کد خبر: ۵۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 21
شفا آنلاين:سلامت>تغذیه>خواص مواد-دانه کدو تنبل داراي طيف گسترده اي از مواد مغذي اعم از منيزيم، منگنز، مس، پروتئين و روي است .

به گزارش شفا آنلاين،دانه کدو تنبل داراي طيف گسترده اي از مواد مغذي اعم از منيزيم، منگنز، مس، پروتئين و روي است همچنين حاوي ترکيبات گياهي شناخته شده به عنوان فيتوسترولها و آنتي اکسيدان مهار کننده راديکال هاي آزاد است که مي تواند سبب افزايش سلامت شما شود کدو تنبل يک ميان وعده بسيار عالي است که شما در هر زمان حتي در حال حرکت نيز مي توانيد مصرف نماييد.


کدو تنبل يک گياه است دانه و روغن آن براي دارو استفاده مي شود . کدو تنبل براي درمان سوزش مثانه، عفونت هاي کليه، کرم روده و اشکال در ادرار کردن به علت هيپرپلازي خوش خيم پروستات (BPH) استفاده مي شود .کدو تنبل گاهي اوقات در ترکيب با گياهان در درمان علائم BPH مورد استفاده قرار مي گيرد دانه کدو بوداده در ميان وعده ها استفاده مي شود.


فوايد کدو تنبل چيست؟
1. منيزيم براي قلب سالم

يک چهارم فنجان دانه کدو تنبل حاوي نزديک به نيمي از مقدار توصيه شده روزانه منيزيم است که در طيف گسترده اي از توابع حياتي مهم فيزيولوژيکي از جمله ايجاد ATP ) آدنوزين تري فسفات، مولکول انرژي بدن شما )، سنتز RNA و DNA، پمپاژ قلب شما، استخوان مناسب و شکل گيري دندان، آرامش عروق خوني و عملکرد مناسب روده شرکت مي کند
نشان داده شده است که منيزيم براي فشار خون مفيد و به جلوگيري از ارست ناگهاني قلب، حمله قلبي و سکته مغزي کمک مي کند هنوز حدود 80 درصد از آمريکايي ها دچار کمبود اين ماده معدني مهم هستند.


2. روي از ايمني بدن پشتيباني مي کند

دانه کدو تنبل يک منبع غني از روي است ( يک اونس شامل بيش از 2 ميلي گرم از اين ماده معدني مفيد است ) روي در بسياري جهات، از جمله ايمني، رشد و تقسيم سلول، خواب، خلق و خوي، طعم و مزه و بو از حواس، سلامت چشم و پوست، تنظيم انسولين و براي عملکرد جنسي مردان مهم است.
کمبود روي در بسياري از موارد مانند اثرات داروها، رژيم هاي غذايي گياهي و ديگر رژيم هاي غذايي بالا در دانه ها وجود دارد اين کمبود با افزايش سرماخوردگي و آنفولانزا، خستگي مزمن، افسردگي، آکنه، تولد نوزاد با وزن پايين، مشکلات يادگيري و عملکرد ضعيف کودکان در مدرسه همراه است.


3. اسيدهاي چرب امگا 3 بر پايه گياهخواري

آجيل خام و دانه ها، از جمله دانه کدو تنبل، يکي از بهترين منابع گياهي امگا3S ( اسيد آلفا لينولنيک يا ALA ) هستند همه ما به ALA نياز داريم با اين حال ALA در بدن شما به چربي ضروري امگا 3 EPA و DHA تبديل مي شود بنابراين، در حالي که دانه کدو تنبل يک منبع بسيار عالي از ALA است يک اعتقاد است که براي به دست آوردن برخي از اسيدهاي چرب امگا 3 از منابع حيواني مانند روغن کريل ضروري است.


4. سلامت پروستات

دانه کدو مدت طولاني است که به عنوان يک مواد غذايي طبيعي مهم براي سلامت مردان ارزش دارد اين به دليل مقدار روي بالا براي سلامت پروستات ( بدليل بالاترين غلظت در بدن ) مهم است و همچنين عصاره و روغن دانه کدو تنبل ممکن است در درمان هيپرپلازي خوش خيم پروستات (BPH يا پروستات بزرگ شده ) نقش داشته باشد تحقيقات نشان مي دهد که هر دو روغن دانه کدو تنبل ممکن است به خصوص در حمايت از سلامت پروستات مفيد باشد.


5. اثر ضد ديابت

مطالعات حيواني نشان مي دهد که دانه کدو تنبل ممکن است سبب بهبود تنظيم انسولين شده و با کاهش استرس اکسيداتيو به جلوگيري از عوارض ديابت کمک کند.


6. مزايا براي خانم هاي يائسه

روغن دانه کدو تنبل غني از فيتواستروژن طبيعي است و مطالعات نشان مي دهد که ممکن است منجر به افزايش قابل توجهي در "HDL" کلسترول خوب و کاهش در ( فشار خون، گرگرفتگي، سردرد، درد مفاصل و ديگر علائم يائسگي ) در زنان پس از يائسگي شود.


7. سلامت قلب و کبد

دانه کدو تنبل، غني از چربي هاي سالم، آنتي اکسيدان ها و فيبر، است و ممکن است مزاياي براي قلب و سلامت کبد ( به خصوص هنگام مخلوط با دانه کتان ) دارد.


8. داراي تريپتوفان براي خواب آرام

دانه کدو تنبل يک منبع غني از تريپتوفان يک اسيد آمينه ( بلوک ساختمان پروتئين ) است که بدن شما آن را به سروتونين تغيير داده که به نوبه خود به ملاتونين "هورمون خواب" تبديل مي شود خوردن دانه کدو تنبل چند ساعت قبل از خواب، همراه با يک کربوهيدرات مانند يک تکه کوچک از ميوه، ممکن است به خصوص براي فراهم کردن تريپتوفان مورد نياز بدن براي توليد ملاتونين و سروتونين جهت ترويج يک خواب آرام شب مفيد باشد.


9. فوايد ضد التهاب روغن دانه کدو تنبل

روغن دانه کدو تنبل اثرات ضد التهابي دارد يک مطالعه حيواني نشان داد که به خوبي همانند ايندومتاسين داراي اثر ضد التهابي و در درمان آرتريت موثر است.
تخمه کدو تنبل چگونه کار مي کند؟

مواد شيميايي موجود در دانه کدو تنبل باعث افزايش دفع ادرار ( اثر ديورتيک ) که به از بين بردن ناراحتي مثانه کمک مي کند دانه کدو تنبل همچنين حاوي يک ماده شيميايي است که ممکن است کرم روده را بکشد.


مضرات تخمه کدو تنبل چيست؟

کدو تنبل در مقدار غذايي سالم و براي اکثر مردم احتمالاً در مقدار دارويي سالم است
دانه کدو تنبل ممکن سبب مشکلات انزال در بعضي از مردان شود.


ليتيوم در تعامل با دانه کدو تنبل
کدو تنبل ممکن است يک اثر مانند يک قرص آب يا مدر داشته باشد با توجه به اين که کدو تنبل ممکن است سبب کاهش خلاص شدن بدن از ليتيوم شود اين مي تواند مقدار ليتيوم را در بدن افزايش دهد و در نتيجه سبب عوارض جانبي جدي شود اگر شما در حال مصرف ليتيوم هستيد قبل از استفاده از دانه کدو تنبل با پزشک خود صحبت کنيد زيرا دوز ليتيوم شما ممکن است نياز به تغيير داشته باشد.


بهترين راه براي مصرف تخمه کدو چيست؟

به منظور حفظ چربي هاي سالم موجود در دانه، دانه کدو تنبل بايد خام خورده شود در موقع خريد دانه مطمئن شويد که بوي تازه داشته باشد و کپک زده، خراب و يا کهنه نباشد که اگر خراب باشد حضور مايکوتوکسينهاي قارچي مي تواند سبب ترشيدگي دانه ها شود دانه کدو تنبل ارگانيک به آفت کش ها و يا ديگر مواد شيميايي مضر آلوده نيست.


مقدار مصرف دانه کدو تنبل
براي BPH هيپرپلازي خوش خيم پروستات 480 ميلي گرم از عصاره روغن دانه کدو تنبل روزانه در ترکيب با نخل اره اي و گياهان ديگر در 3 دوز منقسم استفاده مي شود.




آریا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: