خشک کم دارم وخیلی وقته که خلطم زیاده و۳بار خلط خونی داشتمآیا مشکلی هست
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما به متخصص ریه یا داخلی مراجعه نمایید
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
0
0
البته سرفه من کم هست
سوگند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
باسلام من 22سالمه الان 4ماه توی خواب تنگی تنفس دارم فشارم میفته ودست وپام شل میشه یمدتی بیمارستان بستری بودم گفتندبعلت اضطرابه ولی من بهترنشدم میخوام بدونم علت چیه ممنون میشم منوراهنمایی کنیدویک متخصص خوب معرفی کنیدازتهران باتشکر
مدیر پایگاه باسلام
درصورت تمایل می توانید به کلینیک دکتر بنی اقبال دربیمارستان آتیه مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
سلام خسته نباشید خانمی هستم24ساله ازدوازده سالگی خیلی سرفه شدید داشتم وتنگی نفس وخارش شدیدبدن.چندسال اینطوربودم بعدش یکم بهترشدم پیش دکترهم رفتم گفتن چون پدرم شیمیایی بوده ومادرم باردار شده احتمالن منم شیمیایی باشم امافقط یه حدس بود حالا نزدیک 40روزه سرفه شدید که روزی چندبارمنجربه استفراغ میشه تنگی نفسم دارم وقتی که سرفه میزنم اما دکترنرفتم لطفاکمکم کنید بنظرتون علایم چی هست؟
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید خیلی سریع به متخصص ریه مراجعه نمایید تاتحت بررسی ودرمان فوری قراربگیرید ضمن اینکه بدون معاینه و بررسی نمی توان به شما نظرداد باسپاس
فاصله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
0
0
سلام...من به مدت 2 ماهه که سرفه خشک میکنم و به دکترم مراجعه کردم گفت امکان داره اگر با دارو رفع نشه امکان داره اسم سرفه ای باشهههههه......ایا با طب سنتی رفع میشه یا ن؟؟؟
مدیر پایگاه باسلام
به متخصص طب سنتی مراجعه نمایید تا بررسی شوید و ایشان نظر بدهند
پویا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
سلام,پسرمن پنج سالشه,وحدود یه ماهه که تک سرفه داره,دکتر بردیم,رادیولوژی هم بردیم,میگن سالمه,از آلرژی وآلودگی هوا است,ولی خیلی اذیت میشیم,وناراحت,چیکار کنیم,آیا از ناراحتی وتنهایی میتونه باشه,,,
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
0
سلام من یک هفته است که سرفه دارم اما کمه موقع اذان صبح میشه انقدر سرفه میکنم که حالت تهوع میگیرم فقط ازتون میخوام حدس و گمانتونو بگین هر چی باشه
مدیر پایگاه باسلام
ما نمی دانیم شما ازنطربالینی چه وضعی دارید
یعنی مردهستید یازن
چند ساله اید؟
آیا سیگارمی کشید؟
آیا سابقه آسم داشته اید یا نه؟
و.....
پس بهتراست به متخصص ریه مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
0
سلام من دختر هستمو ۱۵سالمه نه سیگار میکشم ونه سابقه آسم داشتمفقط جوابمو بدین ☝
داریوش
|
United Kingdom
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
دخترم 12 سال داره حدود 1ماه است که بعد سرما خوردگی داره سرفه میکنه سرفه هاش خشک هستن براش شربت سینه با آموکسی سلین آوردم ولی هنوز خوب نشده
مدیر پایگاه باسلام
حتما به پزشک متخصص مراجعه شود تا موضوع بررسی شود
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
0
باسلام
من 20سال دارم ودرتهران زندگی میکنم
وقتی کمی میدوم ته گلوم میسوزه ونفس کم میارم وبعدازدویدن به خونه که میرسم سرفه های خشک میکنم تاچندساعت،دلیلش چی میتونه باشه؟بخاطرالودگی هواست؟
مدیر پایگاه باسلام
شما  به متخصص ریه مراجعه نمایید تابررسی لازم صورت گیرد
ازیتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
0
سلام خواهرمن 43 سالشه و الان یه ماهی هس سرفه خشک داره و حالت خفگیو تنگی نفس بهش دست میده میشه راهنمایی کنین لطفا
مدیر پایگاه باسلام ایشان حتما باید به متخصص ریه مراجعه نمایند
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
0
0
با سلام
من جديداً بعد از خوردن هر غذايي سرفه ميكنم بايد پيش چه دكتري مراجعه كنم؟
مدیر پایگاه باسلام ابتدا به متخصص گوارش مراجعه نمایید
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
0
سلام
اقاي دكتر من جديداً صبح ها خيلي سرفه ميكنم ولي بعد نيم ساعت قطع مي شود هنچنين بعد از خوردن غذا سرفه ام مي گيرد و بعد از مسواك زدن من نمي دانم بايد به متخصص ريه مراجعه كنم يا گوارش ممنون مي شوم من رو راهنمايي كنيد
در ضمن من پيش متخصص حلق و گوش رفتم و بعد از اسكن. فقط گزارش شده كه كونكا بولوزا در سمت راست سينوس من است ولي داروها تاثيري نداشتن من خيلي نگرانم خواهش مي كنم من رو راهنمايي كنيد
مدیر پایگاه باسلام
به متخصص گوارش مراجعه نمایید
jaber
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
سلام ! جنسیت مرد 26 سال
من تقریبا سه ماه هست خیلی سرفه خشک میکنم چندین دکتر رفتم نتیجه نگرفتم هنوز در ابتدا زخم معده گرفتم و حالت تهوع و برگشت غذا به دهان بود بعد خوب شدم اما از اون موقع تا الان سرفه میکنم و علایمی که دارم هر کدوم مربوط به یک بیماری میشه مثلا بعضی علایم الرژِی دارم بعضی علایم ریفلکس معده و بعضی اعصاب . مثلا در موقع سرفه بعضی وقتا حس میکنم میخوام بالا بیارم و علامت دیگر عطسه هم میکنم وموقع خواب هم سرفه ام خیلی کم میشه در زمن محل زندگی من خیلی هوای الوده هست ولی مشکل ریه و نفس تنگی نداشتم.
مدیر پایگاه باسلام شما به متخصص گوارش نیزمراجعه نمایید
آقا حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
سلام

تقریبا از اواخر اسفند سال گذشته شروع به سرفه کردن که بسیار شدید بود که پس از مراجعه به پزشک تنها سه روز بهبود پیدا کردم و چهار بار دیگر هم به دکتر مراجعه کردم اما بهبود پیدا نکردم الان سرفه هام بسیار شدید و خشک میباشد و از شدت سرفه سردرد میگیرم لطفا راهنمایی کنید چه باید کنم.

تشکر از تمامی زحماتتون
مدیر پایگاه باسلام تنها توصیه ما اینستکه به متخصص متبحر مراجعه نمایید ضمن اینکه نمی دانیم شما درکجا زندگی می کنید وچند ساله هستید و سابقه بیماری داشته اید و چندین سوال دیگر
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
0
0
با سلام سن 36 سال
یه روز تابستونی که خیلی هوا گرم بود به خونه رسیدم حسابی گرم و تشنه بودم یه لیوان یخ خورد تهیه کردم و روش اب سرد ریختم و بالا کشیدم شب همون روز تب کردم و بدنم عفونت کرد وبه سرفه افتادم سرما خوردنم خوب شد ولی سرفه های خشک تا یک ماهی ادامه داشت بعد از اون ماجرا هر موقع سرما میخورم یا یه ذره اب سرد میخورم گلو درد وسرفه های خشک رو دارم وتا موقعی که از اب سرد ویا در برابر سرما خودم رو حفظ میکنم این حال رو دارم
مدیر پایگاه باسلام شما حتما برای معاینه به متخصص گوش وحلق وبینی مراجعه نمایید
اقا حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
0
0
سلام تشکر از پاسختون به سؤال

فقط سؤالم اینه به چه متخصصی مراجعه کنم؟ متخصص ریه؟ یا داخلی؟؟

سن من 23 سال
ساکن اهواز
سابقه بیماری ندارم از قبل
مدیر پایگاه باسلام توصیه اول اینستکه به متخصص ریه مراجعه نمایید
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
0
0
سلام چرا اینجوری جواب میدید بهتره که بگین علتش چیه اگه قرار ه اینطوری جواب بدین میریم دکتر
مدیر پایگاه باسلام
مخاطب گرامی بسیاری ازمشکلات وبیماری ها می بایست توسط پزشک و پس ازانجام معاینات وبررسی های لازم درمان شود شما مطمئن باشید اگرتوصیه ای که درزمینه مشکل مطرح شده وجود داشته باشد حتما ارایه می گردد
سهیل سهیلی راد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
0
0
باسلام،حدود 6 هفته است سرفه خشک دارم،به دکتر فوق تخصص ریه مراجعه کردم عکس هم از ریه گرفتم،گفت ریه مشکلی نداره،و سینوزیت الرژیک هست،اسپری بینی،و اسپری پودری داخل دهان داده،بعد از سرفه های شدید حالت تهوع، و حتی استفراغ دارم،هنوز خوب نشدم،لازمه به دکتر دیگه ایی مراجعه کنم؟
مدیر پایگاه باسلام
بدلیل اینکه اطلاعات کافی درباره شما نداریم بد نیست به متخصص باتجربه دیگری هم مراجعه نمایید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
0
با سلام من 39 سالمه ویکی دوهفته هست که به شدت سرفه خشک دارم به صورتی که حتی راه نفسم هم بندمیاد، و روزی دو الی سه بار اینجوری میشم ،درضمن احساس سوزش و خارش در گلو دارم ،
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید به متخصص ریه مراجعه نمایید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
0
سلام خانم من باردار هست و هفته11هستن چندماهی هست صبحا ساعت5تا8شروع به سرفه های شدید میکنن که من از نوع سرفه هاش میترسم یه بار عکس گرفته مشکلی نبوده یه متخصص هم گفت سینوساش عفونت داره الان با وضع بارداریش ایا میتونه چرک خشک کن انتی بیوتیک بخوره یا اصلا علتش چیه پیش چه دکتر دیگه ای بریم راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
اولا به هیچ عنوان نباید داروی خودسرانه به خصوص آنتی بیوتیک مصرف کند ضمن اینکه حتما باید تحت نظر متخصص ریه باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
0
دختر من بعلت سرما خوردگی وطبق دستور پزشک از دارویی ب نام کرومال و کلاریسین استفاده کرده وقتی خوب شد سال بعد دوباره بهمون دلیل قبل مجبور ب استفاده طولانی مدت از اون داروها شد که در حال حاضر دچار سرفه های مزمن که متوجه شدم جز عوارض مصرف اون داروها هستن خواهش میکنم بهم بگین این عوارض خوب شدنیه یا ن و آیا دچار آسیبی شده بعلت مصرف دارو ها
مدیر پایگاه باسلام
وضمن عذرخواهی درتاخیردرپاسخگویی به دلیل مشکل فنی
توصیه ما اینستکه فرزندات ازسوی متخصص ریه معاینه وبررسی شوند تا پس ازآن به نتیجه لازم برسید
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
با عرض سلام، دی ماه سال گذشته من سرفه های خیلی شدید و مداوم داشتم که فقط هنگام روز و نه شبها به سراغم آمد و زندگیم را برای سه ماه مختل کرد درآن زمان به پزشک متخصص مراجعه کرده و انواع آزمایشها مثل رادیولوژی و سی تی اسکن و...را انجام دادم ولی دلیلی برای سرفه ها پیدا نشد مگر اینکه نوعی حساسیت باشد،الآن مدتی از آن زمان میگذرد و دوباره این سرفه های آزار دهنده برگشته با این تفاوت که اینبار از مهرماه شروع شده،ضمن تشکر و خسته نباشید لطفا کمک کنید...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
یک هفتست سرفه های شدید دارم حالت سرفه ها مثل وقتیه که چیزی میپره گلوی آدم بسیار شدیده تو ساعاتی از روز تب شدید دارم حدود ۴۰ درجه دو بار رفتم دکتر دارو دادن ولی تاثیری نداشته شب ها مخصوصا حالم خیلی بد میشه یه حالت هوای نشطی از ته گلوم دارم که صدا هم میده و ته گلومو قلقلک میده و باعث سرفه میشه شب ها اصلا نمیتونم بخوابم میخواستم ببینم مشکل چیه با تشکر
مدیر پایگاه شما باید به متخصص داخلی یا گوش وحلق وبینی مراجعه کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
0
سلام من سرفه های شدید دارم همراه با خلط که نفسم میگیره سل داشتم درمان شدم و پیش متخص ریه هم رفتم گفت مشکل نداری مشکل اسید معده هم دارم باید چکار کنم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
1
با سلام. من نزدیک دو ماهه پشت سر هم سرفه میکنم. قبلا چند سال سیگار و قلیان مصرف کردم. یک سال میشه سیگار نمیکشم. ولی تو این یکسال یکدفعه قلیان کشیدم اونم درست دوماه پیش که یکسره دارم صرفه میکنم. حتی هنگامی که میخوام بخندم سرفه میکنم. لطفا منو راهنمایی کنید. ممنون
مدیر پایگاه باسلام شما حتما باید تست ریه بدهید پس به متخصص ریه مراجعه ننمایید
حدیث
|
Pakistan
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
0
با سلام و روز بخیر
سوالی از حضورتان داشتم
من حدودای ۶ سال پیش بیماری سل داشتم و بهبود یافتم
الانم وقتی نوشابه میخورم گلوم سوزش میگیره و علاوه بر آن سرفه هم میکنم
به دکتر مراجعه کردم و وقتی دارو تمام میشه دوباره همان سوزش و سرفه هست ، الان حدود یک و نیم ماهه که سوزش و خارش گلو دارم و وقتی سرفه میکنم انگار گلوم پاره میشه و دارو تأثیر بسزایی نداره
به نظرتان آیا دوباره به همان بیماری شش سال پیش مبتلا شدم ؟؟
خواهش میکنم پاسخ بدید
مدیر پایگاه باسلام شما حتما باید تست ریه بدهید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
0
0
پسرم 7سالش از 1/5سالگی سرما خورد ودر بیمارستان بستری شد گفتند آسم همه دارو واسپره استفاده کرد ولی بازم تا پاییز میشود شروع میشه بدلیل داروها تمام دندانهاش وسد لطفا مرا راهنمایی کنیید چه کار کنم که دچار سرماخوردگی نشود باتشکر
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست فرزندتان ازسوی متخصص اطفال ویزیت شود تا پس ازبررسی های لازم راهنمایی ودرمان مناسب ارایه شود
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
سلام من ی مدت زیادی سرفه خشک میکنم تازگیا شدیدا سرفه میکنم ب حدی که گلوم میسوزه بعضی وقتا استفراق میکنم از شدت سرفه ب کجا مراجعه کنم
مدیر پایگاه باسلام حتما به متخصص ریه مراجعه نمایید
فرنیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
0
من چهار روزه سرما خوردم،اولاش گلوم انقدر خرده شن توش بود ،ولی الان دو روزه سرفه های خشک و آزار دهنده امونم رو بریده از دیشب یه پنج دیقه هم نخوابیدم نمیذاره که بخوابم،لطفا بگید چیکار کنم تسکین پیدا کنم ،از دکتر رفتن هم فراری ام ...
مدیر پایگاه باسلام
توصیه اکید ما اینستکه به پزشک مراجعه نمایید
اما استراحت و استفاده ازآب نمک مداوم وقرقره آب نمک مفید است ضمن اینکه خوردن شلغم و آب لیموشیرین وپرتقال تازه هم مفید است
مصرف سوپ ساده هم اثربخش است
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
0
سلام میشه ی متخصص ریه عالی بهم معرفی کنید ممنون میشم
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید درصورت تمایل به کلینیک دکتر بنی اقبال در بیمارستان آتیه مراجعه نمایید
ضمن اینکه بیمارستان مسیح داشنوری نیزازامکانات بسیارخوبی برخورداراست
kiana
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
0
سلام من 29سالمه چندسالی هست تنگی نفسی دارم وهیچکدوم ازدکترانفهمیدن چیه مریضیم الان چندماهیه سرفه هم همراه باتنگی نفس دارم گاهی خشک وگاهی باخلط سفیدوجدیدن بین دنده هامم موقع سرفه دردمیگیره وباسرفه تنگی نفسم بهترمیشه بایدباگلوصاف کنم یاسرفه تابتونم نفس بکشم داروالرژی واسپره و... دادن اماحالم بدترشد وگفتن اسم اینانیست شدم موش ازمایشگاه وچندچندماهیه درگیردکترام اگه شمامیدونین چمه راهنماییم کنین تهران دکترخوب اگه میشناسین شماره یاادرس بدین لطفا ممنون
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
0
سلام،من از سال گذشته که مادرم به مدت 1 ماه در بیمارستان قلب بستری بود و منم همراهش بودم دچار سرفه های خشک شدم که احساس میکنم محیط بیمارستان و هر گونه مواد معطر اونو تشدید میکرد،پارسال بهمن ماه دچار این مشکل شدم،به مدت 1ماه درگیر بودم که با مصرف قرص سیتریزین خوب شدم،،امسالم با شروع فصل پاییز سرفه هام برگشته،البته دچار تنگی نفسم میشم و شبها احساس میکنم مشکلم بیشتر میشه، میشه راهنماییم کنید؟؟
سن:27 سال
قد:1.70
وزن:70
جنسیت:زن
مدیر پایگاه باسلام
شما دچار نوعی آلرژی فصلی هستید با این حال باید پس ازمعاینه توسط متخصص ریه واطمینان ازتشخیص بیماری به شما داروتجویزشود
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
0
0
کارتون عالیه
Melika
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
0
0
سلام من ۱۶سالمه و سرما خوردم بعد سرما خوردگی ۳ روز هست که سرفه های خشک میکنم و انقدر سرفه هام بده که سر درد و گوش درد میگیرم میشه راهنماییم کنید باید چ کار کنم
مدیر پایگاه باسلام
حتما به پزشک مراجعه نمایید تا پس ازمعاینه دقیق داروهای مناسب تجویزگردد.اما خوردن شلغم وسوپ ساده و آب پرتقال ولیموشیرین مفید است
ضمنا استراحت هم بسیاراثرگذاراست.اما حتما به پزشک مراجعه کنید
میترا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
0
0
باسلام.پسری 13ساله دارم که حدود سه هفته ای است که سرفه های خشک دارددراین سه هفته سه بارهم به پزشک متخصص مراجعه کردیم عکس قفسه سینه هم مشکلی نداشت فقط سرفه های الرژیکی.ولی با دار های پردنیزولون وقرص دکسترومتروفان وتلفستومونته لوکاس واسپری تنفسی
مدیر پایگاه باسلام
اگر به متخصص ریه مراجعه کرده اید و داروهای لازم تجویزشده است پس باید داروها مصرف شود تا نتیجه مشاهده شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
با سلام من یک هفته است که مصرف سیگار رو ترک کردم ولی بعد ترک به شدت دچار سرفه خشک شدم ممیشه راهنماییم کنین
مدیر پایگاه باسلام
ترک سیگاربا مشکلاتی درابتدا مواجه است که توصیه می کنیم به مراکزترک سیگار معتبرمراجعه نمایید تا راهنمایی ومشاوره لازم صورت گیرد
لیندا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
0
0
سلام من یه دختر 15 سا له ام .تقریبا یه هفته هست که خیلی سرفه میکنم.خواستم دلیاشو بدونم .توی هر سایتی رفتم جواب خوبی دست گیرم نشد
مدیر پایگاه باسلام
اگرسرمانخورده یا مبتلا به آنفلوانزانیستید  وآلرژی فصلی ندارید حتما باید به متخصص ریه مراجعه نمایید
یک رهگذر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
0
0
سلام بنده یک مقدار که ناراحت بشم یا عصبی درون سینه ام یک تنگی سخت و یک توده احساس میکنم بعدش شروع به سرفه کردن میکنم و چند وقتیه که سرفه همیشه وجود داره البته سرفه خشک به همراه خلط اوایل با سرفه کم بود بدون خلط و بعدش احساس راحتی میکردم ولی الان سرفه هام زیاد شده و نمیدونم از چی هست البته رفلاکس معده و سوزش معده دارم که با دارو بهتر شدم کلافه کرده این بیماری بنده رو موندم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید البته ناگفته نمونه سرشار از استرس و اظطراب هم هستم
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست به روانپزشک مراجعه نمایید
مهتاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
0
سلام .خسته نباشید مادرم چندروزه سرفه خشک می کنه خیلی اذیت میشه شبااصلا خواب نداره .بیماری آسم داره ولی خیلی کم ازکمک نفس استفاده می کنه .بیماری قلبی هم داره اعضلاتش هم خیلی دردمی کنه اگه میشه راهنمای کنید ممنون میشم .
مدیر پایگاه باسلام
ایشان حتما باید به متخصص ریه مراجعه نمایند تا معاینه وبررسی کامل شوند
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
سلام وخسته نباشید.
ممنون که وقت میزارید و جواب میدیم.
شوهر من 32سالشه، 8ماه پیش کمی معده درد داشت و تا 2ماه رانیتیدین مصرف میکرد، 6ماه پیش که آلودگی هوا و گرد وخاک شدیدی شد. ایشون متاسفانه بیرون از خونه بودن و کلی خاک توی گلوش رفته بود و یک حشره ای توی چشمش رفت که تولید لارو کرد و چند بار چشمش رو شستشو دادن تا رفع شد، اما یک هفته بعد از اون ماجرا سرفه هاش شروع شد والان 5ماهه ادامه داره. پیش چندتا فوق تخصص ریه رفتیم، اولی گفت آسم هست، و چند تا اسپری داد خوب نشد، دومی گفت اسید معده ش بالا زده و قرص امپرازول و دو نوع اسپری داد، باز هم اثر نداشت، عکس ریه هاش و گرفتیم سالم بود، سینوزیت هم نداره و سابقه ی آسم هم ندارن. دکتر دوم یه مدل قرص استنشاقی داد که تا یه مدت بهتر شد، ولی الان یک هفته است سرفه هاش خیلی زیاد شده و دایما گلوش خلط داره و تف میکنه. تا حدی که حالت تهوع و سردرد میگیره.
تورو خدا کمکمون کنید. الان دو روزه حتی سر کار هم نمیتونه بره.
در ضمن بخور،انواع دمنوش ها و... هم امتحان کردیم و فایده نداشت.
الان چکار کنیم؟ خیلی ناراحتم
مدیر پایگاه باسلام
اگرتهران تشریف دارید توصیه می کنیم به دکتربنی اقبال دربیمارستان آتیه مراجعه کنید 
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
0
0
سلام چند روزی هست که سرفه ی خشک مکنم
مخصوصا این صرفه ها موقع خواب زیاد میشه ومنج به بیداری من میشه ممنونم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
0
سلام من 27سالمه مدت 15روز است دچار تنگی نفس شدم وبو هم میشنوم زیاد صرفه میکنم وقفسه سینم وپشت شونم درد خیلی زیادی میگیره آیا میتونه مشکلم چی باشه
مدیر پایگاه باسلام
شما باید برای تست ریه به متخصص ریه مراجعه کنید
میکایل جویا
|
Afghanistan
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
0
سلام عرض ادب دوکتران عزیز ببخشید من میکایل هستم از گهردشت کرج. مشکل ریزیشی مو برام پیدا شده چند وقت پیش این مشکل را نداشتم این یه ماهه که موهام داره ریزشش زیاد شده میره به نظر شما به پزشک مراجعه کنم یا اینکه کدام کار دیگه انجام بدم ؟؟؟؟
مدیر پایگاه باسلام توصیه ما مراجعه به متخصص پوست ومو می باشد تا ضمن کشف علت ازریزش بعدی جلوگیری شود ودرمان سریع ومناسب هم ارایه شود
جواد
|
United States
|
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
0
0
سلام برادرم حدود سالشه و شبها دو سه بار سرفه خشک ميکنه و روز اصلا سرفه نميکنه دکتر هم بردم شربت کوتيفن دکسترومتوفان و گايافنزين و ازيترومايسين نسخه کرده کمي بهتر شده ولي هنوز کمي سرفه ميکنه هنوز سه روز هست شربت مصرف ميکنه بايد تا کي شربت بدم خوب بشه علت سرفه چيست؟
مدیر پایگاه باسلام ایشان فعلا داروهایشان را مصرف کنند اگربهبود کامل حاصل نشد به متخصص ریه مراجعه نمایند
مجتبي
|
United States
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
0
0
مادرم 4سال هست چشمايش خيلي ضعيفه يک چشم اصلا نميبينه و چشم ديگرش کمي مبينه در حد نيم متر اون هم واضع نميبينه و تاريک ميبينه مادرم اصلا قند و فشار و چربي خون نداشت قبلا از اينک چشمانش اين طور بشود پشت سرش و گردنش درد ميکرد و چشمانش سياهي ميرفت دکتر هم بردمش خوب نشد تا اينک يه دفعه پيشانيش درد گرفت و سرش ب پشت برگشت و چشمانش منحرف شد و ضعيف شد دکتر هاي مختلف مغز و اعصاب و چشم برديمش فقط قرص استازولاميد واسش نسخه کردند و گفتن که مادرت فشار مغز داشتن و هنوز اون قرص رو مادرم مصرف ميکند هنوز چشمانش بهبود نيافته به نظر شما بايد چه کار کنم تو رو خدا راهنمايي کنيد ممنون.
زهرامحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
0
0
سلام من ازبچگی سرفه های خفیف وخشک دارم گاهی همراه خلط.شب هاکه اصلا ازسرفه ی زیادنمی تونم بخوابم.شمامیتونیدکمکم کنید واقعاگاهی اونقدرسرفه میکنم شکمم دردمیکنه پشت کمرم وسط کتف هادردبدی دارم خواهش میکنم راهنماییم کنید
مدیر پایگاه باسلام
شما باید برای معاینه وبررسی دقیق به متخصص ریه مراجعه نماییدچراکه ممکن است بیماری تان مزمن شده باشد وخیلی سریع باید درمان شوید
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
0
با سلام و خسته نباشید من اصفهان خدمت میکردم الان چهار ماهی که خدمتم تموم شده وبرگشتم قروین ازاون موقع سرفه های خشکم شروع شده وبعضی شبا سنگینی سینه وخس خس سینه ام دارم متخصصم رفتم ک اسپری داد یکماه مصرف کردم خوب شدم بعد چند روز دوباره شروع شد خواهش میکنم درمان قطعی یا کمک به کمتر شدنشو راهنماییم کنید راستی تو سرمای هوا هم لوزه هام بزرگ میشه وحالت تهوع بهم دست میده
محمدجواد عظیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
0
سلام
پسر 4 ساله ای دارم که حدود 3 ماهه که سرفه های خشک،خس خس سینه هنگام تنفس و خلط هنگام بیدار شدن از خواب دارد.تا حالا 4 بار دکتر بردم ولی خوب نشده از ریه اش عکس گرفتیم که گفتن یکم عفونت داره که سالبوتامول داد ولی تاثیری نداشت.
دیگه کلافه شدم لطفا راهنماییم کنید
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
0
0
من عمل توده پانکراس طحال وبخشی ازکبدداشتم یه ماه نیس ازعمل اومدم اما سرفه های خشک خیلی اذیتم میکنه چیکارکنن؟
مدیر پایگاه باسلام
شما باید به جراح تان مراجعه نمایید تا علت بررسی و درمان لازم ارایه شود
نینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
0
0
سلام خسته نباشید من 13 سالمه سرفه ی خشک دارم اول خونوادم سرماخوردگی گرفتن بعد از خوب شدنشون سرفه خشک گرفتن اما من مریض نشدم بعد از یک هفته منم سرفه خشک گرفتم هیچ یک از اطرافیانم هم سرفه خشک بعداز یک هفته نداشتن اما من سرفه خشک رو مدت یک هفته و نیمه که دارم یا شایدم بیشتر داخل دهانم هم غدد لنفاوی دارم سمت چپ لطفا کمکم کنید اطرافیان میگن هیچی نیس دارم نگران میشم چون تو مقاله ها دیدم بیش تر از دو هفته باعث یک بیماری دیگه یا منجر به سرطان دهان میشه کمکم کنید توروخدا جواب بدین . و سابقه اسم تیروئید هم تو خونوادمون هست اما من هنوز مبتلا نشدم
مدیر پایگاه باسلام
شما نگران نباشید اما بهتراست به متخصص ریه مراجعه نمایید تا مشکل تان بررسی شود
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
0
0
سلام دکترجان چندساله تنگی نفس دارم ورم معده دارم دکترقلب و ریه رفتم سی تی اسکن رادیولوژی و عکس از ریه ها گرفتم گفتندسالمه یه روز خوبم وچندروز بعدش تنگی نفس دارم اگه میشه منو راهنمایی کنید ممنونم ازشماها که به فکر ما هستید.از کاشان هستم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
0
0
من 43 سالمه، بعد سرماخوردگيم هنوز سرفه هام ادامه داره، امونمو بريده متخصص داخلي رفتم کپسول "آزيترودرو"و قرص" برم هگزين "رو مصرف کردم ولي هنوز سرفه هام هست ممنون ميشم راهنماييم کنين چکار کنم با اين سرفه هام؟؟
مدیر پایگاه باسلام
شما فعلا داروهایتان رامصرف کنید
اما بهتراست داخل خانه یا  محل کارتان دستگاه بخورهم بگذارید
مصرف شلغم و آب میوه های طبیعی دارای ویتامین ث هم بسیارمفید است
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
0
0
سلام من الان هشت ساله سرفه خشک دارم هرجور دکتر رفتم انتی بیوتیک مصرف کردم اما خوب نشدم الان دکترها دیگه میگن حساسیته اگه میشه راهنماییم کنین ممنون چیکار کنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
0
0
باسلام
دخترم ۱۵سالشه هرسال اوایل زمستون سرفه های خشک داره سرفه هاش خیلی شدیدن به طوری که حالش بد میشه نفس میگیره دکتربهش داروهای حساسیت داده اما فایده ای نداشته لطفا راهنماییم کنید ممنون
مدیر پایگاه باسلام
ایشان باید تحت نظر متخصص ریه باشند
ضمن اینکه استفاده ازدستگاه بخور درخانه وپرهیزازحضور درهوای آلوده واستفاده ازشیروعسل ونیزمناسب است
اما درمجموع باید پزشک دراین باره نظرقطعی ودرمان لازم ارایه دهد

ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
0
0
سلام پسر من پنج ساله هم آسم داره هم گروپ سرفه های خیلی خشک دارهکه هر شب مجبوریم بخور کنیم ولی خوب نمشه لطفا بگید چطوری درمان کنیم تحت نظر پزشک هم هست ولی خوب نمیشه
سالومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
0
0
سلام
٥ سال هست كه تو فصل پاييز و زمستان به مدت دو ماه سرفه خشك ميكنم
امسال نزديك به ٣ ماه كه اين وضعيت را دارم و از شدت سرفه تهوع ميگيرم
شبا خيلي سرفه نميكنم و ميشه گفت كمتر
ولي روزا خيلي
تنگي نفس ميگيرم و سينه درد و سر درد هاي شديد كه ناشي از سرفه هاست
متخصص ريه رفتم گفت مشكلي نيست
متخصص الرژي رفتم گفت اسم خفيفه
و دكتراي ديگه كه تشخيص هاي متفاوت دادن از جمله سينوزيت
داروي هيچ كدوم تاثيري نداشته و من از اين وضعيت خسته و كلافم
لطفا منو راهنمايي كنيد
سالومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
0
0
سلام
٥ سال هست كه تو فصل پاييز و زمستان به مدت دو ماه سرفه خشك ميكنم
امسال نزديك به ٣ ماه كه اين وضعيت را دارم و از شدت سرفه تهوع ميگيرم
شبا خيلي سرفه نميكنم و ميشه گفت كمتر
ولي روزا خيلي
تنگي نفس ميگيرم و سينه درد و سر درد هاي شديد كه ناشي از سرفه هاست
متخصص ريه رفتم گفت مشكلي نيست
متخصص الرژي رفتم گفت اسم خفيفه
و دكتراي ديگه كه تشخيص هاي متفاوت دادن از جمله سينوزيت
داروي هيچ كدوم تاثيري نداشته و من از اين وضعيت خسته و كلافم
لطفا منو راهنمايي كنيد
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
من چندروزپیش دستشویی راباجوهرنمک و وایتکس شستم همون لحظه گازش واردنفسم شدوشروع به سرفه های شدیدکردم تا1ساعت بعدازگذشت1روزسرفه هام دوباره شروع شدوبیشترهم شبهاتاصبح سرفه میکم حالاچکارکنم الان یه هفته شدازاون جریان؟
مدیر پایگاه باسلام
حتما به متخصص ریه مراجعه نمایید
اکرمی
|
Germany
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
0
سلام من دیابت نوع دو دارم و شصت سالم هست مدتی هست که قرص متوفورمین رو مصرف میکنم دچار سرفه خشک شدم علت ایا از عوارض این قرص هست ؟ البته من انسولین نیز مصرف میکنم باتشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما وضعیت سلامت ر یه هایتان راهم بررسی نمایید
مرضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
0
سلام‌.من چند سالیه مشکل معده دارم و رفلاکس معده م زیاده ولی دارو مصرف نمیکنم چون باهاش کنار اومدم ولی از امسال از شهریور بعد از یک سینوزیت خیلی چرکی و زدن ۷پینی سیلین ب همراه سفکسیم خوب شدم ولی سرفه هام همچنان ادامه داره و دکتر گیاهی بهم گفت از معدته چون معده ت سرد شده و زنجبیل رو توصیه کرد من زنجبیل ک میخوردم خیلی خوب بودم و سرفه هام قطع میشو .ولی مدتی بعد دیگه اونم جواب نداد و دکترمتخصص داخلی رفتم که گفت زنجبیل نخور ک کبدت چرب شده.زنجبیل رو ترک کردم و کتوتیفن میخوردم ک هیچ تاثیری نداشت و معمولا بعد غذا و شرایط استزس زا سرفه م بیشتر میشه و سرفه هام گاهی کمی خلط هم داره و مدتی بعد از سرفه گلوم دارای خلط هست ک مدام باید صدامو صاف کنم
میخواستم ببینم مشکل از معده مه یا چیز دیگه ای؟ممنون میشم زودتر پاسخ بدید
مدیر پایگاه باسلام
به نظرمی رسد شما مشکل گوارشی هم دارید اما بهتراست ابتدا به متخصص ریه مراجعه نمایید تا درصورت نیاز وتشخیص ایشان به متخصص گوارش مراجعه نمایید
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
من سابقه کشیدن قلیون رو دارم ولی یه ساله ترک کردم ولی اخر هفته یه نصف پاکت سیگار میکشم،الان یه هفتس تک سرفه های خشک دارم،اویل تا حد اوق زدن میرسیدم ولی الان فقط سرفه خشک هست اونم دو سه تا ،میخواستم ببینم ایا به سیگار ربط داره یا اصن چ اتفاقی داره میوفته،ممنون میشم جواب بدید
مدیر پایگاه باسلام
به طورقطع سیگاردراین باره نقش دارد اما بهتراست برای بررسی وضعیت ریه تان به متخصص ریه مراجعه نمایید
نسیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
0
0
سلام من سرما خورده بودم والان مدت یکماه هست که سرفه های خشک میکنم دکتر هم رفتم میگه الرژیه اما دارو و اسپره مصرف میکنم باز خوب نشدم ..لطفا راهنمایی کنید ؟؟؟
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
0
0
من سابقه کشیدن قلیون رو دارم ولی یه ساله ترک کردم ولی اخر هفته یه نصف پاکت سیگار میکشم،الان یه هفتس تک سرفه های خشک دارم،اویل تا حد اوق زدن میرسیدم ولی الان فقط سرفه خشک هست اونم دو سه تا ،میخواستم ببینم ایا به سیگار ربط داره یا اصن چ اتفاقی داره میوفته،ممنون میشم جواب بدید
مدیر پایگاه باسلام
شما باید به متخصص ریه مراجعه نمایید تا پس ازمعاینه وتست ریه نظربدهد
زینب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
0
0
برونشیت مزمن چطور درمان میشود
کسی که احساس گرد و غبار در گلو را میکند و در صبح هنگام خوردن نوشیدنی وهر خوردنی دیگر شروع به سرفه های شدید میکند علتش چیست آزمایش داده شد و پزشک تشخیص برونشیت داد
مدیر پایگاه باسلام
وقتی پزشک تشخیص داده می بایست با توجه به شرایط شما دارو هم تجویزکرده باشد
اگر این اتفاق نیافتاده حتما به متخصص ریه مراجعه نمایید
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
0
0
سلام پدر من بعضی مواقع در شب ها زیاد سرفه میکند دلیلش چیه؟؟؟ لطفا بگین
مدیر پایگاه باسلام
این قبیل بیماری ها نیازمند معاینه وبررسی ازسوی متخصص ریه است .
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
0
سلام ببخشید من این چند ماهه سرفه میزنم دانه دانه مثلا وقتی از روی پله زیاد میرم یا وقت خواب حتما روزی چند دانه سرفه های خشک رو میزنم میشه دلیلش رو بدنم بیست سالمه
مدیر پایگاه باسلام
شما درکدام شهرزندگی می کنید؟
آیا سابقه قبلی یا خانوادگی آلرژی دارید؟
محمد صادق دلفانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
0
0
با سلام . دخترم 7.5 سال سن داره الان حدود سه سال میشه که هروقت علامت سرماخوردگی رو داره سرفه های خشک و مکرر اوه تا چند روز در طول شب و روز ادامه داره که حسابی کلافه و خسته میشیم داروهای گیاهی مشل دم کرده آویشن - آب و دانه به - شربتهای گیاهی موجود در بازار رو هم امتحان کردیم تاثیرچندانی نداشته . نظر شما در این مورد چیست ؟
مدیر پایگاه باسلام
ایشان باید تحت نظرمتخصص کودکان باشند تا ریشه بیماری شناسایی شود
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
0
0
خس خس عاملش چیست
مدیر پایگاه باسلام
احتمال بیماری ریوی وجود دارد که باید ازسوی متخصص بررسی شود
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
0
0
سلام ببخشید من 32سال دارم والان 47روزهسرفه های خشک بدی میکنم چندباررفتم دکتر اول گفتندسرماخوردگیه کلی پن سیلین زدم خوب نشدم دوباره رفتم دارودادخوب نشدم دوباره رفتم گفتندالرژیه دارودادخوب نشدم کلی اسپری ودارو دادعکس سینه ام گرفت امانتوانست تشخیص بده .چی کارکنم ؟چه دارویبخورم دیگه پیش چه دکتری برم ؟سرفه های زیادتنگی نفس وحالت تهوع واستفراغ وخفگی دارم؟
مدیر پایگاه باسلام
ضمن آرزوی سلامتی برای شما توصیه ما اینستکه حتما تحت نظر متخصص ریه باشید
mahdimansourzare
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید من به مدت سه روز است که سرفه های خشک دارم وهمراه باان خلت و گلو درد هم دارم مشکل چیه وچگونه میتوان این مشکل را حل کرد ایا داروی خاصی داره ممنون ازتون
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
0
0
سلام اگه میشه به دادمون برسید من یک ماهی هست سرفه های قطاری میکنم به خواهر دوماهم هم انتقال دادم بیشتر اوقات اسحال می کنم و یه بار هم بالا آوردم من توی کرج هستم باید چیکار کنم؟
مدیر پایگاه باسلام حتما برای تست ریه و بررسی های لازم به متخصص ریه مراجعه نمایید
کامیار تموزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0
0
سلام من سی ساله هستم امسال دومین بار هست که دقیقا قبل از عید بدون هیچ مقدمه ای شروع میکنم به سرفه های خشک و دارای سوزش اونقدر شدید که از هوش میرم. پارسال رفتم بیمارستان مسیح دانشوری پیش متخصص بعد از آزمایشاتی مثل اسپیرومتری و عکس ام ار ای گفتن که باید بینی ام رو عمل کنم.
من هم عمل کردم و خوب بودم تا الآن دوباره همون سرفه ها اومده سراغم و نمیزاره شبا بخوابم تو روز بهترم ولی شبها داغون میشمدر ضمن به دستور پزشک سیمبیکورت ۳۲۰ فکسوفنادین مونته لوکاست تیوفلین جی رو مصرف میکنم ولی خوب نمیشم
چیکار کنم؟
توروخدا نگین برم پیش دکتر دوباره از بس دارو خوردم معده ام نابود شده دیگه از فوق تخصص ریه تو بیما ستان مسیح بهتر کجا هست
ممنون میشم راهنماییم کنید
مدیر پایگاه باسلام
دوست گرامی مشکل شما چیزی نیست که ما با تغییردارو بخواهیم درمان اش کنیم
بلکه موضوع اصلی تشخیص علت بیماری شماست
پس شما باید هم به متخصص گوش و حلق و بینی تان مراجعه نمایید تا معاینات لازم را انجام دهند ونکته دیگراینکه متخصص ریه هم باید درباره شما کار تشخیصی انجام دهد تا ریشه بیماری  شناسایی ودرمان شود.
به نظرشما می توان بدون معاینات وبررسی های لازم دراین باره به شما راهکار درمانی ارایه کرد؟
alireza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
0
سلام خسته نباشید من حدود دو ماه پیش سرما خوردم دکتر رفتم و چندتا دارو داد خوب شدم باز بعد جتد رو سرما خوردم و رفتم دکتر باز خوب شدم ولی بازم خیلیزود سرما خوردم دکتر نرفتم دیگه مدت طولانی علامت سرما خوری داشتم الان چند وقته سرفه های خشک میکنم مخصوصا صبح ها ک سه بار باعث بالا اوردن شده در طول روزهم سرفه میکنم ولی با شدت کم تر سیگار هم میکشم میشه راهنماییم کنید
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید برای معاینه به متخصص داخلی یا ریه مراجعه کنید
چراکه به نظرمی رسد بیماری شما مزمن است وباید حتما درمان شود ضمن اینکه شما باید بدانید سرماخوردگی درمان نشده می تواند عوارض جدی بدنبال داشته باشد
said
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
0
0
سلام درود ببخشید من دوهفته ای هست سرفه میکنم دکتر ریه رفتم فرستادن عگس از ریم گفتن مشگلی نیست فقط ریت حساسیت پیداکرده دارو نوشتن میخورم ولی یه درصدم فرق نکردم موقه نفس گشیدن از گلو صدای گورت میشنوم میترسم راهنماییم کنید ممنون میشم
آتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
0
0
سلام وقتتون بخیر
من یک هفته پیش اشتباها پودر سوسک کش که در آب حل شده بود خوردم دو س ساعت بعد متوجه شدم ک بعد رفتیم اورژانس و گفت مشکلی نیست اما از همون شب سرفه های خشک و شدیدی ب سراغم اومد حس میکنم داره بیشتر میشه. ميخواستم بدونم این سرفه ها میتونه با سم سوسک کش مرتبط باشه
مدیر پایگاه باسلام
به نطرمی رسد ماده شیمیایی مصرف شده اثراتش را درشما گذاشته است پس بهتراست هرچه زودتر به متخصص ریه مراجعه نمایید
آتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
0
0
سلام وقتتون بخیر
من یک هفته پیش اشتباها پودر سوسک کش که در آب حل شده بود خوردم دو س ساعت بعد متوجه شدم ک بعد رفتیم اورژانس و گفت مشکلی نیست اما از همون شب سرفه های خشک و شدیدی ب سراغم اومد حس میکنم داره بیشتر میشه. ميخواستم بدونم این سرفه ها میتونه با سم سوسک کش مرتبط باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
0
0
سلام ۲۴ سالم دوهفته سرفه خشک میکنم شب که میخوام بخوام تنگی نفس دارم دکتر خوب مشهد معرفی کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
0
0
سلام من 20چندین ماهه سرفه های پی درپی وبعضی وقتا با کمی خلط همراهه و گاهی نفس ک میکشم صدا های از سینم حس میکنم مادربزرگم قبلا اسم داشته.دو یاسه ساله پیش هم همینطور بودم دکتر شربت نئوفیلین جی تجویز کرد مصرف کردم خوب شدم اما الان چند ماهه دوباره شروع شده سرفه هام بنظرشما اسمه؟؟
مدیر پایگاه باسلام
شما باید تست ریه بدهید وتحت نظر متخصص ریه باشید تابیماری تان شناسایی و درمان شود
جعفرمحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
0
0
سلام خسته نباشید.دخترم چندساله سرفه های خشک داره وقتی که باکوچکترین سرماخوردگی شروع ب سرفه خشک میکنه چندین دکترهم بردم ولی بهترنشده بیزحمت راهنمایی کنیدممنون
مدیر پایگاه باسلام
شما ساکن کدام شهرهستید؟
دخترتان چند ساله است؟
آیا درخانواده سابقه بیماری آسم بوده است؟
عابد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
0
0
نزدیک یک ماه است که سرفه خشک دارم خصوصا شبها هنگام خواب سرماخوردگی وسل هم ندارم به دکترمراجعه کرده ام
عزیزعلیزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
0
0
سلام من 21سالمه6 ماهه.سرففه خشک وتنگ نفس دارم.تهران هستم کدوم دکتربروم وکجابروم لطفآ بگین ممنونم
همراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
0
0
با سلام وخسته باشید من سی وهفت ساله مه حدود سه چهار ساله سرفه های خشک ازار دهنده ای دارم مثلا در روز شش یا هفت بار دچار این سرفه ها میشم ولی در موقع خواب اصلا سرفه ندارم ولی صبحها که از خواب بیدارمیشم میرم بیرون سرفه هام شروع میشه سیگاری م نیستمبعضی وقتها هم خارش بینی وچشم دارم گاه گاهی هم ابریزش چشمی
محدثه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
0
0
سلام من حدود یک هفته هست که سرفه میکنم البته وقتی که یه کوچولو بلند حرف میزنم سرفه ام میگیره لطفا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
اگر تاکنون بهبود نیافته اید باید برای بررسی به متخصص ریه مراجعه نمایید چراکه بدون معاینه وتست نمی توان به شما نظردارد باسپاس
فرشاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
0
0
درود.سرماخوردم.عوارضش مثل بدن درد و لرز و غیره تقریبا از بین رفته...بصورت خودسرانه! دارم ازیترومایسین500 مصرف میکنم فعلا هر 24 ساعت یک کپسول منتهی مشکل فعلیم اینه بمحض اینکه می خوابم سرفه های خشک و آزار دهنده ام شروع میشه که کلا عطای خواب رو به لقایش میبخشم.....درحالت بیداری یایرفه ام کمه یا ندارم.............علت این پیشامد آزار دهنده چی میتونه باشه؟
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
0
0
با سلام
حدود ۶ ماه هس که با کوچکترین سرماخوردگی یا بادی که به پیشونیم میخوره .حداقل ۲ ماه سرفه میکنم .و موقع سرفه انگار مغزم تو سرم تکون میخوره و نفس کشیدنم سخت میشه .تقریبا نیمه خشک هست .یماه انتی بیوتیک خوردم تغییر نکرد .پزشک برام دیفن هیدرامین و لوراتادین تجویز کرده .بهبودی نداشت .لطفا راهنمایی کنید .سپاس
حسنی پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
0
0
سلام بنده 50سال سن دارم هرموقع که دچار مشکل سرما خوردگی میشوم و بعد از مراجعه به پزشک و استفاده از پلی سلین مشکل سرما خوردگی رفع شده ولی سرفه خشک امانم را میبرد و چندین ماه طول میکشدمجددا به پزشک مراجعه و امپول ضد حساسیت تجویز میکنند ولی مجددا سرفه ها شروع می شود مخصوصا در محیط های گرم وخشک و یا فضای بسته شدت مییابد که شاید برای دیگران نیز آذزار دهنده است راهنمایی فرمایید تا این مشکل خلاصی یابم ضمنا در شهرستان ساکن هستم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
0
0
باسلام
من ۳۸ ساله هستم حدود ۳ هفته پیش دچار سرفه های نسبتا خشک با خلط دنباله دار شدم داروهای دگزامتازون و شربت گایول و شربتهای گیاهی و بخور هیچ تاثیری در قطع کردن سرفه نداشتن سرفه ها در طول روز کمتر بود اما در زمان خواب در حدود ساعتهای ۳ و ۴ شب به صورت قطاری شروع می شد و گاهی باعث خفگی خفیف میشد الان که ۳ هفته گذشته سرفه ها در شبانه روز یکبار وجود دارد و همیشه پشت حلقم احساس وجود خلط دارم ودر زمانی که سرفه اتفاق میفته حالت خفگی خفیف به وجود می آید و جدید دختر ۴ ساله ام دقیقا همین علایم را دارد و علایم سرماخوردگی ندارد باتشکر
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
0
0
سلام
38 سال دارم نزدیک به 10 ساله از سرفه های شدیدو خشک وپس از ان درد سینه خصوصا در صبح رنج میبرم از پزشک عمومی گرفته تامتخصص ریه وانجام همه ازمایشات هنوز نتیجه نگرفتم لطفا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
این موضوع نیازمند بررسی های دقیق ازسوی متخصص ریه باتجربه است ونباید بدون درمان بماند
صلاح فاتحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
0
0
سلام من پسری 6ساله دارم که از اول پاییز تا اخر زمستان دو هفته یک بار مریض میشه بعضی وقتها سرفهای خلط دار وبعضی وقتها سرفهای خشک مکنه اکثر سرفهاش موقع خواب سراغش میاد لطفا راهنمای کنید
مدیر پایگاه باسلام
با توجه به اینکه نمی دانیم شما درچه منطقه ای زندگی می کنید وشرایط مربوطه را نمی شناسیم توصیه می کنیم به متخصص ریه مراجعه نمایید
sajad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
0
سلام.خسته نباشین.لطفا اگر میشه سریع جوابمو بدین.بنده کنکوریم.زمانم خیلی واسم مهمه الان 9 روزه گلو درد با سرفه همراه با تب گرفتم.دکتر رفتم پنی سیلین زدم.به مدت یه روز تبم رفت اما سرفه بود.دوباره رفتم دکتر دوتا سرم با سفتریاکسون زدم اونم برا یه شب خوب بود دوباره تب میگیرم سرفه میکنم بعضی وقتا چرکی بعضی وقتا صاف.قرص مسکن اصلا واسه تبم جواب نمیده.بروفن هم خوردم پایین نیاوردش.شما نظرتون چیه سرماخوردگی سادس یا دوباره باید برم پزشک.خیلی انتی بیوتیک خوردم تو این 9 روز.دارم وقتمو از دست میدم نمیدونم چکار کنم.راستی اوایل بدن درد هم بود.باسوزن پنی سیلین رفت
شیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
0
0
باسلام مادرم ناراحتی قلبی و فشار خون بالا داره از وقتی درمانو شروع کرده سرفه خشک داره ویه مدت خوب میشه بعد دوباره سرفه شروع میشه و الان دوهفتس تو خواب هم سرفه داره و میگه انگار یه چیزی ته گلومو گرفته
مدیر پایگاه باسلام
بهتره به متخصص ریه مراجعه کنند تا معاینه وتست ریه بعمل آید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
0
سلام خسته نباشید لطفا اگر میشه بگویید فرزندم دو نیم سالشه و الان حدود یکی دو ماهه که بعد از سرما خوردگی که گرفته بود سرفه می کنه بیشتر موقعی که می دود
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست ازسوی متخصص گوش و حلق وبینی ویزیت شوند
صالحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
0
0
سلام
من خانمی 46 ساله هستم چند ماهه که سرفه های خشک من قطع نمیشه تست الرژی دادم به گردو غبار حساسیت نشان داده و از نظر پزشک داخلی مربوط به رفلکس معده می باشد!
تست اچ پیلوری دادم آلودگی بالا بوده هنوز هیچ دارویی در بهبود من تاثیر نداشته
در سفر یک هفته ای به خارج از کشور سرفه هایم قطع شد و وقتی دوباره برگشتم شروع شد!
داروهای شیمیایی بی تاثیر بوده وکاملاً سر در گم شدم تعداد حمله ها هر روز بیشتر شده الان داروهایی برای اچ پیلوری مصرف می کنم لطفا راهنمایی فرمایید
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
0
0
سلام و خسته نباشید من سوالات پزشکی دارم کجا باید مطرح کنم
مدیر پایگاه باسلام
ازهمین طریق ارسال نمایید
Amin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
0
0
سلام و خسته نباشید- 25 سالمه دو هفته هستش ک سرفه خشک میکنم، قبلا اصلا اینجوری برام پیش نیومده،حسساسیت فصلی هم ک قبلا نداشتم،سیگار هم نکشیدم ک گمون بر خرابی ریم باشه- لطفا میشه راهنماییم کنین
مدیر پایگاه باسلام
شما باید به متخصص ریه مراحعه نمایید  چراکه نمی توان بدون معاینه وبررسی به شما نظر داد
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
0
0
سلام پسری ۳ساله دارم چند روزی در هنگام خواب خرخرمیکرد الان خورخورش پرخواب خوب شده ولی دچارسرفه های خشک ومداوم مخصوصاً شبها در هنگام خواب شده ضمناً دکتراطفال هم رفته ولی افاده نکرده لطفاً راهنماییم کنید.باتشکر
مدیر پایگاه باسلام
توصیه ما اینستکه فرزندتان ازسوی متخصص گوش و حلق و بینی معاینه شود تا وضعیت لوزه ها نیزبررسی شود
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
0
0
سلام ..چهار ساله که تک سرفه خشک میکنم..کرج زندگی میکنم...لطفا اگه میشه یه متخصص ریه عالی در کرج بهم معرفی کنین...ممنون از لطفتون
Sara
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
0
0
سلام 23 ساله هستم و دو سه ماه هست ک سرفه ی خشک و تنگی نفس دارم و بعد سرفه های طولانی یا در روز عادی خون دماغ هم میشم.خون دماغ شدن میتونه ربطی ب بیماری ریوی داشته باشه؟؟
مدیر پایگاه باسلام
بدون بررسی ومعاینات لازم نمی توان به شما نظرداد اما حتما به متخصص ریه یا متخصص گوش و حلق وبینی مراجع نمایید
unknown
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
0
0
باسلام.آیا خودارضایی میتونه دلیلی برسرفه خشک بشود؟
زهرا کاظمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
سلام.من چند روزی هست سردرد و پیشانی درد دارم.سردردم وقتی که سرفه های خشک میکنم چون گلوم میخاره شدید میشه.دکترم رفتم بهن قرص و شربت داد که هیچ اثری نداره.من توی زمستون سینوزیتم داشتم که با قرص خوردن خوب شد ولی الان اون قرص ها هم هیچ اثری نداره
مدیر پایگاه باسلام
شما به متخصص مغزواعصاب مراجعه کنید تا مشکل شناسایی شود
سبحان فصیحی ازغدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
0
0
سلام.من الان دو روزه که سرفه های خشکی دارم که باعث سوزش سینه میشه.بعد قورت دادن اب دهان هم سوزش سینه بیشتر میشه.خواهش میکنم راهنمایی کنید چکار کنم.
مدیر پایگاه باسلام
شما باید به متخصص ریه مراجعه نمایید تا علت بررسی ودرمان شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
سلام وخسته نباشید
در اثر سرماخوردگی دچار سرفه خلط دار شدم که به پزشک مراجعه کردم که دارو تجویز نمودند بهتر شدم.الان زمانی که سرم را بالا میگیرم یک حالت خارش در گلویم احساس میکنم و سرفه ام میگیرد خواستم بدانم علتش چیست و چه کار باید کرد.متشکرم از پاسخ تان
مدیر پایگاه باسلام
شما توصیه های پزشکی و داروهای ارایه شده را به طورکامل و طبق تجویز پزشک مصرف کنید
اگرمشکل برطرف نشد  به متخصص داخلی مراجعه نمایید تا موضوع بررسی شود
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
سلام اقای دکتر من چندساله سرفه خشک میکنم خیلی دکتر رفتم سی تی اسکن گرفتم تست ورزش دادم قلب وریه هام سالمن تنگی نفس همراه باسرفه خشک خیلی اذیتم میکنه ورم معده دارم چه کنم تورو خدا کمکم کنید که چکار کنم ممنونم ازشما.
رضاکیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
0
0
سلام من ی جوان 19 ساله هستم ک الان 6 ماهی هست سرفه های مداوم دارم سیگار هم میکشم راهنمایی میخوام
مدیر پایگاه باسلام
شما باید برای بررسی وضعیت ریه هایتان به متخصص ریه مراجعه نمایید تا تست لازم گرفته شود
مجید دباغ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
0
0
با سلام،۳۸سالمه،الآن مدت ۳سالی هست که سرفه گاه بصورت خشک یا خلط اندک دربعضی مواقع سراغم میاد ولی شب درحالت خواب سرفه ندارم،دکترریه هم رفتم و گفته مشکل ازسینوسها هست ولی سردرد یاعطسه ندارم ،خواهشهاباید متخصص گوش وحلق و بینی مراجعه کنم یامتخصص آسم وآلرژی،علایم تنگی نفس وخس خس سینه وکلا آسم رو هم ندارم،باتشکر
مدیر پایگاه باسلام
ابتدا به متخصص گوش وحلق و بینی مراجعه نمایید تا  وضعیت سینوس های شما بررسی شود
مجید دباغ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
0
0
با سلام،۳۸سالمه،الآن مدت ۳سالی هست که سرفه گاه بصورت خشک یا خلط اندک دربعضی مواقع سراغم میاد ولی شب درحالت خواب سرفه ندارم،دکترریه هم رفتم و گفته مشکل ازسینوسها هست ولی سردرد یاعطسه ندارم ،خواهشهاباید متخصص گوش وحلق و بینی مراجعه کنم یامتخصص آسم وآلرژی،علایم تنگی نفس وخس خس سینه وکلا آسم رو هم ندارم،باتشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما باید ازسوی متخصص گوش وحلق و بینی بررسی شوید

قدرت
|
Afghanistan
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
0
0
سلام. دو هفته است که سرفه خشک دارم و نمیدانم چه سبب شده که من سرفه کنم میشه که علت و عواقب این سرفهای خشک را بگوید
مدیر پایگاه باسلام
با توجه به اینکه شما درکشورافغانستان زندگی می کنید که آنجا به طورعمده گرم وخشک است
باید به متخصص ریه یا متخصص داخلی مراجعه نمایید تا تحت بررسی قراربگیرید.اما استفاده ازدستگاه بخور طبیعی و دوری ازآفتاب تند نیزموثراست
خانم حمادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
0
0
سلام وخسته نباشیدمیگویم..دخترهشت ساله دارم که همیشه درحال سرفه کردن هستش ..چه توخواب وچه توبیداری وچه درحال خوردن چیزی..میخواستم بدونم عواقب این بیماری چیست
مدیر پایگاه باسلام
بدون معاینه وتست ریه نمی توان دراین باره نظرداد اما حتما ایشان تحت معاینه متخصص ریه قرارگیرند
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
0
0
سلام من چند وقته این حالتی که میگم واسم شده سر صبح یا اخر شب یهو سرفه میگیره منو این سرفه با خلط و خس حس سینه همراه تا 1 ساعتم طول میکشه بعد خوب میشه پیش دکتر رفتم میگه حساسیت هست دارو داده بهتر شده اما بازم میگیره بعضی روزا همون جوری من تو حیات حیوان دارم مرغ با کبوتر اما اینا رو چند ساله دارم اینطوری نبودم دلیلش چیه من سابقه حساسیتم ندارم بازم میگم سرفه من وقتی میگیره که خلط تو گلوم میاد باعث سرفه میشه خیلی ازار دهنده هست نه تنگی نفس دارم و نه خارش نه ابریزش میشه راهنمایی کنید منو شاید 6 ماه اینطوری شدم دارویی چیزی نیست راحت شیم از دست این حلط وسرفه
ملیکا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
0
سلام خسته نباشید
میشه لطفا علائم سرطان ریه رو بگید
مریم میرزاعلیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
0
سلام من 17سالمه مدت طولانی است که سرفه خشک دارم 5ماه شده سرفه میکنم خشک درمانش چیه موقعه ایی که عصبی میشم سرفه بلند مدت میکنم گلویم خارش میکند
mohix
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
0
0
سلام خسته نباشید
من 15سالمه حدود یه ماهی میشه که سرفه های خشک میکنم و چند باری هم با خلط همراه بوده
مشکل چیه؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
شما اهل کدام شهرهستید؟
آیا سابقه بیماری ارثی یا خانوادگی تنفسی دارید؟
ali
|
United States
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
سلام با عرض خسته نباشید مادری دارم ۴۵ساله ،۳ماهه که سرفه های خشک بدون خلط داره و شبا وقتی میخوابه سرفه میکنه و گلوش موقع سرفه درد میکنه و قفسه ی سینه احساس خارش و درد میکنه. سال های قبل هم سرفه میکرده الان سه ماهه که ادامه داره.
اگه میشه راهنماییم کنید
از طریق ایمیل....
مدیر پایگاه باسلام
متاسفانه بدون معاینه و تست ریه نمی توان درباره بیماری ایشان وراهکاردرمانی نظرداد
عبدالرحیم حاج حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
0
0
باسلام پسر 33 ساله من سالهاست ضمن اینکه تحت نظر ودرمان سرشناسترین پزشگان فوق تخصص ریه قراردارد شبانه روز از تداوم سرفه خشک مداوم رنج می برد اطرافیان نیز دراثر سرفه های ایشان خسته شده اند همین مسئله خود باعث عصبانی مزاج شده ایشان شده بالتبع خود عصبانیت نیز باعث تشدید سرفه میگردد سوال من این است چگونه است که جامعه پزشگی نتوانسته سرفه ای را که نه منشا عفونی یا آلرژی یا سرطانی دارد علیرغم هزینه های سنگین هر نسخه 300 هزارتومان درطول سالهای متمادی درمان نماید ؟ تکلیف من با این جوان که دائم زجر می کشد وتکلیف این جوان چیست ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
0
0
سلام خستە نباشید. من یە مدت پیش سرماخوردگی گرفتم اما بعد خوب شدن; سرفە هام هنوز ادامە دارە البتە نە همیشە وقتی کە نوشیدنی سرد میخورم یا عرق میکنم سرفە ها شروع میشە و لطفا راهنمایی کنید چکار باید بکنم.ممنون
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
0
0
سلام من پسری ۲۶ساله هستم مدتی رفلکس معده داشتم الان خوب شدم ولی هروقت اب مینوشم سرفه میکنم همیشه..گلو درد دارم همیشه با یبوست شدید زیر نظر فوق متخصصم ولی نفهمیدم اخرش چمه لاغر هم شدید شدم ممنون راهنمایی کنید.
Negar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
0
0
سلام.من بعضی وقتها گلوم خشک میشه سرفه میکنم خشک طوری که باید آب بخورم تا خوب شم و وقتی هم سرما بخورم و گلوم عفونت کنه سرفه هام شدید میشه و دیرتر خوب میشم دلیلش چیه. و سوال دوم چرک های خلت آور در مواقع عادی دلیلش چیه. ممنون اگر ج بدین.
شقایق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
0
باسلام با توجه به بررسی رادیولوژی و ازمایش خون و سرفه های خشک ازار دهنده و تنگی نفس در بعضی موارد پزشک هیدرو کورتیزون را تجویز کرده و محلول های شستشوی بینی مانند نازو کروم داده ولی بهبودی حاصل نشده چه باید کرد.
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
0
0
سلام من ۵ ساله سرفه خشک دارم وهر نوع ازمایش گرفتم گفتم شاید اسم داشته باشم ولی خداروشکر نداشتم ولی موقع خواب یا مشغول کاریم ندارم بیشتر موقعی که میخوام بخوابم لطفا راهنمایی کنید کلافه شدم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
0
باسلام بنده35 سال سن دارم .محل سکونت مشهده بعد از یه سفر تفریحی به شمال کشور و برگشت به شهر حدود 5هفته که حالت تنگی نفس به همراه سرفه های خشک دارم.لطفا رهنمایی کنین ممنون
مدیر پایگاه باسلام
شما به متخصص ریه مراجعه نمایید تا چکاب وتست ریه  شوید
معین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
0
0
سلام خسته نباشید مرد و 23 سالمه بنده از نوروز سرمای شدید خوردم سرما خوب شد ولی سرفه ها ادامه پیدا کرد سرفه هام همیشگی نیس دو روز نیس ی روز هس سه روز نیس شبش هس...ی خورده خلط هم داره ولی تنگی نفس ندارم حساسیت فصلی هم دارم...دکتر ریه آزیترومایسین و مونته لوکاست داد ولی سرفه ها به همون صورت هستن بنظرتون حساسیت فصلی نیست چون آبریزش بینی و عطسه هم داشتم صبح ها که با اسپری نازونکس حل شد ولی سرفه ها هستن مثلا هفته ای دو یا سه بار...بنظرتون چی میتونه باشه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
0
سلام من2سال است سرفه میکنم همراه باخلط هرروزیک عالمه خلط بالا میارم فرداش هم همون خلط دوباره داخل سینه هستندسرفه خلطبالامیارم دکترخیلی رفتم میگه آلرژی واکسن آلرژی میزنم ولی نه سرفه نه خلط داخل سینه کم نشده
مدیر پایگاه باسلام
لطفا ازطریق بنردکترمجید نصیری-مشاورسایت- درصفحه اول شفاآنلاین وارد سایت ایشان شوید .سوالتان رامطرح و پاسخ را دریافت نمایید
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
0
0
سلام
من 21سالمه از 6 سالگی سرفه های خشک داشتم که شبا برامشکل درست میکرد بعد از مدتی که درمان کردم خوب شد تا یک سال پیش که یه مسافتی رو دویدم و همین مسئله باعث شد که از حال برم وقتی که پزشک معاینه کرد گفت اسم دارم و بهم اسپری داد بعد از دو هفته استفاده از اسپری دیگه علائم از بین رفت مشکلی نداشتم تا همین دوماه اخیر که سرفه های خشک شبانه دارم که واقعا دردسر ایجاد کرده برام درد قفسه سینه و خلط هم هست نفس کشیدنم هم مشکله برام نمیتونم راحت نفس بکشم حالا میخوام بدونم به متخصص ریه باید مراجعه کنم یا قلب چون یجا خوندم که این علائم میتونه از نارسایی قلب هم باشه
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست ابتدا به متخصص ریه مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
باسلام مدتی است زیاد سرفه میکنم قبلا به دکتر مراجعه کردم گفتن ریه ات عفونت کرده دارو بهم داد خوب شدم حالا دوباره سرفه میکنم حالا بگوید چکار کنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
سلام دکتر من حدود چهل وس
سال
هاز بچگی تا حالا در کوچکترین حساسیت سرماخوردگی سرفه میکنم تا دو الی سه هفته شدید هیچ گونه دارو گیاهی ویا انتی بیوک اثری ندارد درمانم چیست
محمد
|
Iraq
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
0
0
ضمن عرض سلام خدمتتون
پدرم حدود هفت سالی هست سرفه ی زیاد و بدون الرژی به گیاهی و... داره سابقه مسمومیت غیر غذایی هم داشته..سرفه موقع خواب هم داره به طوری که سرفه های متعدد موجب خفه گی تنفس میشه لطفا راهنماییم کنید.چون ایران نیستم بی زحمت اسامی دارو ها رو برایم بفرستید.مچکرم از زحماتتون..
مدیر پایگاه باسلام
متاسفانه بدون معاینه وتست ریه نمی توان به ایشان توصیه چندانی داشت
اما حتما با یک متخصص ریه مشورت نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
0
0
سلام خسته نباشید من فروردین ماه سرما خوردگی شدید گرفتم سه تاپنی سیلین زدم بهترشدم بعد یه هفته سرفه هام شروع شدن خشک ومداوم فوق تخصص ریه رفتم عکس رنگی ازریه وسینوس گرفتم دکتر گفت مشکلی نداره متخصص داخلی رفتم گفت احتمالا رفلاکس معده دارین دو ماهه پنتاپرازول مصرف میکنم ولی هیچ فرقی نکرده درضمن هیچکدوم از علایم رفلاکس مثل سوزش و....ندارم شبها به محض اینکه دراز میکشم سرفم قطع میشه به نظرتون مشکل من چیه؟حساسیته؟
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
0
0
سلام من چند هفته ست به صورت بی دلیل سرفه های شدیدی دارم و گلو درد هم میگیرم حین سرفه کردن و انقد شدید هستن ک سردرد میگیرم از یرفه هام..اما سرما هم نخوردم..و چندین سال هستش ک تو شش ماه دوم سال این سرفه ها سراغم میان..میخواستم بدونم این سرفه ها عصبی هستش؟دلیلش چی میتونه باشه؟
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
0
0
سلام من 16سال سن دارم وحدود یک سال می شود که سرفه میکنم با وجود اینکه پیش پزشک داخلی رفته ام ولی سرفه ام خوب نشده است لطفا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
شما به متخصص ریه مراجعه نمایید تا تست ریه و معاینات وبررسی های لازم صورت گیرد ودرمان مناسب ارایه شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
0
0
سلام خسته نباشین من سرفه شدید داشتم گفتن حساسیته دوباره رفتم متخصص ریه گفتم ریت عفونت کرده الان تقریبا خوب شدم عفونت ریم خشک شده ولی تک سرفه دارم
ش ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
0
0
سلام اقاي دكتر من پارسال مهر ماه بعد از يه دوره سرما خوردگي دچار نفس تنگي و سرفه شديد و خس خس سينه شدم انقد ك نمي تونستم از جامبلند شم رفتم پيش متخصص الرژي بادارو و اسپري خوب شدمتا فروردين امسال هم درمانمو ادامه دادم درحاليك ديگه علائم سرفه تداشتم تا امسال دوباره چند روزه دچار سرفه هاي خشك شدم شديدا خشك ك قلبم درد مگيره خسته شدم يعني انكان نداره كاملا خوب بشم؟
ش ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
0
0
سلام اقاي دكتر من پارسال مهر ماه بعد از يه دوره سرما خوردگي دچار نفس تنگي و سرفه شديد و خس خس سينه شدم انقد ك نمي تونستم از جامبلند شم رفتم پيش متخصص الرژي بادارو و اسپري خوب شدمتا فروردين امسال هم درمانمو ادامه دادم درحاليك ديگه علائم سرفه تداشتم تا امسال دوباره چند روزه دچار سرفه هاي خشك شدم شديدا خشك ك قلبم درد مگيره خسته شدم يعني انكان نداره كاملا خوب بشم؟
ش ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
0
0
سلام اقاي دكتر من پارسال مهر ماه بعد از يه دوره سرما خوردگي دچار نفس تنگي و سرفه شديد و خس خس سينه شدم انقد ك نمي تونستم از جامبلند شم رفتم پيش متخصص الرژي بادارو و اسپري خوب شدمتا فروردين امسال هم درمانمو ادامه دادم درحاليك ديگه علائم سرفه تداشتم تا امسال دوباره چند روزه دچار سرفه هاي خشك شدم شديدا خشك ك قلبم درد مگيره خسته شدم يعني انكان نداره كاملا خوب بشم؟
ش ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
0
0
سلام اقاي دكتر من پارسال مهر ماه بعد از يه دوره سرما خوردگي دچار نفس تنگي و سرفه شديد و خس خس سينه شدم انقد ك نمي تونستم از جامبلند شم رفتم پيش متخصص الرژي بادارو و اسپري خوب شدمتا فروردين امسال هم درمانمو ادامه دادم درحاليك ديگه علائم سرفه تداشتم تا امسال دوباره چند روزه دچار سرفه هاي خشك شدم شديدا خشك ك قلبم درد مگيره خسته شدم يعني انكان نداره كاملا خوب بشم؟
سودا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
سلام من دوهفته پیش احساس گلو درد کمی داشتم بعد یکباره صدام گرفت و سرفه های خلط دار سفید یا بی رنگ داشتم به صورت مکرر خصوصا شبا و تا صبح نمیتونستم بخوابم چندین دکتر مراجعه کردم میگفتن گلوم چرک نداره و انتی بیوتیک هایی مثل ازیترومایسین یا شربت کتوتیفن برام تجویز میکردن اما اثر نداشت بار اخر پزشکم برام قرص فکتیو و شربت تئوکال جی تجویز کرد بعد از 5 روز بهبودی داشتم اما نه کامل الان احساس میکنم ته گلوم وسینم احساس خارش دارم وتک سرفه هایی خشک موقع خندیدن هم سرفه میکنم و مجرای بینیم هم کیپ شده و ابریزش بینی دارم هر دکتری میرم بهبودی ندارم لطفا راهنماییم کنید لازم به ذکره قبل از من خواهرم هم اینجوری شد اما وخیم تر به اون یک سری اسپری دادن و انتی بیوتیک بهبود پیدا کرده اما هنوز صداش کامل باز نشده
دانیال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
0
0
سلام خسته نباشید من الان نزدیک دو سه ساله سرفه میکنم البته همیشگی نیس یهو دو ماه پشت سر هم بعد قطع میشم چن ماه بعد باز شرو میشه موقع نفس کشیدن حس میکنم سر سینم هوا میکشه و باعث تحریک و سرفه میشه هر دارویی هم میخورم تاثیر نداره انقد سرفه کردم جون نمونده بهم . جیکار کنم من اخه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
پاییز و زمستان بعد اولین سرماخوردگی سرفه خشک داشتم و خوب نمیشد. کلی دکتر هم رفتم و فایده نداشت. یه بار گفتم شاید به حساسیتم به بادمجون ربط داشته باشه چون بادمجون که میخورم گلوم به هم میریزه. سرچ کردم دیدم حساسیت به بادمجون به خاطر وجود "هیستامین" هستش. این سری که بعد سرماخوردگی سرفم خوب نشده بود، رفتم قرص "آنتی هیستامین" خریدم و خوردم. بعد یکی دو روز کلی بهتر شدم...
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
0
باسلام و تشکر از سایت خوبتون.
من حدود سه ماه میشه که سلفه خشک می کنم البته با مقدار خیلی کم خلط . تو شهر ما متخصص ریه نیست برای همین به متخصص عفونی مراجعه کردم اما ایشان بدون اینکه عکس قفسسینه رو که روز قبل گرفتم ،نگاه کنن یا صدای سینم رو گوش کنن دستور آزمایش سل دادن درصورتی که من علایمی از سل ندارم .البته سابقا آلرژی دارمشتم اما الان هفت یا هشت ماهی میشه آلرژی سراغم نیومد. لطفا راهنماییم کنید .با سپاس.
محمد
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
0
0
سلام خسته نباشید پسر من سرفه های خشک وطولانی میکند چکارش کنم شش سالشه هرچی هم بگی دادمش خوب نشده
مدیر پایگاه باسلام
به طورقطع باید به متخصص ریه مراجعه شود تا مشکل شناسایی ودرمان شود اما به نظرمی رسد فرزندتان آلرژی داشته باشد
Eli
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
0
سلام دخترسه ماهه ام چندشب است که سرفه های خشک میکنه دکتربردم شربت ستیریزین داده میگه مال حساسیته ولی هیچ اثری نداره ضمنااین سرفه هافقط شبهادرخواب هست روزهاهیچ مشکلی نداره حتی اگرخواب باشد
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
0
سلام. احساس کردم که گلو درد دارم و سریع به پزشک مراجعه کردم تا اگر دچار آنفولانزا و یا سرما خوردگی دچار شدم سریع بهبود پیدا کنم. دکتر دو تا آمپول بهم تجویز و تزریق کردم حالم بهتر شد ولی وقتی قرص های تجویز دکتر رو مصرف کردم بیماریم شدید تر شد. قرص آزیترومایسین و شربت دیفن هیدرامین و قرص سرماخوردگی بزرگسالان. قرص آزیترومایسن رو صبح بعد از صبحانه مصرف کردم و تا ظهر طول نکشید و بیماریم کمی بیشتر شد. ظهر بعد صرف ناهار به فاصله 15 دقیقه قرص سرملخوردگی بزرگسالان و بعد از گذشت 15 دقیقه شربت دیفن هیدرامین رو مصرف کردم. منتهی بعد ظهر با مشکل بیشتری مواجه شدم. آبریزش بینی گرفتگی بینی و احساس خشکی گلو و تک سرفه و آبریزش ینی و آب ریزش چشم طوری که احساس کردم نمی تونم چشمامو بطور معمول باز کنم و نور آفتاب اذیتم میکرد
در ضمن قبلآ بخاطر تجویر آمپول متو کلو پرامید توسط پزشک با مشکلات حاد تنفسی و کجی گردن و شدید شدن ضربان قلب مواجه شده بودم.
به داروهای کدیین دار و داروهای سه کاره و متوکلو پرامید هم حساسیت دارم. همه ی این موضوعات رو در زمان مراجعه پرشک رو در جریان گذاشتم منتهی این مشکلات بوجود آمد.
عبدالرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
0
0
سلام خسته نباشید من حدود پنجاه روز هست که سرفه میکنم از بس سرفه کردم که سردرد وشکم درد گرفتم وتب زیاد آب ریزش بینی دارم وپزشک متخصص هم رفتم وداروهای محلی زیاد استفاده کردم ولی باز هم خوب نشده ام ودکترطب سنتی هم رفتم دارو محلی داد ولی نتیجه ای نگرفتم. لطفا راهنمایی کنید منطقه جنوب زندگی میکنم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
0
0
سلام الان چهار هفته س ک سرف خشک داشتم و سه چهار روز دچار تنگی نفس میشم و جدیدا تبدیل به استفراغ میشن سرفه هام به دکتر داخلی مراجعه کردم و از ریه م عکس گرفتن گفتن مشکل ریه نیس و قرص حساسیت و قطره برای بینی دادن الان چند روز مصرف میکنم ولی این تهوع منا ترسونده چون موقع مراجعه به دکتر این علامت و نداشتم باید به دکتر مرجعه کنم لطفا بگین پیش چه تخصصی برم متشکر
مينا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
0
0
سلام
من مادرم ٤٦ سالش بعد يه شك عصبي كه باعث تشنج و بيهوشيش شد شروع به سرفه كرد الان نزديك به ٨ _٩ ماهه سرفه داره هر گونه علائم ناراحت كننده يا الرژي زا هواي سرد گرم باعث سرفه شديد ميش و طوري كه بعضي مواقع حالت خفگي دارن و بعد از سرفه حس ميكنن يه توپ كوچولو توي گلوش
هر گونه ازمايشيم داد كلي متخصص برديم
اولش گفتن اسم عصبي بعد گفتن ريفلاكس معده است اما هيچكودوم داروهاش جواب نداد يك سال پيشم مشكل اريتم قلبي داشتن اما خوب شدن
نميدونيم واقعاديگ باييد چي كار كنيم ممنون ميشمم كمك كنيد؟
ساكن شيراز هستيم
اما هيچكودوم داروهاش تاثير نداش
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
0
0
سلام دکتر من 43 سالمه از بچگی از وقتی یادم میاد سرفه خشک داشتم به سن بلوغ رسیدم کمترشد الان چند ساله تو تهران هوا که سرد میشه سرفه میکنم
Saeed
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
0
0
سلام من ۲ سال پیش بعدازیه سرماخوردگی دچاره سرفه خشک شدم هنگامی که هوای خشک مثل بادپنکه به گلیوم میرسیدسرفه میکردم رفتم وبه مقدارکمی هنگام فعالیت نفسم تندنامنظم میشدالان بعداذ یک سال عوارضاش بیشتر شده جوری که انگاردرگلیوم چیزی باعث نفس تنگی میشه سرفه میکنم تا بتوانم راحت نفس بکشم تنگی نفسم بیش از حد بالارفته جوریکه حتی بافعالیت های کم هم مثل حرف زدن به نفس نفس میوفتم راه رفتن حتی ارام دکتر رفتم بهم اسپه اسم داد اثری ندارد برایم خیلی این وضعیت رنجم میپهد مخصوص اطافیانم
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
0
سلام پسرم یازده سالش یک ماه پیش سرماخورده بود رفتم دکتر خوب شده اما نزدیک صبح با سرفه های شدید خفه کنده از خواب بیدار میشه دکتر هم رفتم نتیجه نداد چکار باید بکنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
@ سلام پسرمن 2سالشه زمستون که بیادسرمامیخوره سرماخوردگی خوب میبریمش دکتر ولی سرفه اش خوب نمیشه پشت سرهم دیگه سرفه های خشک میزنه میخوام بدونم ایامشکل خاصی داره
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
0
سلام پسرم هفت سالشه از وقتی مدرسه شروع شده بعد از یک سرما خوردگی ،سرفه خشک میکنه مخصوصا در خواب ،بعضی وقتها هم عمل دم وبازدم که انجام میدهد نفسش انکار مشکل دارد ،میخواستم بدونم که علتش اسم میشه چون خیلی دکتر رفتم ودارو استفاده کرده
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
0
سلام من یه مدتی دچارسرفه میشم وبه مدت چندروزتکرارمیشه کرمن ازاده کاربنای انجام میدم بیشترباسیمان ودرست کردن ملات هستم درست علتش چیه شایدبخاطرکارم باشه باتشکر
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
0
0
سلام.ببخشید شوهر منم چند ماهه سرفه های شدید و خشک داره
مخصوصا وقتی غذاهای تند میخوره و آب دهنش میپره گلوش سریع واکنش نشون میده.
میشه بگینبه کدوم متخصص مراجعه کنه؟
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
0
0
سلام.من مدتی بود که سوزش سر دل داشتم گاهی هم احساس میکردم چیزی در گلو یا مری ام گیر کرده.رفتم دکتر گف ریفلاکس معده دارم و برام قرص ضد اسید داد.حالا بعد ی ماه دیگه سوزش سر دل ندارم ولی بعضی وقتا و مخصوصا شب گلو میسوزه و مدام سرفه خشک میکنم.به نظر شما چیز خطرناکیه یا به خاطر اسید گلوم اسیب دیده و بعدا خوب میشه؟
ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
0
0
با سلام من ۲۰ سال دارم و سابقه ی سیگار ندارم و نشانه های آسم و تنگی نفس رو هم ندارم اما هرروز به مدت ۶ماه هست که سرفه خشک دارم و احساس میکنم خلط توی حنجره م هست و در محیط حساسیتزایی هم نیستم میشه راهنماییم کنید که پیش چه متخصص هایی برم
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست به متخصص ریه مراجعه نمایید
خزایی
|
Netherlands
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
0
0
باسلام وخسته نباشید مادرم حدود ۷۰سال سن دارد دکتر قلب بردیم انزیو کردیم مشکل گرفتگی نداشت ولی هر از گاهی سرفه میکنه سرفه هاش خشک هست ومیگه نفسش میگیره میشه راهنماییم کنید البته داروهای فشارخون و قلبی مصرف میکنه
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست ایشان تست ریه نیزبدهند وازسوی متخصص ریه هم ویزیت شوند
شیرین
|
United Kingdom
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
0
0
سلام خسته نباشید،چهار ماهه سرفه خشک به همراه کمی خلط و خس خس سینه دارم بعضی روزا اصلا سرفه ندارم ولی زمانيم که سرفه میکنم خیلی اذیت میشم تورو خدا کمکم کنیددسترسي به متخصص ندارم
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
با سلام، من هر بار که سرما میخورم سرفه هام تقریبا یک ماه بعضی اوقاتم بیشتر طول میکشه، سرفه هام خشک هستن و اذیتم میکنن علتش چی هست، به چه متخصصی باید مراجعه کنم
مدیر پایگاه باسلام
شما به متخصص ریه مراجعه نمایید
شاهپور
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
0
0
من چندین ماه است که سرفه خشک دارم دکتر زیاد رفتم. هیچکدام دکتر نبودند. و فقط قرص و عکس و پول میگرفتن. و هیچکدام هم همدیگر را قبول نداشتن.
میدونم دور از ادب است اما شما هم اینجا بازار راه انداختند و به دوستان هیچ توصیه پزشکی نمیکنید و فقط دکتر معرفی میکنید. بخدا شما دکتر نیستید. دزد سر گردنه از شما بامرام تره.
کمی تعمق کنید که سوگند پزشکی چیه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
0
0
سلام
من ۲۴ سالمه و دوماهی هست تب مالت گرفتم که البته تازه فهمیدم تب مالته و دارم براش دارو میخورم.از وقتی تب مالت گرفتم تپش قلب داشتم و تنگی نفس و سرفه خشک.تپش قلبم کاملا خوب شده ولی هنوز تنگی نفسم ادامه داره و سرفه خشک هم دارم.گلوم هم مدام میسوزه تقریبا.
از ریه ام عکس هم گرفتم ولی دکتر گفت مشکلی نداره.برا قلبمم اکو کردم و اونم مشکلی نداشت.
میشه راهنماییم کنید و بگید چرا اینطوری شدم و چیکار کنم درست بشه.واقعا دیگه طاقتم تموم شده.
خواهش میکنم کمکم کنید.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
0
0
سلام من الان نزدیک 4_5سال که نزدیک فصل بهمن که میشه شروع میکنم سرفه کردن تا زمانی که هوا خوب بشه پیش دکتر متخصص هم رفتم البته این سرفه هام با خلط هست مثلا پارسال سرما خوردم سرفه زیاد با خلط زیاد بود اما بعد از بهتر شدنم خلط ها کم کم از بین رفت اما سرفه هام تا عید ادامه داشت بعد قطع شد..الان از وقتی که سرفه هام شروع شده قفسه سینه امم درد میکنه طوری که انگار ضربه بهش وارد شده میشه کمکم کنین دلیلش چی هست چون دکتر متخصص هم رفتم تهران هم نیستم
bahar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
0
0
سلام ببخشید مامان من 2هفتس که عمل قلب باز کرده و صرفه های متعدد و خشکی میکنه خیلی بهش فشار میادو اذیت میشه،دکترم ک میبریم میگه طبیعیه همش شربت مینویسه ولی باهیچی خوب نمیشه میشه یه راهکار خوب معرفی کنید؟باید چیکارکنیم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
سلام مادر 50 ساله دارم 3ساله سرفه خشک میکنه دکتر ریاد رفتیم خوب نشد برخی میگن اعصاب ؟راهنمایی کنید چکار کنیم ممنوت ازلطفتون
مدیر پایگاه باسلام
ایشان باید تحت نظرمتخصص ریه باشند
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
با سلام من 3 هفته پیش سرما خوردم و با مراجعه به دکتر و مصرف دارو و پنی سیلین خوب شدم اما سرفه هام ادامه داره سرفه های خشک و صرفا در روز..هر موقع بوی سیگار ، هوای سرد و یا بوی تند دیگه ای که به مشامم میرسه سرفه ام شروع میشه لطفا راهنمایی بکنین
مدیر پایگاه باسلام
شما بخور آب جوش خالی و بخور شلغم هم بدهید
دراتاقی که حضوردارید حتما بخور بگذارید
نوشیدن آب جوش ،عسل و لیمو ترش نیزمفید است
دریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
سلام من هر وقت سرما میخورم بعد از اینکه کامل خوب میشم تا سه هفته سرفه های خشک میکنم به صورتی که نمیتونم نفس بکشم و درد شدیدی تو قفسه سینم احساس میکنم این حالت وقتی ورزش شدید میکنم هم بهم دست میده مثلا بعد از مسابقه ی دو تو دانشگاه 3 ساعت فقط سرفه های شدید و خشک میکردم در صورتی که به سختی نفس میکشیدم ساکن اصفهان هم هستم
مدیر پایگاه باسلام
شما به یک متخصص ریه مراجعه کنید تا ابتدا ازشما یک تست ریه گرفته شود
شیرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
0
با سلام
حدود یکساله با علایم سرماخوردگی سرفه هام شروع شد.9 نوبت دکتر رفتم اما بهبودی حاصل نشد داروهای گیاهی هم استفاده کردم
ترشحات از سر دارم سرفه همیشگی با مقدار کمی خلط .شب و اول صبح بیشتر است .عکس از ریه. سالم و بدون عفونت.باردارم.میخواستمبدونم سل نباشه.گاهی که حالت تهوع پیدا میکنم خون کمی هم دیده میشه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
سلام واقعا پاسخ هایی که دادین خیلی مفید بود.ممنون.من الان حدود ۶ماه میشه سرفه خشک میکنم دکتر عمومی رفتم دکتر فوق تخصص ریه رفتم دکتر داخلی رفتم و ازمایشات و عکس انجام شد اما نتیجه ای حاصل نشده.سرفه هام اولا شدید بود اما الان تک سرفه میکنم وقتی تو خونه هستم یا میخوابم علایم سرفه ندارم اما به محض فعالیت یا بیرون از منزل تک سرفه هام شروع میشه‌.بهم پیشنهاد حجمت کردن دادن به نظر شما حجمت میتونه تاثیرگذار باشه؟یا گفتن تو تبریز درمانگاه الرژی هست اونجا هم برو من اهل ارومیه هستم.ممنون میشم یه راهنمایی بکنین
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست ابتدا به کلینیک آلرژی مراجعه نمایید
Ppp
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
سلام من یه گلودرد گرفتم بعد یه بسته آموکسی سلین تو سه چهار روز خوردم خوب شدم ولی سرفه های خشک میزنم ولی کم
مدیر پایگاه باسلام
مصرف دارو بدون تجویزپزشک می تواند عوارض جدی داشته باشد
امااگرعلت گلودرد تان سرماخوردگی بوده که بهتراست درمان های مربوطه را انجام دهید
ازبخور،آب جوش وعسل ولیمو و سوپ استفاده کنید
Ppp
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
سلام من یه گلودرد گرفتم بعد یه بسته آموکسی سلین تو سه چهار روز خوردم خوب شدم ولی سرفه های خشک میزنم ولی کم
یاسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
سلام بچه ام 10ماهشه بعصی وقتاسرفه میکنه وعطسه میزنه ایااحتمال داره میخوادسرمابخوره
Mmmm
|
United States
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
باسلام من همیشه سرفه های خشکی میکنم چند وقت پیش آمپول ضد حساسیت زدم بعد یه هفته خوب شدم اما بازم صرفه های بیش از حدو خلط زیادی دارم ریه هام خیلی درد میکنه تقریبا نفسم میکشم تعدادهرنفس قفسه سینم درد میگیره باید چیکار کنم خسته شدم
یسنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
باسلام من سه ماه قبل سرماخوردم وبعدازاستفاده ازداروطی یک هفته خوب شدم اماسرفه های خشک مکررهمراه بانفس تنگی بیشتردرشب من کلافه کرده دکترریه رفتم گفتن عفونت ریه است داروهاروکه استفاده کردم اوایل کمی بهتربودم امایک هفته دوبارمثل قبل شدم لطفاراهنمایی کنید
محمد داوری
|
United Kingdom
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
0
0
خوبه عالی
حامد
|
United Arab Emirates
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
سلام من 19سالمه،5-6سالي ميشه ك از اواسط خرداد تا اواسط مرداد صبح ك از خواب پا ميشم به مدت دو الی سه ساعت عطسه و ابريزش بینی دارم.دكترا میگفتن سينوزيته،مگه سيونوزيت فصلي هم داريم؟ الان سه ساله علاوه بر عطسه،سرفه های خشك و خیلی سنگين هم اضافه شده يعني از اول خرداد تا حدودا وسط های تابستون سرفه هم دارم.پزشك گفت از ريه ات عكس بگیر،انجام دادم اما گفتن ريه ات مشکلی نداره.چيه پس؟آلرژيه؟خسته شدم خدایی
شکیلا
|
Ireland
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
سلام من 22 سالمه و از موقعی ک یادم هست در حال سرفه های مداوم هستم!
به قدری سرفه میکنم که کبود میشم و صدام میگیره!
بوی سیگار هم که بهم میخوره با سرگیجه شدید و سرفه خیلی وخیم مواجه میشم
چیکار باید بکنم
مدیر پایگاه
باسلام
شما حتما توسط متخصص ریه معاینه شوید
Nnnnn
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
0
0
سلام من ۱۹ سالمه و ۴ سال پیش یه سرماخوردگی شدیدی خوردم
که چندماه طول کشید خوب بشم بعد اون کلا سرفه ی خشک میکنم وقتی دراز میکشم بیشتر میش
یا اینک وقتی ورزش میکنم جوری سرفه میکنم ک قفسه ی سینم میسوزه
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست شما یک تست ریه نزد متخصص بدهید
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
0
0
سلام
۳۶ساله
سابقه سیگار ده ساله اما کم...
سرفه تنگی نفس داشتم
تست ریه سالم
عکس ریه زده احتمال پرهوایی...
الانم بیشتر استرسش رو دارم...
ورزش میکنم هروز و مشکل ندارم
سرفه کمتر شده و تنگی نفس ندارم
کورتون داده و تئوفیلین و سالباتامول

ایا باید پیگیری کنم؟
رقیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
باسلام مادر من 48 ساله هست و مدت 2 هفته است که سرفه های خیلی شدید و خشک داره به دکتر ریه مراجعه کردیم و عکس هم گرفتیم که نوشته هیل راست مختصری برجسته است و افزایش طرح رتیکولر در پاراکار دو طرف هست و دکتر مارو خیلی ناامید کرد و ترسوند و مدام میگفت قلب بزرگ شده و راه ریه رو گرفته و از مرگ میترسوند که تو فامیلتون کسی بوده شب بخوابه صبح بلند نشه و بمیره یعنی انقدر مادرم ترسید رنگش پریده بد ود میشه شماهم نظرتون رو بگید
ارغوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
سلام اقای دکتر دختر ۸ ساله دارم که سرفه خشک داره حدود چهار سال . بعصی وقت ها با کمی خلط. تو خواب هم سرفه داره. وانقدر سرفه میکنه که تهوع و استفراع میکنه نمیدونم به چه دکتری مربوط هست معده ربط داره یا الرزی یا ریه یا طب سنتی . در این چهار سال از همه مدل دارویی هم استفاده کرده و باز امروز سرفه های تک داره .
جلیل
|
-
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
سلام خسته نباشید من شش هفت سالی هست سیگارمیکشم یه مدت سرفه داشتم مراجعه نکردم دکتر ولی همون تداوم پیدا کرد ٬الان چهارفصله همین سرفه رو دارم ولی نهایتن سه چهار تا هست .راهنمای کنین ممنونتون
رحيم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
سلام من الان دو هفته است سرفه خشك ميكنم سرفه هام يه جورى شديد است كه كم ميمونه خفه بشم نفسم كلان بند مياد
دوبارم دكتر رفتم ولى هنوز خوب نشدم
mona
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
ببخشیدمن توی تابستون. خوبه خودشروع به سرفه کردم موقع سرفه کردن حالم خیلی بدمیشه انگارداخل علوم میخاره چشام تارمی. شه ممکنه ازالودگی هواباشه
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
سلام.من٢ساله سرفه خشک میکنم ازمایش ریه هم رفتم گفته هیچ مشکلی نداری.خیلی رفته دکتر یکی میگه حساسیته یکی میگه اسم خفیفه.چیکار کنم
Vahab
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
سلام،من ۳ ماهی میشه که سرفه خشک دارم،تا دیروز فقط سرفه خشک داشتم،از دیشب تا حالا هرچی میخورم بالا میارم،حتی یه شکلات ،پیش فوق تخصص داخلی هم رفتم فقط یه عکس نوشت،میشه راهنمایی کنید؟
سیامک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
0
0
سلا من حدودیک ماه هست قلط سینه وسرفه های خشک دارم ویکی دوبار هم تب لرز گرفتم میشه راهنمایی کنید
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
0
0
سلام، من فقط موقع انجام یه بازی آنلاین(دوتا) صرفه میکنم شدید بعضی موقع ها به استفراغ میرسه ولی تو کل روز حتی سر کار هم یه صرفه نمیکنم سرچ کردم دیدم اضطراب هم باعث ایجاد سرفه میش میخواستم بدونم درمان داره؟؟ ۲۲ سالمه
مدیر پایگاه
باسلام
بله بهتراست به روان پزشک مراجعه کنید تا مشکل به طوردقیق بررسی ودرمان شود
سما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
0
0
باسلام.مادر من نزدیک به چندهفتس که مدام سرفه های خشک میکنن اوایل فقط سرفه بود ولی الان همراه با تنگی نفس است و اینکه چندسال پیش مبتلا به سرطان سینه شدند که درمان شدند ایا این سرفه ها خطر ابتلا به سرطان ریه را تهدید نمیکنه
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست خیلی سریع به متخصص سرطان شناس مربوطه مراچعه کنند
امید
|
United Kingdom
|
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
0
با سلام و عرض ادب خدمت شما
ممنونم از اینکه وقت میگذارید و پاسخ سوال های بنده های خدا را میدید و اصلا باورم نمیشد کسی باشه که پاسخگو باشه، ولی ممنونم

دوست عزیزم، من مدت حدود 8 ماه هست ( پس از نوروز 97) سرفه های خشک کوتاهم شروع شد در ابتدا گاهی اصلا ازشون خبری نبود ولی کم کم ادامه دار شدن به نحوی که موقع صحبت کردن اصلا نمیتونم به صحبتم ادامه بدم و یا وقتی میخوام یک کلمه رو بیان کنم سرفه های ادامه دار اجازه نمیده تا بعدش یکم آروم بشم و صحبت کنم.
شب ها هم سرفه دارم و همه از نوع خشک، سرفه هام جوری شده که فشار زیادی به سینم، شکم و سرم میاد و سردرد میگیرم، گاهی میگم اگه این سرفه ها منو نکشه فشاری که به سرم میاد حتما میزنه رگ های مغزم رو پاره میکنه و تموم میکنم.

چند وقتی اسپری سالبوتامول مصرف میکنم ولی اثری نداره، قرص و دارو هم بوده ولی خوب نشدم

نکته اینجاست که من اصفهان زندگی میکنم و حدود دو هفته ای در مرداد ماه رفته بودم شمال ایران و اونجا حتی یک سرفه هم نداشتم و به کلی سرفه رو فراموش کرده بودم تا اینکه اومدم اصفهان و دوباره سرفه هام شروع شدن!

از نظر شغلی هم شغل پر خطری ندارم و یک شهروند عادی هستم.

میشه راهنمایی کنید چکار باید بکنم چرا که واقعا از زندگی خستم کرده و داغون شدم...

ممنونم از پاسخ شما
با آرزوی سلامتی برای شما و همه انسانها
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
0
سلام خسته نباشید من الان نزدید 2-3 سالی میشه سرفه میکنم چند ها بار پیش دکتر رفتم میشه راهنمایی کنید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
0
0
باسلام خدمت شما...من ۴۸سال سن دارم سرفه های خشک وآزاردهنده در طول روز میکنم و هر دکتری که رفتم میگن حساسیت هست ولی هنوز خوب نشدم با اینکه اینقد داروهای ضدحساسیت خوردم ولی درمانی حاصل نشده درضمن هر داروی گیاهی ک فکرشو بکنید استفاده کردم ولی درمانی حاصل نشد لطفا یه راهکاری بدید خیلی ممنونم
مرضیه سلزواری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
0
0
من سرفه های مکرر دارم خارش گلو اینقدر سرفه میکنم که حالت تهوع بهم دست میده بعضی وقتها استفراق میکنم علتش چیه راهنمای کنید لطفا
نادر باقری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
0
0
پسر من 14 سالشه آسم خفیف داره شب ها قبل از خواب سرفه های خشک داره جوری که من شدید نگران میشم اما به محض خواب سرفه هاش قطع میشه. ضمنا تو خواب اصلآ خس خس وتنگی نفس هم نداره تورو خدا راهنمای کنید..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
0
سلام 36سالمه ومدت 4ساله تو فصل زمستان و پاییز سرفه های خشک دارم و خیلی آزار دهنده هست،با هیچ داروی کم نمیشه،داروهای گیاهی هم امتحان کردم جواب نداد
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست تحت نظرمتخصص ریه باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
0
0
سلام ۱۷ سالمه یه دفعه سرفه گرفتم اونم به
سختی
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست برای کنترل وضعیت فشارخون به درمانگاه یا بیمارستان مراجعه کنید
احمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
0
0
با سلام۳۳سالمه حدود۲ساله که موقع خواب کمی سردم میشه سرفه میکنم وگلو خلط جمع میشه
مدیر پایگاه
باسلام
حتما یک متخصص داخلی یا ریه شما را ویزیت کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
0
سلام من چند هفته ای میشه سرفه های خشکی دارم هرزگاهی هم بعد سرفه دچار استفراغ میشم .این نشانه چیه؟
ممنون میشم جواب بدید
با تشکر
مدیر پایگاه
باسلام
علل مختلفی می تواند باشد.
اول اینکه آیا شما سابقه بیماری زمینه ای دارید یا نه؟
درچه منطقه آب و هوایی زندگی می کنید.
آیا دچارسرماخوردگی مزمن هستید یا نه؟
و علل مختلف دیگر
بنابراین بهتراست برای ویزیت به پزشک مراجعه کنید
آروین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
0
0
من ۱۲سالمه دیروز خیلی دویدم الان سرفه دارم
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
0
سلام من یه چندساله ای هست که دوچاره نفس تنگی گرفتارشدم ولی سرخوداسپری آبی استفاده کردم یه مدتی بعدش رفتم دکترمخصص ریه بهم گفت مشکل خواستی نداری برای چی میزنی بهم پیشنهاددادکه از اسپری سبزاستفاده کنم
زهرا
|
France
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
0
سلام من۲۴سالمه،۱هفته پیش ازوایتکس و ماده شستشو استفاده کردم از اون رور سرفه خشک میکنم،و بیشتر شبا سرفم زیاده،چجوری از دستش خلاص شم.
مدیر پایگاه
باسلام
ازتسکین دهنده های ریه استفاده کنید.بخورگرم ،شلغم و عسل و مصرف جوشانده لیمو تازه با پوست و عسل ودارچین هم مناسب است.
علي غفوري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
0
بنده حدود دوماه سرفه خشك دارم عكس از ريه هامم انداختم چيزي نشون نداد الان بأيد چكار كنم
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست ازبخور دراتاق و خانه استفاده کنید.استفاده ازشلغم و عسل و مایعات گرم و شیروعسل و چهارتخمه هم می تواند مفید باشند.البته اگرمنع پزشکی نداشته باشید.
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
0
0
سلام من الرژی فصلی دارم یه دونه قرص مونته لوکاست۵ خوردم شب گلودرد گرفتم وگلوم خلط عفونی داره زیاد راهل درمان چیه.ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
0
با سلام من سال ۹۴ باردار شدم واز اون زمان سرفه هام شرع شد وبعد از زایمان هم بیشتر شد و رفتم دکتر گفتن حساسیت چیزی نیست و برام اسپری ونتالکس ودو جور آمپول که الان پنج سال داره تموم میشه استفاده میکنم نه خوب شدم ونه چیزی از ارومیه راهنمایی کنید
مهسا مهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
0
0
دختر من الان به مدت دوازده روزه دچار سرفه های خشک و پی در پی شده اصلا سرفه هاش قطع نمیشه فقط وقتی که میاد به سرفه نمیکنه پیش چند تا دکتر بردم قرص حساسیت واسپری دادن ولی اصلا خوب نشده ازش یه بار هم آسون دیه گرفتم سالم بوده دیگه نمیدونم چه کارکنم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: