کد خبر: ۵۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 16
شفا آنلاین:براساس برآوردهای موجود به طور متوسط از هر 15 نفر جمعیت، دو نفر دچار مشکلات کلیوی است که اغلب آنها به درستی از مشکل خود اطلاع و آگاهی ندارند.
به گزارش شفا آنلاین،علی اکبر مشتاقی متخصص نفرولوژی  افزود: بیماری کلیوی یک نوع بیماری خاموش و بی صدا است که مبتلایان به آن در مراحل اولیه بیماری، علامت خاصی از بیماری را از خود بروز نمی‌دهند.

وی گفت: نبود علائم مشخص بیماری کلیوی موجب می‌شود که مبتلایان به آن در مراحل اولیه بیماری به درستی از بیماری خود آگاه نباشد و در نتیجه آن عارضه و مشکل به وجود آمده پیشرفت کند.

مشتاقی با اشاره به افزایش موارد ابتلا به بیماری‌های کلیوی تأکید کرد: بر اساس برآوردهای موجود به طور متوسط از هر 15 نفر جمعیت، دو نفر دچار مشکلات کلیوی است که اغلب آنها به درستی از مشکل خود اطلاع و آگاهی ندارند.

وی یادآور شد:‌عوامل مختلفی در افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های کلیوی مؤثر است که افزایش قند و فشار خون از مهمترین این عوامل هستند.

مشتاقی با بیان اینکه تغذیه نامناسب موجب افزایش قند و فشار خون بسیاری از افراد جامعه شده است، خاطر نشان کرد: علاوه بر موارد فوق، مصرف برخی از داروها به ویژه مسکن‌ها و داروهای ضد درد نیز موجب گسترش مشکلات کلیوی شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: