کد خبر: ۵۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 17
شفاآنلاین_زنان و مردان جهان را با عینک های متفاوت می نگرند. به طور کلی،مردان دنیا را از دیدگاهی ممتمرکز می نگرند،در حالی زنان آن را از دیدگاه گسترده تری نگاه می کنند. دقت کار و مشاهده هر دو دیدگاه یکسان است.

به گزارش شفاآنلاین،اما آگاهی مردانه به این گونه است که اشیاء را بصورت توالی به هم ارتباط دهد و بتدریج تصویر کلی بسازد. زمانی یک تصویر کامل برای آنها شکل می گیرد که یک قسمت به قسمتی دیگر می چسبد و دورنمایی کامل بوجو د می آید. آگاهی و درایت زنانه خیلی گسترده و بازتر است. زنان به صورت ذاتی ابتدا یک تصویر کلی را می بینند و بتدریج جزء جزء آن را شناسایی کرده و مشخص می نمایند که چطور اجزاء این تصویر به هم ارتباط پیدا کرده اند.تاکید زنان روی زمینه تصویر بیشتر از محتویات آن است این نوع تفاوت روی شایستگی ها ،ارجحیت ها،علایق و غرایز آنها به مقدار زیادی موثر است. و موجب می شود تا زنان در برقراری روابط،عشق،صحبت کردن و همکاری،علاقه بیشتری از خود نشان دهند. هوشیاری متمرکز مردان به آنها کمک می کند تا در جهت حصول به نتبجه و هدف،قدرت رقابت،کار و منطق موفق تر باشند.

در مثالی ملموس،درایت باز زنانه مانند یک نورافکن و درایت متمرکزمردانه همانند اشعه لیزر عمل می کند. با توجه به این نگرش زنانه می توان گفت که یک زن طبیعتا و بالقوه آینده نگر است،انگیزه او،آماده سازی و پیش بینی آینده است. از طرف دیگر داریت متمرکز مردان باعث می شود که آنها بیشتر در مورد کفایت و کارایی اهداف خود دلواپس بوده و همیشه به مقاصد خود توجه داشته باشند،در حالیکه زنان در پی آن هستند که وقتی به این مقصد رسیدند چه اتفاقی خواهد افتاد و چقدر باید خود را برای آن آماده کنند. این تفاوت در جهان بینی،موجب تضاد های رفتاری در مردان و زنان می شود. زن و شوهرها می توانند خیلی آسان با توجه به تفاوت زن ومرد برای خود معیارهایی تعیین کنند و بسیاری از مشکلات و اختلافات مکالمه ای خود را که منشاء درگیری های بزرگ می شوند حل و فصل نمایند. در ادامه مطلب به مثالهای ساده ای اشاره می کنیم که تمایلات مردانه را به تمرکز و تمایلات زنانه را به هوشیاری و دید باز نشان می دهند.

کیف زنانه و کیف مردانه: زنان معمولا کیف بزرگ و سنگینی که روی آن نقش و نگارهایی با رنگ های درخشان دیده می شود حمل می کنند. در حالیکه مردان کیف های سبک با رنگ یک دست سیاه یا قهوه ای،حاوی چیزهای مورد نیاز مانند گواهینامه رانندگی،شناسنامه،و پول،حمل می کنند. داخل کیف زنانه همه چیز ریخته شده است حتی ممکن است خودشان هم نتوانند چیزی را که می خواهند سریع پیدا کنند ولی از یک لحاظ مطمئن هستند و آن اینکه هر آنچه که ممکن است نیاز داشته باشند،یا دیگران بدردشان بخورد،داخل کیف آنها پیدا می شود. برای یک زن کیفش حکم یک دوست مطمئن و بخش مهمی از وجودش را دارد. می توان گفت که درایت باز یک زن به اندازه کیف دستی اش می باشد او خود را برای تمام حالات اضطراری و فوری که ممکن است برایش روی دهد آماده کرده است.

نحوه ورود به اتاق : زنان و مردان به گونه ای متفاوت وارد اتاق می شود. یک مرد ابتدا در حال قدم زدن وارد اتاق می شود ،بعد توجه اش به نقطه ای معطوف می گردد. و به طرف آن می رود به چیزی نگاه می کند،بعد به سراغ چیز دیگری می رود تا اینکه به تدریج یک تصویر کلی از اطراف خویش می سازد. برعکس یک زن وقتی وارد همان اتاق می شود با یک چشم به هم زدن و در آن واحد بسیاری از اشیاء داخل اتاق را می بیند. و قبل از اینکه نظرش به یک نقطه معطوف گردد،متوجه کل اشیاء داخل اتاق و وضعیت آنها می گردد,آنگاه وقتی یک تصویر کلی از اتاق پیدا کرد،نقطه ای که بیشتر نظرش را جلب کرده انتخاب می کند و به طرف آن می رود.

خرید کردن زنان و مردان: برای زنان،خرید کردن بدون هدف و تمرکز و بدون محدودیت زمانی، کار بسیار لذت بخشی است در حالیکه این کار برای مردان بسیار خسته کننده است و مردان در هنگام خرید وقتی با هدف و تمرکز باشند نیرو می گیرند. اما این تمرکز و هدفمندی زنان را خسته می کند خصوصا اگربه مکان شلوغ و بزرگی رفته باشند. در هنگام خرید یک زن مرتب به خود و عزیزانش فکر می کند و اینکه چه چیزی را برای چه کسی بخرد. وقتی از لباسی خوشش می آید آن را می پوشد و امتحان می کند و خود را در موقعیت جشن و عروسی تصور می کند و اینکه با پوشیدن این لباش چقدر زیبا شده است بعد لباس را سرجایش می گذارد او از این کار لذت می برد. به همین دلیل است که زنان بیشتر از مردان خرید کردن را دوست دارند. تفاوت دیگری آنها در خرید از سوپر مارکت است .در سوپرمارکت ها زنان بیشتر درصدد صرفه جویی هستند آنها بیشتر در صدد خرید اقلامی هستند که به حراج گذاشته شده اند و تخفیف قیمت دارند در حالیکه مردان در پی خرید اقلام مرغوب می باشند . مردان بیشتر درصدد پول در آوردن هستند تا اینکه پول ذخیره کنند ،در حالیکه زنان در صدد به تملک در آوردن آنچه که به دست آورده اند می باشند. یک مرد در محل کار هدفش پول در آوردن است و در فروشگاه هدفش خرید و خرج کردن پول است.

مکالمه تلفنی و رانندگی: مردان دوست ندارند وقتی در حال مکالمه تلفنی هستند کسی با آنها حرف بزند. نیروی مردانه می خواهد در انجام یک کار متمرکز باشد و قطع کردن حرف آنها باعث از بین رفتن تمرکز آنان می شود. برای یک زن خیلی مشکل است که این حالت را درک کند زیرا خودش می تواند در آن واحد دو کار را با هم انجام دهد. در واقع هوشیاری و درایتش به او این امکان را می دهد که چند کار را با هم انجام دهد. البته برای یک مرد نیز امکان دارد که درایتش را توسعه داده و چند کار را با هم انجام دهد ولی معمولا ذاتش این گونه است که در هر زمان روی یک کار متمرکز می گردد.

در رانندگی نیز این تفاوت وجود دارد هیچ وقت نباید مکالمه صمیمانه ای را با یک مرد در حین رانندگی انجام داد. در این حالت خیلی مشکل است که توجه او را به صحبت جلب نمود. چون زن خودش خیلی سریع می تواند تمرکزش را به هم بزند و دوباره برقرار نماید،نمی تواند رفتار شوهرش را بپذیرد. و آن را بد تفسیر کرده و تصور می کند که مرد نمی خواهد به حرفهایش گوش کند و به او توجه ندارد. در نتیجه این تفسیر اشتباه زنان موجب می شود که یک مکالمه ساده و صمیمی به یک مجادله بیانجامد.

موفق

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: