کد خبر: ۵۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 21
شفاآنلاین :حوادث >تصادف >27 مسافر اتوبوسی که امروز در جاده سوادکوه دچار سانحه شدند، مسافران پرواز مشهد - ساری بودند که هواپیمای حامل آنها به خاطر شرایط نامساعد جوی به جای فرودگاه ساری در مهرآباد به زمین نشسته بود.


به گزارش شفاآنلاین،، یک دستگاه اتوبوس مسافری متعلق به شرکت آسیا سفر کرج صبح امروز سه شنبه به دلیل بریدن ترمز و خارج شدن کنترل وسیله نقلیه از دست راننده در مسیر تهران - ساری با کوه برخورد کرد و واژگون شد.

مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی مازندران شمار جان باختگان این حادثه را 11 نفر و تعداد مصدومان را 18 نفر اعلام کرده است؛10 مسافر این اتوبوس در محل حادثه جان باختند و یک نفر نیز پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

پیگیری ها نشان می دهد که مسافران این اتوبوس شب گذشته ساعت 11 و 30 دقیقه شب از فرودگاه مشهد مقدس عازم ساری بودند اما اجل به تعدادی از مسافران مهلت رسیدن به مقصد را نداد.

بر این اساس حدود 27 نفر از مسافران هواپیمایی شرکت ماهان که از مشهد عازم ساری بودند، به دلیل بدی آب و هوا نتواستند در فرودگاه ساری پیاده شوند و به ناچار پرواز آنها در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست؛ این افراد که با اتوبوس از تهران عازم ساری شده بودند، در مسیر دچار سانحه شدند.

رضا احمدی مسوول روابط عمومی و امور بین الملل فرودگاه ساری نیز در این باره گفت: مسافران این اتوبوس، در واقع مسافران یکی از پروازهای متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان هستند که دیشب از مشهد مقدس عازم ساری بود و طبق برنامه ریزی می بایست ساعت یک بامداد امروز در فرودگاه ساری به زمین می نشست.

وی افزود: به دلیل شرایط نامناسب جوی و بدی آب و هوا، خلبان نتوانست در فرودگاه ساری به زمین بنشیند و حتی دو بار در آسمان دور زد اما موفق به فرود نشد و سپس ساری را به مقصد فرودگاه مهرآباد تهران به عنوان فرودگاه ثانویه ترک کرد.

احمدی اضافه کرد: مسافران این هواپیما در فرودگاه مهرآباد تهران صحیح و سالم پیاده شدند.ام متاسفانه تعدادی ازآنها درراه بازگشت زمینی به ساری دچارسانحه غم انگیزشدند.


سخنگوی مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی نیز از انتقال 20 مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس در محدوده ورسک _ سوادکوه خبر داد و گفت همه مصدمین این حادثه به بیمارستان شهدای زیراب منتقل شدند و 5 مصدوم بد حال نیز توسط اورژانس هوایی مازندران از این بیمارستان به بیمارستان امام خمینی (ره) ساری انتقال یافتند.

مجتبی خالدی  ضمن اعلام این خبر در تشریح حادثه گفت: ساعت 8:8 دقیقه صبح امروز یک دستگاه اتوبوس که از تهران به سمت ساری در حرکت بود در محدوده ورسک و سوادکوه واژگون می شود که طی تماس تلفنی و اعلام وقوع این حادثه ، اولین آمبولانس اورژانس بعد از سه دقیقه در محل حادثه حضور می یابد و شروع به عملیات تریاژ مصدومین می کند.

وی افزود : در این حادثه در مجموع 10 دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام می شوند.


خالدی با بیان این که این حادثه متاسفانه 11 نفر کشته و 20 مصدوم بر جای گذاشت، گفت: امدادگران اورژانس 20 مصدوم این حادثه را که شامل 5 مرد و 15 نفر زن بودند را به بیمارستان شهدای زیراب منتقل کردند.

سخنگوی مرکز اورژانس کشور گفت: با توجه به وضعیت حال عمومی 5 نفر از مصدومین که نیاز به اقدامات فوق تخصصی داشتند اورژانس هوایی مازندران 5 مصدوم را به بیمارستان امام خمینی(ره) ساری منتقل کردند.

وی افزود: در حال حاضر یک تیم درمانی در بیمارستان شهدای زیراب و امام خمینی ساری در حال ارایه خدمات درمانی به مصدومین حادثه هستند.

خالدی با بیان اینکه تمام امکانات تخصصی و فوق تخصصی برای ارایه خدمات به مصدومین در دانشگاه علوم پزشکی مازندران وجود دارد، گفت: با این وجود بیمارستانهای تهران نیز در صورت مداخلات خاص درمانی برای مصدومین اعلام آمادگی کرده اند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: