کد خبر: ۵۸۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 17
شفا آنلاين- معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی وضعیت بیمه‌ای اقشار مختلف در نظام چندلایه تامین اجتماعی را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاين،محمدحسن زدا در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت و جایگاه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در طرح نظام چندلایه تامین اجتماعی که هم اکنون در وزارت رفاه با مشارکت سازمانهای ذیربط در دست تدوین است اظهار کرد: قرار است جایگاه مردم و بیمه شدگان صندوق‌های مختلف در یک نظام تعریف شود.

وی افزود:‌ به عنوان مثال احتمالا افرادی که فاقد شغل‌اند و توانمند نیستند در لایه اول قرار می‌گیرند و باید مشخص شود که متولی بیمه آنها چه نهادی است؟ در لایه دوم متولی بیمه افرادی که صاحب شغل‌اند اما درآمد کمی دارند مشخص می‌شود و به همین ترتیب لایه‌ها تا سطح بیمه‌های تکمیلی تعریف می‌شود.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه با تعریف لایه‌های مختلف، تکلیف روشن می‌شود و همپوشانی‌ها و موازی کاری‌ها پایان می‌یابد گفت: در نظام لایه بندی به دنبال مشخص کردن جایگاه اقشار اجتماعی هستیم و به هیچ وجه مسائلی چون سطوح پرداخت مستمری و غیره مطرح نیست.

زدا ادامه داد:‌ اکنون مشخص نیست متولی فرد فاقد سرپرست و بسیاری دیگر از اقشار مردم چه نهادها و ارگانهایی هستند. گروه‌هایی را داریم که بیمه نیستند و هیچ کس مسئولیت آن را برعهده نمی‌گیرد لذا در نظام چندلایه جایگاه افراد مشخص می‌شود.




ایسنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: