کد خبر: ۵۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 17
شفا آنلاین:رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت گفت: هزینه نوارهای تست قند خون به وسیله بیمه‌ها پرداخت نمی‌شود و هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته است .
به گزارش شفا آنلاین،اسدالله رجب  گفت: سالگرد تاسیس انجمن دیابت ایران در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بیشترین علت ابتلا به دیابت اظهار داشت: تغییر شیوه زندگی فرد تاثیر بیشتری نسبت به سایر عوامل و بروز بیماری دیابت می‌گذارد و از جمله این تغییر شیوه زندگی می‌توان به کاهش فعالیت جسمی اشاره کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت ادامه داد: به دلیل آنکه در گذشته بیش از 70 درصد افراد در روستا زندگی می‌کردند، اکنون این درصد برعکس شده است و 70 درصد افراد در شهرها زندگی می‌کنند و کمتر از 30 درصد آنها در روستا سکونت دارند، سبب بروز مشکلات شهری از جمله تغذیه نامناسب و کاهش فعالیت جسمی شده که در بروز بیماری دیابت تاثیر می‌گذارد. 

رجب تصریح کرد: بیشترین مشکلی که بیماران دیابتی با آن مواجه هستند، این مسئله است که به مسائل پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت توجه نمی‌کنند و هزینه نوارهای تست قند خون به وسیله بیمه‌ها پرداخت نمی‌شود و هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته است. 

وی عنوان کرد: برخی از بیمه‌های خصوصی نوار تست قند خون را تحت پوشش قرار داده‌اند و بیمه‌های اجتماعی، خدمات درمانی و دفترچه بیمه سلامت ایرانیان این مسئله را در پوشش بیمه‌ای خود قرار نداده‌اند اما داروهای پایین آورنده قند خون تحت پوشش بیمه است و این مسئله توجه بیشتر به مسئله درمان در کشور را نشان می‌دهد.

رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت با اشاره به اهمیت مسئله پیشگیری در بروز این بیماری عنوان کرد: در صورتی که از ابتلا به بیماری دیابت پیشگیری شود، می‌توان شیوع این بیماری را کاهش داد علاوه بر آن فرد مبتلا به دیابت با عوارض این بیماری و هزینه‌های ناشی از عوارض دیابت مواجه نخواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: